Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   de innerlijke kleinheid van ons volk (https://forum.politics.be/showthread.php?t=29051)

PAJOT 4 februari 2005 08:58

de innerlijke kleinheid van ons volk

Het duurde bijna een halve eeuw pamfletten schrijven, protesteren en demonstreren voordat de Vlaming in zijn echte moedertaal volledig universitair onderwijs kon volgen.

De Vlaming wachtte maar liefst 106 jaren om er zeker van te kunen zijn dat hij in het Nederlands voor de rechtbank kon verschijnen.

De Vlaming wachtte ook een honderd jaren voor hij de belgische grondwet kon lezen in zijn taal.

Zo kan ik nog wel een aantal thema's aansnijden.

We wachten nu ook al zo'n 43 jaar voor de splitsing van het arrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde.

Ooit zei Frans van Cauwelaert : de Vlaamse beweging hoeft niet meer als de Vlamingen de numerieke meerderheid in dit land vormen ... wat later "verkochten ze" hun numerieke meerderheid voor een bord linzensoep.

Dank zij de lafaarden van politiekers en hun waterdragende kiezers is de splitsing van Halle-Vilvoorde nog maar eens in de Belgische frigo gestopt. Het Vlaamse parlement eiste ooit met een bijna absolute meerderheid dat dit moest gebeuren ... maar diezelfde partijen doen nu gewoon het omgekeerde van wat ze ooit demokratisch besloten.

Fons Borginon, oud-Vlaams-nationalist is bv. wat de splitsing van Halle Vilvoorde betreft van gedacht verandert.

Beseffen zij, die hier steeds tekeer gaan tegen Vlaams-nationalisten, en er ook niet voor terugdeinzen er de spot mee te drijven, dat zijzelf hun eigen ruiten inslaan ?

Ze verdedigen wél het dragen van de sluier, ze verdedigen wél de onafhankelijkheidsstrijd van gelijk welk volk in de wereld, maar wanneer het er op aankomt die politiekers te steunen die onkreukbaar zijn : geven ze niet thuis, linken ze die aan Hitler enz.

Wat is de volksmassa toch zo vloekwaardig laf en loom, zo grenzeloos dom dat zij zich steeds weer laat bedriegen door die zogenaamde demokraten !

Patriot! 4 februari 2005 10:41

Ons volk is te klein, maar ge wilt het wel opsplitsen in drie onnozele prutsstaatjes?

Ambiorix 4 februari 2005 10:47

innerlijke kleinheid Patriot:-)

En Radicaal heeft gewoon gelijk. We zijn een lafhartig klootjesvolk dat te loom is om ne poot te verzetten tegen de bezetter. Onze politici zijn daar een goede maatstaf voor. Eens als de macht voor het grijpen ligt worden principes, idealen, streefdoelen, .. als nenhoop vuil weggesmeten. En de kiezer? die moet zich niet moeien en braaf verder doen met zijn egoïstisch, norm-en waardeloos en decadent leventje.
Jammer.

Yann 4 februari 2005 10:49

Wat Vlaams is, slecht is!

Patriot! 4 februari 2005 10:50

Wat Waals is ook slecht is.

Enkel wat Belgisch is, heilig is.

PAJOT 4 februari 2005 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Ons volk is te klein, maar ge wilt het wel opsplitsen in drie onnozele prutsstaatjes?

Ja, ik ken die erbarmelijke redenering van de lieden achter de zonneblinden.

Ja, we zijn klein wanneer men slechts de kwantitiet beschouwt ; maar door de eeuwen heen zijn wij groot geweest door de kwaliteit, door het verstand, door onze scheppingskracht op alle gebied.

Wij waren kwantitatief klein wanneer wij het machtige Spanje in bedwang hebben gehouden, en tenslotte uit een gedeelte van ons grondgebied hebben verjaagd.

Wij waren kwantitatief klein wanneer wij de Franse tirannie hebben gebroken.

Wij waren kwantitatief klein wanneer wij de Britse vloot tot in de Theems hebben verjaagd, met de bezems aan de masten.

Wij waren kwantitatief klein wanneer wij Oost-en West-Indië hebben veroverd.

Wij waren kwantitatief klein wanneer wij Kongo hebben gewonnen.

Wij waren kwantitatief klein wanneer onze vlaggen wapperden in de hemel van Zuid-Afrika en Noord-Amerika, enz .... enz ....

Thans, helaas, zijn wij kwalitatief klein.

Meia noite 4 februari 2005 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Het duurde bijna een halve eeuw pamfletten schrijven, protesteren en demonstreren voordat de Vlaming in zijn echte moedertaal volledig universitair onderwijs kon volgen.

De Vlaming wachtte maar liefst 106 jaren om er zeker van te kunen zijn dat hij in het Nederlands voor de rechtbank kon verschijnen.

De Vlaming wachtte ook een honderd jaren voor hij de belgische grondwet kon lezen in zijn taal.

Zo kan ik nog wel een aantal thema's aansnijden.

We wachten nu ook al zo'n 43 jaar voor de splitsing van het arrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde.

Ooit zei Frans van Cauwelaert : de Vlaamse beweging hoeft niet meer als de Vlamingen de numerieke meerderheid in dit land vormen ... wat later "verkochten ze" hun numerieke meerderheid voor een bord linzensoep.

Dank zij de lafaarden van politiekers en hun waterdragende kiezers is de splitsing van Halle-Vilvoorde nog maar eens in de Belgische frigo gestopt. Het Vlaamse parlement eiste ooit met een bijna absolute meerderheid dat dit moest gebeuren ... maar diezelfde partijen doen nu gewoon het omgekeerde van wat ze ooit demokratisch besloten.

Fons Borginon, oud-Vlaams-nationalist is bv. wat de splitsing van Halle Vilvoorde betreft van gedacht verandert.

Beseffen zij, die hier steeds tekeer gaan tegen Vlaams-nationalisten, en er ook niet voor terugdeinzen er de spot mee te drijven, dat zijzelf hun eigen ruiten inslaan ?

Ze verdedigen wél het dragen van de sluier, ze verdedigen wél de onafhankelijkheidsstrijd van gelijk welk volk in de wereld, maar wanneer het er op aankomt die politiekers te steunen die onkreukbaar zijn : geven ze niet thuis, linken ze die aan Hitler enz.

Wat is de volksmassa toch zo vloekwaardig laf en loom, zo grenzeloos dom dat zij zich steeds weer laat bedriegen door die zogenaamde demokraten !

U begint werkelijk zielig te worden...
Nu copypaste je al teksten die eerder door iemand werden neergeschreven op politics, op 1 februari 2004.
Inspiratie op?
http://forum.politics.be/archive/index.php/t-8791.html

PAJOT 4 februari 2005 11:21

Onze Sherlock Holmes .... :lol: Je m'en fou de ça. Goede dingen moeten gelezen worden.

Patriot! 4 februari 2005 11:24

Citaat:

Ja, ik ken die erbarmelijke redenering van de lieden achter de zonneblinden.

Ja, we zijn klein wanneer men slechts de kwantitiet beschouwt ; maar door de eeuwen heen zijn wij groot geweest door de kwaliteit, door het verstand, door onze scheppingskracht op alle gebied.

Wij waren kwantitatief klein wanneer wij het machtige Spanje in bedwang hebben gehouden, en tenslotte uit een gedeelte van ons grondgebied hebben verjaagd.

Wij waren kwantitatief klein wanneer wij de Franse tirannie hebben gebroken.

Wij waren kwantitatief klein wanneer wij de Britse vloot tot in de Theems hebben verjaagd, met de bezems aan de masten.

Wij waren kwantitatief klein wanneer wij Oost-en West-Indië hebben veroverd.

Wij waren kwantitatief klein wanneer wij Kongo hebben gewonnen.

Wij waren kwantitatief klein wanneer onze vlaggen wapperden in de hemel van Zuid-Afrika en Noord-Amerika, enz .... enz ....

Thans, helaas, zijn wij kwalitatief klein.

Wel herstel die kwantitatieve grootsheid dan. Maak van ons Belgische Vaderland een unitaire Staat, neem de Congo terug, annexeer Luxemburg. Vorm desnoods een federatie met onze Nederlandse vrienden, maar in godsnaam, wie is er kwalitatief klein te noemen als ge u bezighoudt met beuzelarijen als BHV?

Herstel de glorie van het Avondland. Niet door kieskringeskes te splitsen.

Meia noite 4 februari 2005 11:25

Citaat:

Onze Sherlock Holmes .... :lol: Je m'en fou de ça. Goede dingen moeten gelezen worden.

U mag dat gerust doen van mij, wees wel zo eerlijk de bronvermelding erbij te zetten. Nu steekt u de pluimen van iemand anders in uw gat zonder dat je het verdient.

PAJOT 4 februari 2005 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
U mag dat gerust doen van mij, wees wel zo eerlijk de bronvermelding erbij te zetten. Nu steekt u de pluimen van iemand anders in uw gat zonder dat je het verdient.

Ik ben hier niet uit op erkenning hoor ... Ik schrijf en ik kopieer schaamteloos. :-P

Willem 5 februari 2005 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!

Oh, zoals in 1830 bedoel je?

doornroosje 5 februari 2005 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann

Waarom woont u dan in Antwerpen?

MagereHein 5 februari 2005 23:39

Citaat:

wat een vooroordelen !!! :rofl:

Dorian 6 februari 2005 02:59

Citaat:

Dat vind ik wel overdreven. "Waals" of "Vlaams" zijn, is niet slecht op zich. Wallinganten en Flaminganten vind ik wel slecht.

Foundation 6 februari 2005 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Willem
Oh, zoals in 1830 bedoel je?

We hebben niks tegen Europa hoor.

De schoofzak 6 februari 2005 19:01

Om terug in de draad te komen:

ze hebben goed hun werk gedaan: de pastoor en de baron.
De ene hield ons dom, de andere arm.

Kamacypta 6 februari 2005 19:07

Als ik jullie onozele commentaar hier zo lees begin ik bijna te janken.
Zijn jullie onderling een oorlog tussen de 3 gewesten aan het uitvoeren?
Ik ben voor het vlaams belang maar TEGEN de splitsing vlaanderen-wallonië, niet tegen de splitsing brussel halle vilvoorde die waarschijnlijk pas word uitgevoerd als wij bejaard zijn...

Hans1 6 februari 2005 19:24

Het eerste punt van uw Vlaams Belang is de splitsing van het grote België...

Kamacypta 6 februari 2005 19:27

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be