Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Stemwijzers (https://forum.politics.be/showthread.php?t=2867)

Celebfin 21 april 2003 15:34

Wat vinden jullie van stemwijzers, gebruiken jullie ze?Bepaald de stemwijzer jullie stem?

Hoewel ik nog niet mag stemmen vind ik de stemwijzer(s) een handig en interessant middel. Want zoals gisteren nog bleek, inhoudelijk leunen de meeste mensen bij een andere partij aan en word de hegemonie van liberalen en christen-democxraten eindelijk doorbroken door SPa/spriit en zou het Vlaams Blok ook een pak minder kiezers hebben. En de NVA met 2,1% is gewoon zielig, minder dan Vivant en overal wordt Vivant genegeerd. Maar ja onze Vlaams-nationalisten zullen alles weer tegenspreken onder het motto van: de vraag is slecht gesteld! Of dat zijn niet de hoofdpunten van ons programma.
Mijn resultaten:
www.politicsinfo.net:1°SPa
2°CD&V
3°Spirit
www.nieuwsblad.be:1°CD&V
2°SPa
3°Vivant
Doe de stemtest:1°VLD
2°Agalev
3°SPa

Celebfin 21 april 2003 16:18

Sorry, ik wist niet dat er al een thread over ging. :oops:

datri 21 april 2003 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Celebfin
Sorry, ik wist niet dat er al een thread over ging. :oops:

Shame on you :wink: :lol:

Jan van den Berghe 21 april 2003 16:44

Citaat:

Maar ja onze Vlaams-nationalisten zullen alles weer tegenspreken onder het motto van: de vraag is slecht gesteld!

Of de vraag niet slecht of goed gesteld is, zal me echt worst wezen. Wat bij mij telt is de verkiezingsuitslag zelf. Bij het uitbreken van de verkiezingskoorts heeft de laatste afgelopen jaren altijd met peilingen uitgepakt die een stemmenvermindering van het Vlaams Blok aanduidden. We weten ondertussen wat er van die peilingen allemaal waar is gebleken.

vlaanderen72 22 april 2003 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:

Maar ja onze Vlaams-nationalisten zullen alles weer tegenspreken onder het motto van: de vraag is slecht gesteld!

Of de vraag niet slecht of goed gesteld is, zal me echt worst wezen. Wat bij mij telt is de verkiezingsuitslag zelf. Bij het uitbreken van de verkiezingskoorts heeft de laatste afgelopen jaren altijd met peilingen uitgepakt die een stemmenvermindering van het Vlaams Blok aanduidden. We weten ondertussen wat er van die peilingen allemaal waar is gebleken.

Dat ze zich nu ook maar goed vasthouden! :twisted:

lustige lezer 22 april 2003 22:12

Op de site van de nieuwsblad:

LIB.APPEL: 35 %

VL.BLOK: 33 %

NV-A: 32 %

Op de site van policsinfo

Vl.Blok
NV-A
VLD

Ik ben precies vlaams gezind :D
Eigenlijk weet ik nogal wat weinig af van het Appel, het zal tot nu toe VB worden denk, geen slechte keus denk ik.

vlaanderen72 22 april 2003 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Op de site van de nieuwsblad:

LIB.APPEL: 35 %

VL.BLOK: 33 %

NV-A: 32 %

Op de site van policsinfo

Vl.Blok
NV-A
VLD

Ik ben precies vlaams gezind :D
Eigenlijk weet ik nogal wat weinig af van het Appel, het zal tot nu toe VB worden denk, geen slechte keus denk ik.

A ge weet het nog ne slimme se! :wink: :D

lustige lezer 23 april 2003 10:46

Nog een test gedaan, het begint mij precies maar al te duidelijk te worden, nochtans ben ik geen racist, verre van..., dat zal er dus op wijze dat het VB niks met racisme te maken heeft.

Doe de stemtest (link op de site van telenet) :

Vl.Blok 63%
NV-A 52%
CD&V 32%

vlaanderen72 23 april 2003 10:56

Citaat:

Nog een test gedaan, het begint mij precies maar al te duidelijk te worden, nochtans ben ik geen racist, verre van..., dat zal er dus op wijze dat het VB niks met racisme te maken heeft.

Vl.Blok 63%
NV-A 52%
CD&V 32%

Geef de link es door braafke!

lustige lezer 23 april 2003 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Citaat:

Vl.Blok 63%
NV-A 52%
CD&V 32%

http://vrtnieuws.net/nieuwsnet_maste...est/index.html

vlaanderen72 23 april 2003 13:07

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Citaat:

Vl.Blok 63%
NV-A 52%
CD&V 32%

http://vrtnieuws.net/nieuwsnet_maste...est/index.html

Bedankt! :D

datri 23 april 2003 16:45

Citaat:

Vl.Blok 63%
NV-A 52%
CD&V 32%

Mensen die er voor open staan komen inderdaad tot deze conclusie.
Het is door de bekrompen linkerzijde dat je telkens in hetzelfde kastje wordt geduwd, terwijl wanneer je er dieper op ingaat dit niet zo is!

Welvaart&Veiligheid 23 april 2003 20:39

Citaat:

Wat vinden jullie van stemwijzers, gebruiken jullie ze?Bepaald de stemwijzer jullie stem?

Hoewel ik nog niet mag stemmen vind ik de stemwijzer(s) een handig en interessant middel. Want zoals gisteren nog bleek, inhoudelijk leunen de meeste mensen bij een andere partij aan en word de hegemonie van liberalen en christen-democxraten eindelijk doorbroken door SPa/spriit en zou het Vlaams Blok ook een pak minder kiezers hebben. En de NVA met 2,1% is gewoon zielig, minder dan Vivant en overal wordt Vivant genegeerd. Maar ja onze Vlaams-nationalisten zullen alles weer tegenspreken onder het motto van: de vraag is slecht gesteld! Of dat zijn niet de hoofdpunten van ons programma.
Mijn resultaten:
www.politicsinfo.net:1°SPa
2°CD&V
3°Spirit
www.nieuwsblad.be:1°CD&V
2°SPa
3°Vivant
Doe de stemtest:1°VLD
2°Agalev
3°SPa

Die van het Nieuwsblad is de beste. Die vragen zijn meer polariserend. De vragen van "doe de stemtest" zijn eerder flou.

Kun je op die test van het Nieuwsblad, in theorie, ook 100% uitkomen voor een partij?

Darwin 23 april 2003 20:59

Op het Nieuwsblad :

Spirit : 26%
Liberaal Appel : 25%
Vlaams Blok : 25%
SP.a : 24%

Op "Doe de Stemtest"

Vlaams Blok : 78
N-VA : 58
CD&V : 55
VLD : 45
SP.a : 44
Spirit : 42
Agalev : 29

Die tests trekken op geen fluit als je het mij vraagt. Maar je kan er je wel eens goed mee amuseren.

:wink:

boer_bavo 23 april 2003 22:36

Volgende vraag bij het nieuwsblad vind ik toch nogal vreemd:
"Het journaal maakt me ongerust over de toekomst."

Dan stel ik mij toch de vraag hoe je op zoiets een partijkeuze kan baseren.

alvast mijn score:
VLD: 30 %

SPIRIT: 26 %
LIB.APPEL: 22 %
AGALEV: 22 %

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be