Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Leterme verkiest wielrennen boven koning. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=28527)

Antoon 26 januari 2005 15:56

Leterme verkiest wielrennen boven koning.

Voor Vlaams minister-president Yves Leterme heb ik steeds meer respect. Zeg nu zelf :

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HLN
Alle hoogwaardigheidsbekleders waren gisteren uitgenodigd op het paleis voor de jaarlijkse nieuwjaarsreceptie. Opvallende afwezige was Vlaams minister-president Yves Leterme. Op het moment dat koning Albert en premier Verhofstadt hun toespraken hielden in het paleis, nam Leterme zelf het woord in Meise. Daar werd chocolade Jacques-T-Interim voorgesteld, de wielerploeg die door zijn Vlaamse regering wordt gesubsidieerd. "Eigenlijk ben ik hier aan het spijbelen", merkte Leterme schalks op. Hij verving minister van Sport Anciaux, die geplaagd wordt door nierstenen.

:thumbsup:

De Garde 26 januari 2005 15:58

Tja, om Verhofstadt als een paling te zien kronkelen in een emmer snot heeft hij nog tijd zat.

Nick_ 26 januari 2005 15:58

Wat is het nu? Vervangt hij Anciaux of 'spijbelt' hij? :?

Knuppel 26 januari 2005 16:01

Hij vervangt Anciaux om een geldig excuus te hebben om te mogen spijbelen.

Mosasaurus 26 januari 2005 16:04

prachtig

camaris 26 januari 2005 16:22

We moeten binnenkort die "V" in CD&V nog gaan geloven denk ik... ze zijn in ieder geval een heel stukje meer communautair geladen dan voorheen. Of dit nog blijft eenmaal ze aan de macht zijn is nog maar de vraag natuurlijk.

Knuppel 26 januari 2005 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door camaris
We moeten binnenkort die "V" in CD&V nog gaan geloven denk ik... ze zijn in ieder geval een heel stukje meer communautair geladen dan voorheen. Of dit nog blijft eenmaal ze aan de macht zijn is nog maar de vraag natuurlijk.

Daar zeg je zowat...
Eenmaal de macht opnieuw in tsjevenhanden wordt de 'Vlaamsgezinde' Leterme allicht wat de 'Vlaamsgezinde' Verhofstadt werd eens hij de premierzetel nog maar in zicht kreeg.

Ik heb voor het geval al één en ander opgeslagen, zoals dit veelbelovende CD&Vlaams bewegen:

Citaat:

[font=Verdana]Paars gunt Verhofstadt meer tijd, CD&V en N-VA niet
[/font][font=Verdana]Tijdbom tikt verder[/font]

Vandaag dreigt pas echt heibel rond de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde. Alle Franstaligen en ook SP.A en VLD zijn bereid in te gaan op de vraag van premier Guy Verhofstadt om hem meer tijd te geven. Maar CD&V en N-VA blijven erbij dat ze in de Kamer onmiddellijk met de bespreking van hun wetsvoorstellen starten.
Het Nieuwsblad 26/1/2005

Gertj3 26 januari 2005 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Voor Vlaams minister-president Yves Leterme heb ik steeds meer respect. Zeg nu zelf :

:thumbsup:

Ja idd ik zou ook liever naar de Koers gaan dan naar Verhofstad zijn gekraai

De schoofzak 26 januari 2005 17:42

Amai, dat kan tellen als signaal.

PieterP 26 januari 2005 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Amai, dat kan tellen als signaal.

Inderdaad.

De betekenis van dit signaal kan niet onderschat worden.
De coburgers zullen not amused zijn. En koppigheid is hun kenmerk. Er loopt zelfs een taaie rond.
Doch het signaal kan niet misbegrepen worden: Leterme laat zich niet intimideren door de informele macht die het Hof probeert uit te oefenen.

Merkwaardig dat zo weinig aandacht werd gegeven in de media aan dit feit.

De rechtvaardige rechter 26 januari 2005 18:17

Goed zo yves

Jazeker 26 januari 2005 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Eenmaal de macht opnieuw in tsjevenhanden wordt de 'Vlaamsgezinde' Leterme allicht wat de 'Vlaamsgezinde' Verhofstadt werd eens hij de premierzetel nog maar in zicht kreeg.

Als jullie eeuwige gezaag niet eens ophoudt dan begrijp ik nog best dat ze er van de weersomstuit gewoon belgicist van worden. Ge zou verdomme voor minder. Geeft diene mens toch eens twee seconden de tijd ? De CD&V heeft zich al redelijk geweerd in Vlaamse zaken en Leterme heeft tot nog toe een voor een christendemocraat ongetoonde rechtlijnigheid en volwassenheid getoond. Al dat gemekker van kaakslagflaminganten die compleet vergeten zijn hoe ze 'tiens, dat is toch vrij goed' moeten zeggen, werkt in deze totaal maar dan ook TOTAAL contraproductief.

Een moegezaagde Flamingant,
Jazeker

Knuppel 26 januari 2005 19:12

Lees nog eens dat stukje dat ik vandaag uit een artikel in het Nieuwsblad haalde, Jazeker.
Ik haalde er niet voor niets uitgerekend dit stukje uit.

Citaat:

Paars gunt Verhofstadt meer tijd, CD&V en N-VA niet

Tijdbom tikt verder

Vandaag dreigt pas echt heibel rond de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde. Alle Franstaligen en ook SP.A en VLD zijn bereid in te gaan op de vraag van premier Guy Verhofstadt om hem meer tijd te geven. Maar CD&V en N-VA blijven erbij dat ze in de Kamer onmiddellijk met de bespreking van hun wetsvoorstellen starten.
Ik kan alleen maar hopen dat ik het niet opnieuw moet bovenhalen omdat het toch weer niet waar blijkt te zijn.

obiwan 26 januari 2005 19:32

In feite heeft Yves Leterme heel wat macht in zijn handen. Als de paarse partijen de splitsing van B-H-V blijven vertragen kan Yves Leterme en de CD&V de Vlaamse regering doen vallen. Echter er zijn geen nieuwe verkiezingen mogelijk voor het Vlaams parlement en er kan geen meerderheid gevormd worden zonder de CD&V of het Vlaams Belang (paars-groen is bijvoorbeeld niet mogelijk). Dus kan Yves Leterme dreigen om een meerderheid te vormen met het Vlaams Belang. De ideale coalitie overigens voor Vlaanderen met NVA, Vlaams Belang en CD&V. De Vlaamse regering kan dan oppositie gaan voeren tegen de federale, want dan zullen de Vlaamse en federale regering volledig verschillend zijn van elkaar. Dat zou wat geven. :twisted: :twisted:

CD&V en NVA hoeven dus helemaal niet de dictatuur van paars te ondergaan, ze moeten alleen maar DURVEN uit te voeren wat ze op 13 juni aan de kiezer beloofd hebben en dat is de splitsing van B-H-V, onverwijld of de val van de Vlaamse regering !

Knuppel 26 januari 2005 19:36

Dat zou pas wat zijn!
Dreigen om een coalitie te vormen met het VB!

Eindelijk een verstandige zet, zou ik zeggen.

Jazeker 26 januari 2005 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door obiwan
In feite heeft Yves Leterme heel wat macht in zijn handen. Als de paarse partijen de splitsing van B-H-V blijven vertragen kan Yves Leterme en de CD&V de Vlaamse regering doen vallen. Echter er zijn geen nieuwe verkiezingen mogelijk voor het Vlaams parlement en er kan geen meerderheid gevormd worden zonder de CD&V of het Vlaams Belang (paars-groen is bijvoorbeeld niet mogelijk). Dus kan Yves Leterme dreigen om een meerderheid te vormen met het Vlaams Belang. De ideale coalitie overigens voor Vlaanderen met NVA, Vlaams Belang en CD&V. De Vlaamse regering kan dan oppositie gaan voeren tegen de federale, want dan zullen de Vlaamse en federale regering volledig verschillend zijn van elkaar. Dat zou wat geven. :twisted: :twisted:

CD&V en NVA hoeven dus helemaal niet de dictatuur van paars te ondergaan, ze moeten alleen maar DURVEN uit te voeren wat ze op 13 juni aan de kiezer beloofd hebben en dat is de splitsing van B-H-V, onverwijld of de val van de Vlaamse regering !

Ideaal... VLD en SP.a kunnen meteen met het verhaal van onbetrouwbare coalitiepartners naar hun achterban stappen. CD&V en N-VA hebben kiezers die deels 'not amused zijn' en de VB kiezer heeft eens goed gelachen. En wat levert het dan nog meer op ? Gaan er daardoor ineens VB kiezers op de CD&V stemmen ? Of moet ik uitleggen dat een partij het doet voor haar kiezers en niet voor de kiezers van een andere partij ?

Knuppel 26 januari 2005 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Ideaal... VLD en SP.a kunnen meteen met het verhaal van onbetrouwbare coalitiepartners naar hun achterban stappen.

Ik zou zeggen, koekje van eigen deeg want wat betreft BHV zijn de VLD en de SP.a ook niet direct toonbeelden van 'betrouwbare partners'.

Meia noite 26 januari 2005 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
Merkwaardig dat zo weinig aandacht werd gegeven in de media aan dit feit.

Misschien omdat dit ook helemaal niet belangrijk is?
Wie gaat nu niet liever naar de koers pinten gaan pakken dan naar een saaie koninklijke receptie?

maarte 26 januari 2005 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ik zou zeggen, koekje van eigen deeg want wat betreft BHV zijn de VLD en de SP.a ook niet direct toonbeelden van 'betrouwbare partners'.

Hopelijk worden deze partijen afgestraft bij de volgende verkiezingen, het waarom is toch wel duidelijk, het regeerakkoord moet nageleefd worden(wat wist men bij de vorige verkiezingen niet wat men nu wel weet)

Nick_ 26 januari 2005 20:08

Het feit dat Letermes zoon koerst zal er wel iets mee te maken hebben. ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be