Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   175 jaar belgique (https://forum.politics.be/showthread.php?t=29032)

benji 3 februari 2005 19:47

175 jaar belgique

Het jaar 1830 is één uit de zwartste bladzijden uit de geschiedenis van Vlaanderen.
Het totstandkomen van het kunstmatige belgische "koninkrijk" was het begin van zwaar economisch verval en luidde een periode van grote armoede in.Denk maar aan Gent als textielstad.
Destijds werd door 30.000 goed betaalde arbeiders 7,5 milioen kilo katoen verwerkt.
Twee jaar na de onafhankelijkheid was dat nog maar 2 miljoen kilo katoen en hadden de arbeiders nog maar 30% van hun loon.
Teminste diegene die niet werkloos waren geworden.
De haven van Antwerpen daalde op twee jaar tijd ,van 1829 tot 1831 ,van 1.028 schepen tot 398.
Het was een economische ramp zonder voorgaande wat we toen hebben meegemaakt.
Tegelijkertijd werd een politiek gevoerd van systematische vervransing.
Pas honderd jaar later en na een lange strijd kon de Vlaming opnieuw in het Nederlands naar de universiteit.
belgie heeft aan Vlaanderen niet alleen een groot aantal inwoners,dorpen en steden ontrokken en ook Brussel doen verfransen,de instandhouding van deze artificiele staat heeft de Vlamingen bovendien veel geld gekost.
Vandaag nog volgens recente studies meer dan 6 miljard EURO per jaar zonder de intrestlasten.
In totaal gaat het om meer dan 11 miljard euro per jaar die belgie Vlaanderen kost !!
Het zo dan ook getuigen van een grenzeloos masochisme indien Vlaamse politieke verantwoordelijken een feestje zouden willen bouwen rond 175 jaar belgique!!
Er valt NIETS te vieren !
Ik vind het wraakroepend dat men hier in Vlaanderen miljoenen euro's wil gaan uitgeven om deze "flop" te vieren .
Wel ik ben alvast van plan om op die dag een zwarte vlag buiten te hangen Hopelijk organiseert de Vlaamse beweging een protestmars ,waar ik zeker zou aan deelnemen .

Schild en vriend groeten ,
Benji

Knuppel 3 februari 2005 19:59

Citaat:

Wel ik ben alvast van plan om op die dag een zwarte vlag buiten te hangen.
Een reuze Vlaamse leeuwenvlag heeft anders nog meer effect.
Ik zal mijn 3x3m leeuwenvlag voor deze gelegenheid een paar weken langer laten buitenhangen dan gewoonlijk.:-D :vlaander: :vlaander::vlaander::vlaander::vlaander::vlaander: :vlaander:

Amrod 3 februari 2005 20:12

Ge moet het positief zien hé, we kunnen er een soort van afscheidsfeestje van maken, omdat dit apenlandje toch niet lang meer zal blijven bestaan, Prince Flupke op of af, anti-Vlaamse mentaliteit uit het Zuiden op of af. 175 jaar België, 175 jaar teveel.

Vlaanderen den leeuw! Laat uw tanden toch eens zien Vlaamse politici en bijt voor één keer van u af. Want na verloop van tijd zal het toch gebeuren : Vlaanderen onafhankelijk en dan zult ge met uwe mond vol tanden staan en gelooft niemand nog iets van de V uit uw partijnaampjes. Dus stop met het brandmerken en diaboliseren van mensen die het goed menen, mensen zoals het Vlaams Belang. Want het volk trapt er niet meer in.

Ik ben blij dat er nu, meer dan ooit, mensen zijn die eindelijk hun verstand gebruiken en zien dat het zo niet verder kan. Ik weet welk bolleke dak zal kleuren als het tijd is.
En velen met mij !

AVV 3 februari 2005 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door benji
Het jaar 1830 is één uit de zwartste bladzijden uit de geschiedenis van Vlaanderen.
Het totstandkomen van het kunstmatige belgische "koninkrijk" was het begin van zwaar economisch verval en luidde een periode van grote armoede in.Denk maar aan Gent als textielstad.
Destijds werd door 30.000 goed betaalde arbeiders 7,5 milioen kilo katoen verwerkt.
Twee jaar na de onafhankelijkheid was dat nog maar 2 miljoen kilo katoen en hadden de arbeiders nog maar 30% van hun loon.
Teminste diegene die niet werkloos waren geworden.
De haven van Antwerpen daalde op twee jaar tijd ,van 1829 tot 1831 ,van 1.028 schepen tot 398.
Het was een economische ramp zonder voorgaande wat we toen hebben meegemaakt.
Tegelijkertijd werd een politiek gevoerd van systematische vervransing.
Pas honderd jaar later en na een lange strijd kon de Vlaming opnieuw in het Nederlands naar de universiteit.
belgie heeft aan Vlaanderen niet alleen een groot aantal inwoners,dorpen en steden ontrokken en ook Brussel doen verfransen,de instandhouding van deze artificiele staat heeft de Vlamingen bovendien veel geld gekost.
Vandaag nog volgens recente studies meer dan 6 miljard EURO per jaar zonder de intrestlasten.
In totaal gaat het om meer dan 11 miljard euro per jaar die belgie Vlaanderen kost !!
Het zo dan ook getuigen van een grenzeloos masochisme indien Vlaamse politieke verantwoordelijken een feestje zouden willen bouwen rond 175 jaar belgique!!
Er valt NIETS te vieren !
Ik vind het wraakroepend dat men hier in Vlaanderen miljoenen euro's wil gaan uitgeven om deze "flop" te vieren .
Wel ik ben alvast van plan om op die dag een zwarte vlag buiten te hangen Hopelijk organiseert de Vlaamse beweging een protestmars ,waar ik zeker zou aan deelnemen .

Schild en vriend groeten ,
Benji

Benji, als het je een troost mag wezen.
We zijn met z'n velen die jouw visie delen. Eens komt toch de dag, de dag waarop wij echt kunnen feesten :vanf dan wappert de Leeuw het ganse jaar

cortelinckx 3 februari 2005 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door benji
Wel ik ben alvast van plan om op die dag een zwarte vlag buiten te hangen

Is de zwarte vlag niet die van de anarchisten, Benji?

robert t 3 februari 2005 20:55

Volledig akkoord met de analyse van benji. Maar het probleem is dat terwijl de franstaligen één front vormen als er over communautaire problemen dient onderhandeld te worden, en neem het van mij aan dat alle belangrijke dossiers communautair geladen zijn, de Vlaamse partijen hopeloos verdeeld zijn. Neem nu de splitsing B.H.V. SPA-SPIRIT en VLD hebben in de Vlaamse regering hun woord gebroken en zijn nu bereid een zware prijs te betalen voor de splitsing. CD&V-N-VA blijft consequent. Nochthans wordt door het V.B. deze consequente houding het meest geviseerd. Begrijpe wie kan. Zolang tussen vlaams-nationalisten geen gemeenschappelijk draagvlak bestaat over essentiele problemen, hoeft la Belgique zich geen zorgen te maken. We zijn het volledig eens dat dit apenland zo vlug als mogelijk naar de geschiedenisboeken dient verwezen te worden, maar dit zal alleen gebeuren als we tenminste op dit punt ééndrachtig optreden. In dit opzicht kan ik de belgicisten gelijk geven : ééndracht maakt macht.

benji 3 februari 2005 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cortelinckx
Is de zwarte vlag niet die van de anarchisten, Benji?

Zwart als teken van rouw ......

voicelesscharlie 3 februari 2005 21:26

Waarom niet met een ezel met en pop van Flup de taaie erop en rondje doen op de grote markt van Brussel?

Patriot! 3 februari 2005 21:29

Achterlijk.

voicelesscharlie 3 februari 2005 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Achterlijk.

Uiteraard zal 2005 ook een feest worden voor onwetende schoolkinderkes,mongooltjes,mentaal gehandicapten ,senielen,dementen en natuurlijk ook voor de bubbers.
Samen hand in hand doorheen het belzen vaderland.
Ach,het kan toch zo schoon zijn.:oops:

benji 3 februari 2005 21:50

Citaat:

Achterlijk.

IDD belziek is achterlijk.......:twisted:

benji 3 februari 2005 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie
Uiteraard zal 2005 ook een feest worden voor onwetende schoolkinderkes,mongooltjes,mentaal gehandicapten ,senielen,dementen en natuurlijk ook voor de bubbers.

:lol::lol::lol:

Alvader 3 februari 2005 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Volledig akkoord met de analyse van benji. Maar het probleem is dat terwijl de franstaligen één front vormen als er over communautaire problemen dient onderhandeld te worden, en neem het van mij aan dat alle belangrijke dossiers communautair geladen zijn, de Vlaamse partijen hopeloos verdeeld zijn.

De Franstaligen zijn dan ook geen vragende partij wat hen in een sterkere positie plaatst. Ten tweede zijn de eigenlijke machtspartijen in Vlaanderen in werkelijkheid electoraal gezien helemaal geen sterke machtspartijen. Hierdoor hebben ze bij verkiezingen meer te verliezen dan bv de Ps in Wallonië.

Vlaams-nationalist 3 februari 2005 22:09

Zwarte vlag en/of leeuw halfstok.

Herr Flick 4 februari 2005 08:59

Citaat:

Waarom niet met een ezel met en pop van Flup de taaie erop en rondje doen op de grote markt van Brussel?

Met een grote pen in zijn hand ! ! !

Mosasaurus 4 februari 2005 09:21

Citaat:

Achterlijk.

iedere week een zinloze petitie starten, dat is pas achterlijk

Tegendradigaard 4 februari 2005 12:33

De viering van zoveel jaar DDR was ook bij hen het begin van het einde van dat kunstmatige land...

Dat ze maar oppassen...

ancapa 4 februari 2005 12:57

Citaat:

Achterlijk.

Phillippe le dure... tekende het blunderboek van het VBO :roll:

ancapa 4 februari 2005 12:58

Citaat:

toppunt van non-discriminatie... iedereen gelijk ;-) :lol: :lol: :lol: :lol:

Tegendradigaard 4 februari 2005 12:59

Gun die mongooltjes toch hun feestje zou ik zeggen...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be