![]() |
Computertaks dreigt ook in België
bron
Het vakkundig uitpersen van de burger gaat door. Na de 21%BTW en de taks op blanco cd/dvd schijfjes moet er op elke pc die verkocht wordt 3% taks betaald worden. De reden: omdat je met een pc illegaal muziek kan downloaden. Dit is gewoon belachelijk. Stel je voor dat je bij de aankoop van een wagen reeds een boete moet betalen voor mogelijke snelheidsovertredingen die je mogelijk kan maken met die wagen. Deze zin stond op die site maar hij heeft 100% gelijk. Overheid en Sabam= dikke vette uitzuigers! :evil: |
Citaat:
en dan nog durven zeggen dat iemand onschuldig is tot het tegendeel bewezen werd |
Citaat:
|
Of moeten we hier een complottheorie inzien? Een manier om de informatiestroom te beperken!
|
Electronica en toebehoren / consumables koop je tegenwoordig toch niet meer in België? Het volstaat om even op het net rond te surfen om meteen te zien dat de prijzen hier vaak volslagen geflipt zijn. Taksen en BTW uiteraard... Maar ook gewoon de prijzen in de detailhandel. Als je bereid bent om je een ietsepietsje te verplaatsen, dan wenken betere oorden zoals Duitsland (ideaal voor digitaal fotomateriaal), Luxemburg (heb ik een leverancier voor DVD/CD's aan de halve prijs van wat hier gevraagd wordt) en Frankrijk (voor sommige kleine electronische spulletjes). Allemaal op nauwelijks een paar uurtjes rijden. Als je het écht handig aan boord legt, koop je samen met wat vrienden in en haal je er die autorit meteen uit (bovendien is het vaak nog een leuke uitstap).
En alles voor de volle 100% legaal ! Eat my dust, belgische fiscus en SABAM !!! |
Citaat:
|
Ter aanvulling: ik kopieer/download/upload helemaal geen muziek en heb niks te maken met het schenden van andermans auteursrechten. Ik vind het enkel crapuleus dat ik voor m'n eigen producties (foto- en videoreportages / montages) taksen zou moeten betalen voor god-weet-wiens portemonnee.
|
Citaat:
|
Citaat:
Taksen en belastingen, belastingen en taksen. De 21% BTW hebben we allemaal al aan onze computer hangen, maar nu wil minister van economie Verwilghen er ook nog eens 3% taks bijdoen om zogezegd de verloren inkomsten van de muziek- en filmindustrie te compenseren. In Duitsland heeft Fujitsu-Siemens in een lagere rechtbank deze heffing al opgelegd gekregen, maar het beroep in die zaak is nog hangende. Wat de minister blijkbaar vergeten is, is dat er bij ons in België al een taks hiervoor bestaat: de auvibel-taks. Deze heffing is van toepassing op blanke media zoals cd's en dvd's. De reden om de muziekindustrie nogmaals te financieren voor het overgrote deel bagger dat niet winstgevend is, is dan ook ver te zoeken. Een computer is immers een werkmiddel geworden in de hedendaagse maatschappij. Hierdoor wordt de gewone mens gecriminaliseerd. Net nu de online-muziekwinkels als paddestoelen met succes uit de grond schieten, worden computergebruikers nogmaals verplicht geld op te hoesten. Het kopiëren blijft echter strafbaar, dus je betaalt op voorhand voor misdrijven die je mogelijk kan uitvoeren en nog eens achteraf als je betrapt wordt. Stel je voor dat je bij de aankoop van een wagen reeds een boete moet betalen voor mogelijke snelheidsovertredingen die je mogelijk kan maken met die wagen. Dat minister Verwilghen meer belang acht aan zijn verantwoordelijk voor ontwikkelingssamenwerking mag duidelijk zijn, want Het economisch model van vraag en aanbod negeert hij volledig. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
15% meer dan vorig jaar, belastingsvermindering ? |
Waar is de officiele tekst? Want die wil ik graag eens lezen
|
Citaat:
|
zal men armoe lijden om een taksje meer.... zucht....
Ik heb vernomen uit een goede bron (spa blauw) dat men een adembelasting wil invoeren. Iedereen zal een monitor moeten kopen en zijn ademhalingen jaarlijks aangeven. Per inademing (aankoop properen (?????) lucht) zal men 0.5 euro moeten betalen en per uitademing (vervuilde lucht he) zal men 1 euro moeten betalen. Personen die overlijden zullen voor de rest van het jaar volledig belast worden a rato van de reeds gedanen adembeurten. Daarom nu reeds mijn goede raad : begin maar al te oefenen om je adem zo lang mogelijk in te houden. |
Citaat:
Peeceeke in holland kopen hé jongens... een AZERTY klavierke kunde achteraf toch los kopen . |
Citaat:
Voor software is het soms nog zotter, Ik heb ooit een Linux versie gekocht in de States, De Linux distributie zelf was gratis, dus die werd opgestuurd als no value , en ik moest alleen invoerrechten betalen op het boekske dat er bijzat. Software + boekje + invoerrechten + verzendingskosten waren nog altijd dik 1000 ballen goedkoper als hier. en 't was binnen de week geleverd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be