![]() |
Nederlandse vlag op school = provocatie
Bron: De Gelderlander
Gepubliceerd: zaterdag 29 januari 2005 @ 14:25 Een leerling van het Cals College in IJsselstein moet met onmiddellijke ingang een Nederlandse vlag van zijn schooltas verwijderen. Volgens waarnemend directeur Rob Bijeman moet het vlaggetje beschouwd worden als 'provocerend gedrag' ten opzichte van leerlingen van vooral Marokkaanse afkomst. De vader van de 16-jarige Patrick Balk, de leerling die de vlag moet verwijderen, zegt dat Marokkanen druk hebben uitgeoefend op de directie om het vlaggetje te verwijderen. ''Mijn zoon is geregeld doelwit van bedreigingen door Marokkanen. Ze vallen over zijn kleding. Hij wil graag in het leger en heeft daarom vaak legerkleren aan. Ook zijn tas doet militair aan. Maar Patrick is absoluut niet vechtlustig. Niettemin vinden ze dat hij hen uitdaagt, ook met zo'n vlaggetje. Het is te gek voor woorden'' Volgens directeur Bijman is er geen pressie op hem uitgeoefend om het vlaggetje te laten verbieden. Verder zegt hij dat zijn school geen platform is voor provocerend gedrag. Patrick moet maandag laten weten of hij de Nederlandse driekleur van de tas haalt. De leerling in kwestie voelt daar weinig voor. ---------------------------- Wat een provocatie voor de marokkaanse jongetjes! Een NEDERLANDSE !!!! vlag op een boekentas in een Nederlandse school! Hoe schandalig xenofoob kan men wel wezen! Maandag zal patrickske een gebreid mutske opzetten en als het kan zijn baardhaartjes laten groeien! Dan kan de directeur met trots laten zien hoe snel "zijn" hollanderkes kunnen inburgeren. |
![]() Deze vlag past veel beter op die school |
Waar is de tijd van de schooluniformen? dan was al die hoofddoeken zever en andere symbolen allemaal opgelost. Dan wist je duidelijk wat kon en wat niet.
Zeker in marginale scholen is een uniform dringend nodig. |
Citaat:
![]() |
![]() Een dit.... |
![]() Een nog dit. ![]() ![]() ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Om bij de topic te blijven,dit gaat wel heel ver,eigenlijk zou de directeur,zijnde hoofd-ambtenaar van een staats-instelling, per onmiddelijke ingang moeten ontslagen worden..... :evil: |
Tja , als ze dan geen nederlandse vlag willen , dan maar de marokkaanse vlag , maar met de drie foto's hierboven inclusief !
P.S: De drie foto's hierboven is een soort controverse voor .....je weet wel , snappy nu ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ita jaka almunfiqoonaqaloo nashadu innaka larasoolu Allahi Waallahhuyaaalamu innaka larasooluhu waallahu yashhadu innaalmunafiqeena lakthiboona. Allahhuakbar! |
Welke soera is dat, aangezien ik geen arabisch kan?
|
Die directeur is echt wel een loser. Hij wordt toch betaald door de NEDERLANDSE staat. Daarbij, als die jongen echt de bedoeling had om te provoceren dan had hij waarschijnlijk een swastika op z'n boekentas genaaid.
|
Belachelijke maatregel natuurlijk, ingegeven door het idee dat enkel extreemrechtse figuren Nederlandse vlaggetjes gebruiken. Vroeger was dat inderdaad zo (bijv. bomberjack met Nederlandse vlag op de mouw), tegenwoordig is dat allang niet meer het geval. Ook op de universiteit ken ik een aantal mensen die dat doen en dat zijn toch echt hele normale mensen. Maar ook principieel is het natuurlijk belachelijk dat een Nederlandse vlag verboden zou moeten worden.
Overigens: staatsinstelling, betaald door de Nederlandse staat... De naam Cals College deed mij al het een en ander vermoeden en een bezoekje aan de website van de school leert dat mijn vermoeden klopt: het is een ('open') katholieke school en op bijzondere scholen heeft de overheid nu eenmaal niets te vertellen. De school is genoemd naar de Limburger Jo Cals, in de jaren 50 en 60 Tweede-Kamerlid, minister van onderwijs en minister-president voor de KVP (Katholieke Volkspartij, eind jaren zeventig opgegaan in het CDA). |
Citaat:
|
Citaat:
|
schooluniformen
Citaat:
|
Ik denk dat Lincoln wil duidelijk maken dat de marokkanen hier allen een dubbele nationaliteit hebben, iets wat de oude Belgen ontzegd wordt. Volgens de marokkaanse wet mogen ze hun marokkaanse nationalitiet ook niet opgeven die ze levenslang bewaren. De Marokkanen die dat wel durven en dan nog eens naar Marokka reizen met een Belgisch paspoort worden daar door de grenspolitie als "sales belges" ontvangen...
't is maar opdat jullie dat ook eens horen en verstaan waarom de integratie OOK daarom niet lukt! |
Hety is erg gesteld met nederland als het dragen van een Nederlandse vlag al provocatie is . Wat doen ze dan op prinsjesdag ?? Die directuer wordt gewoon zwaar onderdruk gezet door Pc-lobby . Maar wat ik me afvraag is waarom marokkaantjes in nederland geprovoceerd zouden zijn door een nederlandse vlag :?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be