Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De koning en de politieke inmenging op nieuwjaarsreceptie... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=28446)

oz457 25 januari 2005 13:09

De koning en de politieke inmenging op nieuwjaarsreceptie...

Het lijkt er op dat het warm, heel warm begint te worden onder de kont van onze koninklijke familie.
De inmenging in de politiek tijdens de nieuwjaarstoespraak is het beste bewijs.

Ik vraag me echt af hoe dat gaat aflopen.

Konijnentand zal er alles aan doen om het BHV dossier te rekken.

Wanneer valt die regering nu eindelijk. De regering is voor velen onder ons niet capabel het land te lijden. Op economisch, sociaal en politiek vlak stevenen we af op een catastrofe.

Leve de val van de regering, leve de verandering, leve het VB!

Tegendradigaard 25 januari 2005 13:17

en daar kwam de koning weer met het sprookje (van tante Fabi ??) van de verrijking van de verschillende culturen .... verrijking voor Wallonie via de transferten dat is wel zo, maar verrijking voor Vlaanderen ???????

Oewaat één bullshit...

Tegendradigaard 25 januari 2005 13:19

Het was net de toespraak van Verhofstadt voor het liberaal congres met zijn uitval naar de CDV...

c'est van de panique denk ik bij de Verhofstadt...

alecia 25 januari 2005 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oz457
Het lijkt er op dat het warm, heel warm begint te worden onder de kont van onze koninklijke familie.

Wanneer valt die regering nu eindelijk. De regering is voor velen onder ons niet capabel het land te lijden. Op economisch, sociaal en politiek vlak stevenen we af op een catastrofe.

Het wordt inderdaad zielig om te zien hoe deze "politicus" in zijn hoed aan't graaien is naar een konijn. Oeps, 't is leeg, geen barbatruc meer ! "Onverwijld" versus "ik laat me niet opjagen"... opvallend hoe de tjeven afwachten, het leedvermaak is hoorbaar, opvallend hoe de sossen als kiekens zonder kop rondwaggelen met Stevie Wonder op kop...

instromaniac 25 januari 2005 13:26

Het wordt tijd dat de sossen eens uit hun kot komen i.p.v. braafjes Verhofstadt te volgen. Of zijn ze bang van hun unitaire vakbond?
CD&V zou eens hard op tafel moeten slaan en Verhofstadt tot de orde roepen, dat VLD-spelletje heeft nu al te lang geduurd.

Tegendradigaard 25 januari 2005 13:27

De verhofstadt zei dat hij zich niet laat opjagen... maar dat hij zich wel laat opnaaien door den Elio...

cashflow 25 januari 2005 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Het wordt tijd dat de sossen eens uit hun kot komen i.p.v. braafjes Verhofstadt te volgen. Of zijn ze bang van hun unitaire vakbond?
CD&V zou eens hard op tafel moeten slaan en Verhofstadt tot de orde roepen, dat VLD-spelletje heeft nu al te lang geduurd.

ik dacht hetzelfde, maar bij nader inzien is het misschien verstandiger om het spel nog wat te rekken en paars te laten afgaan zoals nog nooit iemand is afgegaan.

satisfaction guaranteed

Patriot! 25 januari 2005 13:29

Leve de Koning!

Tegendradigaard 25 januari 2005 13:29

Citaat:

of ze bang zijn ? JA!!!!!

CDV hard op tafel slaan ?? pfff whoeeehaaaa LOL. hehe dat was eens goed lachen. Zo hard op tafel slaan en spreken van anschluss en daarna terugkrabbelen zeker...

instromaniac 25 januari 2005 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Leve de Koning!

Vive la république (en nu moet ik oppassen dat ik geen kogel door m'n kop krijg) ;)

instromaniac 25 januari 2005 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
of ze bang zijn ? JA!!!!!

CDV hard op tafel slaan ?? pfff whoeeehaaaa LOL. hehe dat was eens goed lachen. Zo hard op tafel slaan en spreken van anschluss en daarna terugkrabbelen zeker...

Mja, zo is het helaas. Maar als CD&V het spelletje gaat meespelen moet je niet te veel rekenen op een regeringsval, dan stellen ze het dossier mooi weer uit voor de volgende 40 jaar :/

daiwa 25 januari 2005 13:31

Citaat:

Leve de Koning!

ga samen wonen!!!!!!!!! :rofl: :rofl: :rofl:

MagereHein 25 januari 2005 13:34

Citaat:

Leve de Koning!

Er bestaat iets dat argumenten heet :roll:

Maar ja,meer moet je niet verwachten van een bubbel :-)

Tegendradigaard 25 januari 2005 13:36

het verrijkingssprookje van de koning... (in het Frans dan natuurlijk uitgesproken..) tiens zou hij steun zoeken in een bepaalde hoek ?

Kan mij eens iemand een voorbeeld van die verrijking geven ? Dus hoe "armer" zou Vlaanderen zijn zonder Belgie ?

daiwa 25 januari 2005 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
het verrijkingssprookje van de koning... (in het Frans dan natuurlijk uitgesproken..) tiens zou hij steun zoeken in een bepaalde hoek ?

Kan mij eens iemand een voorbeeld van die verrijking geven ? Dus hoe "armer" zou Vlaanderen zijn zonder Belgie ?

sinds wanneer is het onbeschoft negeren van een arrest van het Arbitragehof en de grondwet een verrijking? :evil:

Judge 25 januari 2005 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oz457

Welke politieke inmenging? De toespraak is gedekt door de regering.

Tegendradigaard 25 januari 2005 14:59

het kan ook gewoon zijn natuurlijk dat de konig met verrijking bedoelde op de jaarijkse dotaties die ze ontvangen he...

Belziek 25 januari 2005 16:57

Citaat:

Leve de Koning!

Welkom in de 21e eeuw.. :lol:

Towelie030981 25 januari 2005 17:05

Pfff, BHV wie ligt daar wakker van! Er zijn belangrijker problemen, dat wil niet zeggen dat BHV niet gesplitst dient te worden, maar een regeringscrisis waard, betwijfel het.

AVV 25 januari 2005 17:07

Citaat:

Mja, zo is het helaas. Maar als CD&V het spelletje gaat meespelen moet je niet te veel rekenen op een regeringsval, dan stellen ze het dossier mooi weer uit voor de volgende 40 jaar :/

Als de CD&V / NVA nu nog gaan toestaan dat splitsing van BHV uitgesteld
wordt, wel dan is de 30% voor het VlaamsBelang bij de volgende verkiezingen
een feit.

Voorwaar NVA ik zeg U, Spreek nu of de kiezer legt je voor altijd het zwijgen op

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be