Kuifje |
23 april 2003 08:45 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Bloeit er weer iets moois tussen de gevestigde partijen en het Vlaams Blok in hun haat tegen de N-VA?
In je zwart-wit (sic) denken vergeet je dat Bourgeois gelijk heeft: het is bullshit om niet met een partij te willen praten omwille van hun ideeën, maar het is even naïef te denken dat er met iedereen overeengekomen kan worden. Want uiteindelijk moet er een regeerakkoord op tafel komen. En jullie Vlaams Blokkers zitten ZELF constant te roepen dat er op NIETS zal toegegeven worden. Ewel?
Op locaal niveau zal het Blok veel inschikkelijker zijn denk ik, en daar kunnen wel realistische coalities uit komen.
Verstond je het een beetje, of was het te weinig zwart-wit?
|
Beste Tantist,
1. Ik koester geen haat tegenover de NV-A, eerder medelijden. Gisteren sprak ik nog met enkele Niveanen, die momenteel lijden aan een acute depressie. :cry: Ze weten begot maar al te goed dat ze de kiesdrempel niet zullen halen. Wat wil je met een achterban die varieert van klassiek rechts tot extreem-links en een voorzitter met een veel te groot 'vis nog vlees'-CD&V-gehalte?
2. Wat betreft de samenwerking met het Vlaams Blok: de NV-A doet uitschijnen dat het eerste programmapunt 'Vlaamse onafhankelijkheid' is en toch weigert de partij elke taktische samenwerking met het Vlaams Blok om die onafhankelijkheid te bekomen, maar koketteren hun parlementsleden nog liever in de achterkamertjes met belgicisten van Agalev en Sp.a. Vlaamsgezinde voorstellen van Vlaams Blok-parlementsleden (o.m. van de immer ijverige Luk van Nieuwenhysen in het Vlaams Parlement) worden door Niveanen genadeloos verworpen.
3. Het Vlaams Blok wil niets toegeven op vlak van Vlaamse onafhankelijkheid. Heeft Bouregois hiermee enig probleem? Voor de rest wil het Vlaams Blok, uiteraard een hardere aanpak van de criminaliteit, een strenger vreemdelingenbeleid, enz., maar over de modaliteiten hiervan zal het Vlaams Blok nooit zeggen dat hun programma te nemen of te laten is. Zolang het maar voldoende de goede richting uitgaat. Je kan echter toch niet verwachten van het Vlaams Blok dat de partij voor de verkiezingen A zegt en na de verkiezingen B, zoals CD&V of VLD...
|