![]() |
Leterme verkiest wielrennen boven koning.
Voor Vlaams minister-president Yves Leterme heb ik steeds meer respect. Zeg nu zelf :
Citaat:
|
Tja, om Verhofstadt als een paling te zien kronkelen in een emmer snot heeft hij nog tijd zat.
|
Wat is het nu? Vervangt hij Anciaux of 'spijbelt' hij? :?
|
Hij vervangt Anciaux om een geldig excuus te hebben om te mogen spijbelen.
|
prachtig
|
We moeten binnenkort die "V" in CD&V nog gaan geloven denk ik... ze zijn in ieder geval een heel stukje meer communautair geladen dan voorheen. Of dit nog blijft eenmaal ze aan de macht zijn is nog maar de vraag natuurlijk.
|
Citaat:
Eenmaal de macht opnieuw in tsjevenhanden wordt de 'Vlaamsgezinde' Leterme allicht wat de 'Vlaamsgezinde' Verhofstadt werd eens hij de premierzetel nog maar in zicht kreeg. Ik heb voor het geval al één en ander opgeslagen, zoals dit veelbelovende CD&Vlaams bewegen: Citaat:
|
Citaat:
|
Amai, dat kan tellen als signaal.
|
Citaat:
De betekenis van dit signaal kan niet onderschat worden. De coburgers zullen not amused zijn. En koppigheid is hun kenmerk. Er loopt zelfs een taaie rond. Doch het signaal kan niet misbegrepen worden: Leterme laat zich niet intimideren door de informele macht die het Hof probeert uit te oefenen. Merkwaardig dat zo weinig aandacht werd gegeven in de media aan dit feit. |
Goed zo yves
|
Citaat:
Een moegezaagde Flamingant, Jazeker |
Lees nog eens dat stukje dat ik vandaag uit een artikel in het Nieuwsblad haalde, Jazeker.
Ik haalde er niet voor niets uitgerekend dit stukje uit. Citaat:
|
In feite heeft Yves Leterme heel wat macht in zijn handen. Als de paarse partijen de splitsing van B-H-V blijven vertragen kan Yves Leterme en de CD&V de Vlaamse regering doen vallen. Echter er zijn geen nieuwe verkiezingen mogelijk voor het Vlaams parlement en er kan geen meerderheid gevormd worden zonder de CD&V of het Vlaams Belang (paars-groen is bijvoorbeeld niet mogelijk). Dus kan Yves Leterme dreigen om een meerderheid te vormen met het Vlaams Belang. De ideale coalitie overigens voor Vlaanderen met NVA, Vlaams Belang en CD&V. De Vlaamse regering kan dan oppositie gaan voeren tegen de federale, want dan zullen de Vlaamse en federale regering volledig verschillend zijn van elkaar. Dat zou wat geven. :twisted: :twisted:
CD&V en NVA hoeven dus helemaal niet de dictatuur van paars te ondergaan, ze moeten alleen maar DURVEN uit te voeren wat ze op 13 juni aan de kiezer beloofd hebben en dat is de splitsing van B-H-V, onverwijld of de val van de Vlaamse regering ! |
Dat zou pas wat zijn!
Dreigen om een coalitie te vormen met het VB! Eindelijk een verstandige zet, zou ik zeggen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wie gaat nu niet liever naar de koers pinten gaan pakken dan naar een saaie koninklijke receptie? |
Citaat:
|
Het feit dat Letermes zoon koerst zal er wel iets mee te maken hebben. ;-)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be