![]() |
"Elke mens heeft toch recht op ziekteverlof"
Deze gevleugelde woorden sprak Margriet Hermans (ook gekend als de Lach der Kempen, alhoewel ze er gisteren eerder bijzat als de Droopy der Lagere Landen) gisterenavond in Terzake. De reden? Margriet was een paar dagen afwezig geweest wegens verbouwingswerken aan hals, borsten en billen. Zulks is zeker te begrijpen: aangezien elke parlementariër nog vele andere jobkes uitoefent behalve in het parlement/de senaat zitten en de (commissie)vergaderingen volgen, heeft ook Margriet recht op alle verplichtingen die het BV-schap met zich meebrengen. "Ik verdien nu zelfs minder dan vroeger", kwam er nog als verweer bij te pas. Daarbij, ge moet daar niet mee lachen, met dat senatorschap: "Ik zit in zes commissies. Elke mens weet dat dat gewoon veel te veel is." Tja, misschien moeten we inderdaad wel medelijden hebben, en elke senator nog een paar extra mankracht ter hulp aanbieden. En over dat medelijden gesproken, dat is zeker op zijn plaats wat Margriet betreft: "Ik weet nog niet of het wel een cadeau was, die plastische chirurgie". Het doet ook zo'n verrekte pijn hé, zo'n broodzak-borsten...
Kortom, laat ons onze arme senatoren gedenken in onze gebeden. Hun polyvalentheid, hun te drukke arbeidsleven, te weinig tijd voor het gezin, ... : wie wilt met zo'n arbeidsvoorwaarden nog politieker worden? Chance dat we nog BV's op overschot hebben... |
We zouden wat meer begrip voor onze bestuurders mogen opbrengen!
Als zij geen riante vergoedingen ontvangen, geen bestuursmandaten mogen uitoefenen of andere beroepsinkomsten moeten missen, wie gaat dan de Toscaanse villa's betalen? Het is dank zij hen dat de dikste mandaten in overheidsinstellingen,parastatalen en internationale organisaties ingevuld raken.( Al is het dan door familieleden en vrienden.) Wie gaat de tafels bezetten in de sterrenrestaurants en bestrijdt op die wijze de werkloosheid in de horeca? Idem dito voor de garagisten, villabouw, interieurinrichting, juwelen, kleding etc. etc. De politiekers zijn weldoeners! |
Citaat:
[font=Times New Roman][size=3]INDIEN dit niet met ons belastingsgeld was!:boo: [/size][/font] |
ze moet nu niet meer op de bank zitten... wantr ze krijgt binnenkort een stoel :-D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zingen en tv spelletjes spelen is wel onwettig afwezig zijn e in mijn ogen |
Citaat:
Gert, uw avator is dat Margriet Hermans? |
Citaat:
|
Citaat:
Fdw zijn woorden waren wel goed deze week in parlement |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hoe ging dat liedje nu weer?
Wij zijn goe bezig? 8O VLAANDEREN EERST |
Citaat:
|
Tja, ik weet wat een druk leven met zich mee brengt en dan nog eens voor kinderen moeten zorgen. Als je dan eens ziek wordt krijg je als eerste kretiek te verwerken. Of als je al eens tijd voor jezelf wil vrijmaken, nog veel meer. Dus moeten mensen die 's avonds lui in hunne zetel zitten geen kretiek geven op diegenen die dan nog aan het werken zijn en gemiddeld een shift draaiën van 14 �* 16 uur zoals ik.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En nog iets. Iedereen bepaald voor zichzelf hoe lang en hard hij of zij werkt. Het zijn diegenen die 's avonds lui in hun zetel liggen naar tv te zien die altijd als eersten kretiek hebben op een hard werkend iemand.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be