Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Jongerenmars (https://forum.politics.be/showthread.php?t=29062)

ACV 4 februari 2005 16:23

Jongerenmars

Waarom een jongerenmars
Enkele organisaties slaan de handen in elkaar en hebben daar 10 goede redenen voor...

Wij hebben 10 goede redenen om deze jongerenmars te organiseren... Wij eisen:
  • Meer jongeren aan het werk!
  • Vast en volwaardig werk: geen nepstatuut
  • Recht op opleiding, begeleiding en werkervaring.
  • Geen jacht op jonge werkzoekenden
  • Afschaffen wachttijd
  • Gratis en toegankelijk onderwijs voor iedereen
  • Meer middelen voor onderwijs
  • Geen discriminatie! Gelijke kansen in onderwijs en op de werkvloer.
  • Iedereen anders! Iedereen gelijk!
  • Recht op werkervaring tijdens schoolloopbaan.
ACV-jongeren

Geef ook je mening in volgende enquete op: http://www.zottenwerk.be

vryko 4 februari 2005 16:35

op http://www.jongerenmars.be vind ge meer info hierover, en kunt ge dus ook ontdekken dat de acv-jongeren niet de engisten zijn die hier aan meewerken.

als ge echt meer wilt weten omtrent het onderwerp jongerenwerkloosheid, raad ik u zeker de website van de concurrentie aan: www.abvvjongeren.be

ACV 4 februari 2005 16:48

Achter de foto staat de rechtstreekse link naar www.jongerenmars.be al. ;-)

Om iedere betrokkene tevreden te stellen, hier een overzicht van alle partners:

ACV-jongeren

ACV-jongeren

ABVV-jongeren

ABVV-jongeren

Animo

Animo - jong links

Blokbuster

Blokbuster

KAJ

KAJ
Zottenwerk

MJA
MJA

Humanistische jongeren

humanistische jongeren

Comac

Comac

Jeugd en vrede

Jeugd en vrede

VVS

VVS

ACLVB-jongeren

ACLVB

Prego

prego

Jong groen!

Jong groen!

PAJ

PAJ

Jeugd en gezondheid

jeugd en gezondheid

SJW

SAP

Wel jong niet hetero

wel jong niet hetero

VSK

VSK

VFJ

VFJ

Chiro

chiro

Hand in hand

hand in hand

Jong cd&v

jong cd&v

NVA jongeren

NVA jongeren

Zo goed? ;)

ACV 4 februari 2005 16:51

Ah ja, wil je iets over jeugdwerkloosheid vragen, kan je het ook gewoon hier aan mij stellen. ;)

Bhairav 4 februari 2005 16:53

Wie loopt er nu in zo'n mars mee?

boer_bavo 4 februari 2005 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ACV
Ah ja, wil je iets over jeugdwerkloosheid vragen, kan je het ook gewoon hier aan mij stellen. ;)

Kan men jeugdwerkloosheid niet gewoon oplossen door jongeren geen uitkering te geven als ze afstuderen?

ancapa 4 februari 2005 16:55

op straat en in betogingen vind je geen werk ! als je ziet welke "bendes" hier achterzitten kan ik best geloven dat die geen werk "vinden" :-(

ACV 4 februari 2005 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Kan men jeugdwerkloosheid niet gewoon oplossen door jongeren geen uitkering te geven als ze afstuderen?

Nu heb je al 9 maanden wachttijd.

ACV 4 februari 2005 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
op straat en in betogingen vind je geen werk ! als je ziet welke "bendes" hier achterzitten kan ik best geloven dat die geen werk "vinden" :-(

Op een open manier wil ik je vragen wat de Vlaams Belang Jongeren dan voorstellen?

obiwan 4 februari 2005 17:04

Citaat:

In een aantal sectoren (vb boekhouding) vinden jongeren geen werk omdat men teveel ervaring vraagt. Dus met het niet geven van een uitkering ga je weliswaar de luiaards doen werken, maar een grote groep werklozen, die onvrijwillig werkloos zijn ga je hiermee niet helpen. Het is immers de werkgever die ze niet tewerkstelt. Daarom de oplossing, een grondige lastenverlaging voor werkgevers die jongeren aanwerven die geen werkervaring hebben. Dit betekent geen budgettair verlies voor de overheid want de staat moet dan geen uitkering meer geven aan die jonge onvrijwillige werklozen die door deze maatregel werk gevonden hebben.

PAJOT 4 februari 2005 17:21

Citaat:

Blokbuster

Blokbuster

NVA jongeren

NVA jongeren
Blokbuster en de N-VA-jongeren hand in hand. De maskers vallen.

Tavek 4 februari 2005 17:34

Citaat:

9 maand wachttijd en dan een goeie 380 euro ofzo. Ja daar blijft ge voor op uw lui gat liggen thuis....

Misschien eens beginnen om studenten actief te steunen door een systeem van renteloze leningen uit te bouwen, ze zijn dan wel gedwongen om na hun studie werk te zoeken om het af te betalen.....

boer_bavo 4 februari 2005 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door obiwan
In een aantal sectoren (vb boekhouding) vinden jongeren geen werk omdat men teveel ervaring vraagt. Dus met het niet geven van een uitkering ga je weliswaar de luiaards doen werken, maar een grote groep werklozen, die onvrijwillig werkloos zijn ga je hiermee niet helpen. Het is immers de werkgever die ze niet tewerkstelt.

Met een laag loon kan je rap ervaring opdoen. Boekhoudingservaring kan je trouwens perfect tijdens je studies doen. Ik heb bvb de boekhouding van een jeugdvereniging bijgehouden.
Als een jongere teveel kost om op te leiden door allerlei betuttelende regeltjes als het minimumloon, dan zal dat natuurlijk moeilijker zijn.

De rechtvaardige rechter 4 februari 2005 18:18

deze vind ik er precies teveel aan.

solidarnosc 4 februari 2005 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter
deze vind ik er precies teveel aan.

Voor een lid/symphatisant van een partij die niet anders doet dan het VB te naaien op alle mogelijke manier, vooral als niemand anders het kan horen en zien is uw opmerking vreemd te noemen. Wij bestrijden het VB met open vizier terwijl jullie ze een hand geven om ze daarna een mes in de rug te planten.

solidarnosc 4 februari 2005 18:40

Citaat:

Op een open manier wil ik je vragen wat de Vlaams Belang Jongeren dan voorstellen?

De plaats waar toekomstige kaderleden van het VB hun wachtuitkering ontvangen. ;-)

Vlaams-nationalist 4 februari 2005 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Voor een lid/symphatisant van een partij die niet anders doet dan het VB te naaien op alle mogelijke manier, vooral als niemand anders het kan horen en zien is uw opmerking vreemd te noemen. Wij bestrijden het VB met open vizier terwijl jullie ze een hand geven om ze daarna een mes in de rug te planten.

Haha, dit moet een grap zijn. De N-VA-jongeren hebben altijd al kritisch gestaan tegen het cordon. Ik spreek nu niet voor het officiële standpunt, maar ik kan je zeggen dat er een heleboel jongeren zijn (waaronder ik) die samenwerking wensen met het Blok. En ja, ik vind het verkeerd om ons als sympathisant te 'outen'. Ikzelf zal al zeker niet meelopen in deze betoging georganiseerd door (extreem-)links. En ik hoop dat er nog commentaar op komt van ons, nationalisten.

ACV 4 februari 2005 19:43

Het gaat dan ook niet over het cordon, maar wel over Onderwijs, Werk en Gelijkheid. ;)

Vlaams-nationalist 4 februari 2005 20:17

Citaat:

Het gaat dan ook niet over het cordon, maar wel over Onderwijs, Werk en Gelijkheid. ;)

Toch kan ik het niet opbrengen om met bepaalde organisaties mee te stappen. Ik vind het eerlijk gezegd slecht dat Ronduit zich met deze profileert. Maja, ik beslis er dan ook niet over. Toch zou ik beschaamd zijn mocht ik een (Ronduit!-)N-VA vlag ertussen zien op TV.

solidarnosc 4 februari 2005 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Toch kan ik het niet opbrengen om met bepaalde organisaties mee te stappen. Ik vind het eerlijk gezegd slecht dat Ronduit zich met deze profileert. Maja, ik beslis er dan ook niet over. Toch zou ik beschaamd zijn mocht ik een (Ronduit!-)N-VA vlag ertussen zien op TV.

Ik weet het niet. Volgens het weekblad Trends is de NVA de meest liberale partij van Vlaanderen. Ik zou dan ook niet weten wat die op zo'n betoging georganiseerd door de nationale vakbonden zouden doen. Nu Ronduit is de NVA niet. ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be