Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Geert Bourgeois liegt over het cordon sanitaire! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=2876)

Kuifje 22 april 2003 13:04

De NV-A - of althans voorzitter Bourgeois - liegt over het cordon sanitaire. Enerzijs beweert hij dat hij tegen het cordon sanitaire is, maar wanneer hij dit meer moet verduidelijken (zoals gisteren in Bracke en Crabbé) verklaart hij dat hij dkit standpunt inneemt omdat het Vlaams Blok van het cordon 'profiteert' en zich zo kan profileren als enige échte oppositiepartij, maar dat hij van geen enkele samenwerking wil weten met het Vlaams Blok. Het moge duidelijk zijn: Bourgeois is pro cordon sanitaire, maar zegt hij enkel dat hij tegen is omdat hij weet dat de publieke opinie - en zeker de Vlaams-nationale - publieke opinie dit cordon verafschuwt. Geertje Leugenaar!

vlaanderen72 22 april 2003 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kuifje
De NV-A - of althans voorzitter Bourgeois - liegt over het cordon sanitaire. Enerzijs beweert hij dat hij tegen het cordon sanitaire is, maar wanneer hij dit meer moet verduidelijken (zoals gisteren in Bracke en Crabbé) verklaart hij dat hij dkit standpunt inneemt omdat het Vlaams Blok van het cordon 'profiteert' en zich zo kan profileren als enige échte oppositiepartij, maar dat hij van geen enkele samenwerking wil weten met het Vlaams Blok. Het moge duidelijk zijn: Bourgeois is pro cordon sanitaire, maar zegt hij enkel dat hij tegen is omdat hij weet dat de publieke opinie - en zeker de Vlaams-nationale - publieke opinie dit cordon verafschuwt. Geertje Leugenaar!

Amaaaaaaaaaai hebt ge dat nu nog maar door van die stijve hark! 8O :?

Tantist 22 april 2003 13:09

Bloeit er weer iets moois tussen de gevestigde partijen en het Vlaams Blok in hun haat tegen de N-VA?

In je zwart-wit (sic) denken vergeet je dat Bourgeois gelijk heeft: het is bullshit om niet met een partij te willen praten omwille van hun ideeën, maar het is even naïef te denken dat er met iedereen overeengekomen kan worden. Want uiteindelijk moet er een regeerakkoord op tafel komen. En jullie Vlaams Blokkers zitten ZELF constant te roepen dat er op NIETS zal toegegeven worden. Ewel?

Op locaal niveau zal het Blok veel inschikkelijker zijn denk ik, en daar kunnen wel realistische coalities uit komen.

Verstond je het een beetje, of was het te weinig zwart-wit?

datri 22 april 2003 15:58

Citaat:

Zou die geen plaatsje bij de VLD kunnen krijgen :wink: :lol: :lol:

vlaanderen72 22 april 2003 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Bloeit er weer iets moois tussen de gevestigde partijen en het Vlaams Blok in hun haat tegen de N-VA?

:roll:

In je zwart-wit (sic) denken vergeet je dat Bourgeois gelijk heeft: het is bullshit om niet met een partij te willen praten omwille van hun ideeën, maar het is even naïef te denken dat er met iedereen overeengekomen kan worden.

Jaja. :roll:

Want uiteindelijk moet er een regeerakkoord op tafel komen. En jullie Vlaams Blokkers zitten ZELF constant te roepen dat er op NIETS zal toegegeven worden. Ewel?

Nope over onze echte strijdpunten word geen water in de wijn gedaan.

Op locaal niveau zal het Blok veel inschikkelijker zijn denk ik, en daar kunnen wel realistische coalities uit komen.

Zonder evenwel onze idealen overboord te gooien!

Tantist 22 april 2003 16:46

En inhoudelijke antwoorden??? Iemand???

Thomas Hx 22 april 2003 19:13

Ik ben geen n-va'er maar ik begrijp Geert hier maar al te best in. Het cordon betekent dat er geen samenwerking mag zijn met het Blok, de n-va zegt dat zij niet in kartel of coalitie willen gaan met het Blok maar wel soms samen willen gaan voor een 2/3 meerderheid of iets dergelijks.

Thomas

vlaanderen72 22 april 2003 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Ik ben geen n-va'er maar ik begrijp Geert hier maar al te best in. Het cordon betekent dat er geen samenwerking mag zijn met het Blok, de n-va zegt dat zij niet in kartel of coalitie willen gaan met het Blok maar wel soms samen willen gaan voor een 2/3 meerderheid of iets dergelijks.

Thomas

Ja seg alles of niets ee! :evil:

Thomas Hx 22 april 2003 20:11

seg hé :D :roll: 8)

datri 22 april 2003 20:13

Citaat:

Ik ben geen n-va'er maar ik begrijp Geert hier maar al te best in.

Dan ben je nog één van de weinige :wink: :lol:

Thomas Hx 22 april 2003 20:15

Die geert begrijpt of die geen n-va'er is :lol:

datri 22 april 2003 20:17

Citaat:

Die geert begrijpt of die geen n-va'er is :lol:

Euhmmmm

:lol: :lol:

het eerste natuurlijk :wink:

Thomas Hx 22 april 2003 20:18

Aaaaaaaaaaaaaaaah :wink:

Kuifje 23 april 2003 08:45

Citaat:

In je zwart-wit (sic) denken vergeet je dat Bourgeois gelijk heeft: het is bullshit om niet met een partij te willen praten omwille van hun ideeën, maar het is even naïef te denken dat er met iedereen overeengekomen kan worden. Want uiteindelijk moet er een regeerakkoord op tafel komen. En jullie Vlaams Blokkers zitten ZELF constant te roepen dat er op NIETS zal toegegeven worden. Ewel?

Beste Tantist,

1. Ik koester geen haat tegenover de NV-A, eerder medelijden. Gisteren sprak ik nog met enkele Niveanen, die momenteel lijden aan een acute depressie. :cry: Ze weten begot maar al te goed dat ze de kiesdrempel niet zullen halen. Wat wil je met een achterban die varieert van klassiek rechts tot extreem-links en een voorzitter met een veel te groot 'vis nog vlees'-CD&V-gehalte?

2. Wat betreft de samenwerking met het Vlaams Blok: de NV-A doet uitschijnen dat het eerste programmapunt 'Vlaamse onafhankelijkheid' is en toch weigert de partij elke taktische samenwerking met het Vlaams Blok om die onafhankelijkheid te bekomen, maar koketteren hun parlementsleden nog liever in de achterkamertjes met belgicisten van Agalev en Sp.a. Vlaamsgezinde voorstellen van Vlaams Blok-parlementsleden (o.m. van de immer ijverige Luk van Nieuwenhysen in het Vlaams Parlement) worden door Niveanen genadeloos verworpen.

3. Het Vlaams Blok wil niets toegeven op vlak van Vlaamse onafhankelijkheid. Heeft Bouregois hiermee enig probleem? Voor de rest wil het Vlaams Blok, uiteraard een hardere aanpak van de criminaliteit, een strenger vreemdelingenbeleid, enz., maar over de modaliteiten hiervan zal het Vlaams Blok nooit zeggen dat hun programma te nemen of te laten is. Zolang het maar voldoende de goede richting uitgaat. Je kan echter toch niet verwachten van het Vlaams Blok dat de partij voor de verkiezingen A zegt en na de verkiezingen B, zoals CD&V of VLD...

Luddo 23 april 2003 11:58

Citaat:

Beste Tantist,

1. Ik koester geen haat tegenover de NV-A, eerder medelijden. Gisteren sprak ik nog met enkele Niveanen, die momenteel lijden aan een acute depressie. :cry: Ze weten begot maar al te goed dat ze de kiesdrempel niet zullen halen. Wat wil je met een achterban die varieert van klassiek rechts tot extreem-links en een voorzitter met een veel te groot 'vis nog vlees'-CD&V-gehalte?

Ik heb nogal wat (goede) kontakten met overtuigde "Niveanen" en inderdaad, zo voelen zij de situatie ook aan. Zij zijn hoogstens arrondissementeel georganiseerd want de bestaande afdelingen lijden een schaduwbestaan met een paar mensen die zich de ziel uit het lijf werken, tegen beter weten in. Het kan zijn dat het op andere plaatsen beter draait maar in de Kempen is het zo. De militanten van vroeger zitten in het Vlaams Blok of in de Vlaamse Volksbeweging maar de meesten gruwelen van actieve partijpolitiek en staan aan de kant van de weg te kijken naar de koning... die weinig kleren aan heeft! Ze hebben het allemaal al eens meegemaakt en ... trop is voor hen teveel!

Zeno! 24 april 2003 17:39

Citaat:

Ik kan weer niets anders dan dit volledig te beamen...! :D

Supe®Staaf 24 april 2003 18:25

Citaat:

Bloeit er weer iets moois tussen de gevestigde partijen en het Vlaams Blok in hun [size=6]haat [/size]tegen de N-VA?

Zou ik, Tantist?
Mag ik?
:twisted:

Paulus de Boskabouter 24 april 2003 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:

Bloeit er weer iets moois tussen de gevestigde partijen en het Vlaams Blok in hun [size=6]haat [/size]tegen de N-VA?

Zou ik, Tantist?
Mag ik?
:twisted:

Maak het deze keer waterdicht, Staaf

Patriot! 24 april 2003 18:28

Bourgeois is nog zo sympathiek :!: :wink:

Zeno! 24 april 2003 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Bourgeois is nog zo sympathiek :!: :wink:

Absoluut. En zéér verstandig. 8)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be