Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   abortus (https://forum.politics.be/showthread.php?t=28503)

illwill 26 januari 2005 07:44

abortus

Aan al degene hier op dit forum die tegen abortus zijn. Indien jullie tegen abortus zijn, waarom word er dan nooit een begrafenis gedaan na een miskraam?

Supe®Staaf 26 januari 2005 07:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill
waarom word er dan nooit een begrafenis gedaan na een miskraam?

Waarom zouden we de mama begraven als ze de miskraam overleefde?

illwill 26 januari 2005 07:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Waarom zouden we de mama begraven als ze de miskraam overleefde?

:roll: Ik weet het, het is nog vroeg é maar probeer er even bij te blijven. Waarom zijn bepaalde mensen tegen abortus? Bouw hierop verder en antwoord dan maar opnieuw. :-)

maddox 26 januari 2005 08:00

Ik ben niet voor abortus, maar ik ga van het principe uit, mijn vrijheid eindig waar die van een ander begint.
Ergo, ik moet me niet moeien in het leven van een ander ,indien niet gevraagd.
Indien ik ergens een reden ben, dan gaat het een serieuze hoop uitleg worden waarom wel of niet. Maar in dat geval ben je met 2.

illwill 26 januari 2005 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Ik ben niet voor abortus, maar ik ga van het principe uit, mijn vrijheid eindig waar die van een ander begint.
Ergo, ik moet me niet moeien in het leven van een ander ,indien niet gevraagd.
Indien ik ergens een reden ben, dan gaat het een serieuze hoop uitleg worden waarom wel of niet. Maar in dat geval ben je met 2.

Dus je bent tegen abortus omdat je het dus al als een leven beschouwd. Daarom de vraag, waarom zijn er geen begrafenissen na een miskraam?

12 sec. of numarx 26 januari 2005 12:25

Er zijn geen wettelijke bepalingen omtrend begraven na miskramen, maar soms gebeurt dat wel, om de ouders te helpen in het rouwproces. Ik ben absoluut niet tegen abortus, maar dat wil niet zeggen dat je je gelijk moet proberen halen door bullshit-argumenten.

illwill 26 januari 2005 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 12 sec. of numarx
Er zijn geen wettelijke bepalingen omtrend begraven na miskramen, maar soms gebeurt dat wel, om de ouders te helpen in het rouwproces. Ik ben absoluut niet tegen abortus, maar dat wil niet zeggen dat je je gelijk moet proberen halen door bullshit-argumenten.

Heb je het eigenlijk tegen mij nu?

maddox 26 januari 2005 12:34

Omdat er soms niks te begraven valt. Een kikkervis klein hoopje cellen in een poel van vruchtwater en andere vrouwelijke sappen kan je bezwaarlijk begraven of cremeren. Een doodgeboren en "afgevoerd" 6 maandertje zou ik wel aanzien als een harde klap voor de ouders.
Ook is een miskraam geen abortus. Misschien is die regeling zo dat de vrouw zichzelf niet, of minder schuldig gaat voelen over het verlies van een toekomstig mensenleven.

Eneuh Illwill, ik ben niet voor. Ikzelf zal het dus nooit voorstellen. Zulke beslissingen maat ik over aan de dame , maar indien ik er iets mee te maken heb, zal ik duidelijk zeggen dat ik het geen goed idee vind. En vanaf daar zal het wel verder bekeken worden.
Er is een uitzondering.De medische, als aangetoond word dat het kind een levenskwaliteitbedreigende handicap ([size=1]objectieve criteria van op dat moment- we zijn maar mensen he[/size])heeft, of de moeder haar gezondheid het niet toelaat, dan ga ik minder tegenpruttelen.

Maar waarover maak ik me druk, ik ga geen zaad verspillen aan het maken van een semie copie van mezelf en mijn partner. Indien de kinderwens te onhoudbaar word, zullen we wel een pechvogeltje adopteren.De bijhorende bureaucratie zal de hele boel wel in een juist perspectief schuiven.Namelijk, een kind is een hele hoop gezever.

12 sec. of numarx 26 januari 2005 12:37

Citaat:

Heb je het eigenlijk tegen mij nu?

Goh. Het was een antwoord op je vraag, dus... Tsja. You figure it out.

Raf 26 januari 2005 13:14

Citaat:

Het heeft eigenlijk niets met het topic an sich te maken, maar die wettelijke bepalingen zijn er wel hoor. Bij miskraam na 180 dagen zwangerschap geldt de aangifteplicht. Het kind krijgt in dat geval een naam en wordt begraven of gecremeerd. Vóór 180 dagen kan het ook, maar dan op expliciet verzoek van de ouders

12 sec. of numarx 26 januari 2005 13:25

Oh? Is het dan in Nederland dat er geen zijn? Lastig om in twee landen tegelijk te zitten. In ieder geval, m'n punt was dat die begrafenissen erg vaak wél gebeuren. Bedankt dus. :)

illwill 26 januari 2005 18:08

Citaat:

Omdat er soms niks te begraven valt. Een kikkervis klein hoopje cellen in een poel van vruchtwater en andere vrouwelijke sappen kan je bezwaarlijk begraven of cremeren. Een doodgeboren en "afgevoerd" 6 maandertje zou ik wel aanzien als een harde klap voor de ouders.
Ook is een miskraam geen abortus. Misschien is die regeling zo dat de vrouw zichzelf niet, of minder schuldig gaat voelen over het verlies van een toekomstig mensenleven.
Je mist het belangrijkste stukje waar ik nu net naartoe wil. Als men abortus wil doen op dus enkel een kikkervisje, klein hoopje cellen in een poel van vruchtwater en andere vrouwelijke sappen...als je het dus zo bekijkt is er met abortus ook geen probleem. Bekijk je jou beschrijving al als een LEVEN, zoals dus velen vinden dat dit al moord is, awel dan is een miskraam, ook het sterven van een persoon, waarom dus voor de mensen die dit vinden, geen begrafenis?
T'is moeilijk uit te leggen maar ik doe mijn best.
Ik ben dus niet geinterresseerd in wie hier nu allemaal voor en tegen is, ik wil gewoon een uitleg. :-)

illwill 26 januari 2005 18:10

Citaat:

Waar wil ik dan mijn gelijk in halen? Kun je dat effe zeggen want dat was mijn bedoeling hier helemaal niet.
Ik wil enkel een antwoord op een vraag. Leren lezen stel ik je dus voor.

illwill 26 januari 2005 18:12

Citaat:

Oh? Is het dan in Nederland dat er geen zijn? Lastig om in twee landen tegelijk te zitten. In ieder geval, m'n punt was dat die begrafenissen erg vaak wél gebeuren. Bedankt dus. :)

In je eerste posting was het soms en nu is het al erg vaak. Kun je mij nu de cijfers hiervan geven waarop jij dus bepaald of het erg vaak of soms is?

maddox 26 januari 2005 19:11

Illwill, neem me niet kwalijk dat ik hier geen wit of zwart standpunt inneem.

Van mijn part heeft een willekeurige vrouw 3 abortussen op een maand,met de zygoty/foutus/baby op een niet levensvatbare leeftijd.
Maar ik ga dat standpunt niet verdedigen.
Het is pas op het moment ik er persoonlijk bij betrokken ben dat ik mijn anti standpunt duidelijk maak.

12 sec. of numarx 26 januari 2005 19:13

Citaat:

Waar wil ik dan mijn gelijk in halen? Kun je dat effe zeggen want dat was mijn bedoeling hier helemaal niet.
Ik wil enkel een antwoord op een vraag. Leren lezen stel ik je dus voor.

Mooi zo, dan heb je een antwoord op je vraag. Dat gebeurt wel. Blij dat we eruit zijn.

Jan van den Berghe 26 januari 2005 19:17

Citaat:

Je mist het belangrijkste stukje waar ik nu net naartoe wil. Als men abortus wil doen op dus enkel een kikkervisje, klein hoopje cellen in een poel van vruchtwater en andere vrouwelijke sappen...als je het dus zo bekijkt is er met abortus ook geen probleem. Bekijk je jou beschrijving al als een LEVEN, zoals dus velen vinden dat dit al moord is, awel dan is een miskraam, ook het sterven van een persoon, waarom dus voor de mensen die dit vinden, geen begrafenis?

Waar heeft u het nu eigenlijk over? Over een kerkelijke begrafenis? Over een burgerlijke begrafenis? Over het uitreiken van een overlijdensattest?

PAJOT 26 januari 2005 19:19

Ik ga het deftig houden en geen foto's plaatsen, maar één verwijzing moet mij toch van het hart : www.mttu.com/abort-pics/ . Het is waarschijnlijk de enige manier om zelfs de meest rabiate tegenstanders te overtuigen. Géén baas in eigen buik !

Pietje 26 januari 2005 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Ik ga het deftig houden en geen foto's plaatsen, maar één verwijzing moet mij toch van het hart : www.mttu.com/abort-pics/ . Het is waarschijnlijk de enige manier om zelfs de meest rabiate tegenstanders te overtuigen. Géén baas in eigen buik !

Die pics zijn dan ook allemaal "later dan 12 weken". Dus volledig in strijd met de wetgeving.

PAJOT 26 januari 2005 19:40

En om welke reden wordt die grens op 12 weken gelegd en niet op pakweg 30 weken ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be