![]() |
Maatregelen tegen kassafraude
Ons Freya heeft weeral een geweldige inval gehad... Ze wil de klanten van winkelketens waarschuwen voor Fraude.
Als men hetzelfde nu ook eens voor politici deed... Citaat:
De goede poliitici zouden dan een (kieken)pluim krijgen... |
Waarom bestaat voor zoiets onbenullig als 'consumentenzaken' een federaal minister ?
Hebben we dan niet genoeg ambtenaren en genoeg gerechterlijk apparaat om dergelijke zaken geregeld en toegepast te krijgen ? By the way, zou Freya twee keer betaald krijgen ? én voor consumentenzaken én voor werk ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
cordon is een staatssecretaris denk ik 8) |
Citaat:
|
Een minister van consumentenzaken is niet zo belachelijk vind ik. De handel vertegenwoordigd een belangrijk percentage van ons BNP. De belgische consument is een belangrijke klant. Dat de regering de eigen bevolking als klant wat beschermt is niet per definitie slecht.
Wat Freya ervan terecht brengt, daar spreek ik mij niet over uit, want zo goed volg ik haar niet. |
Citaat:
Het is al erg genoeg dat we een minister van sport hebben. Straks nog een Minister van Hobbies. Stel dat we de verkeerde kiezen ?! 8) |
Straks nog een Minister van Hobbies. Stel dat we de verkeerde kiezen ?! 8)
- - Die van sport, hebben we die ook "gekozen" ? :-) |
Ik dacht dat er al jaaaaaren een wet bestaat die de consument daartegen beschermt.
Zelfs als het om een foute prijsaanduiding gaat kunt ge het artikel aan de aangeduide prijs eisen. Maar ja, toen was ze nog niet geboren zeker ? |
Minister van Hobbies : Philip den Taaie. :?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Van den Bossche doet gewoon haar werk. Goed plan trouwens: door de frauderende/lakse handelaars te stigmatiseren, pakt ze hen waar ze het kwetsbaarst zijn: in hun vertrouwensrelatie met de klant.
|
Citaat:
ik vind de term kassafraude trouwens serieus overdreven. meestal gaat het gewoon om fout (niet opzettelijk dus) die soms in het voordeel en soms in het nadeel van de consument is. |
Citaat:
Dan nog liever een relatie met de kleuterjuffrouw :) |
Citaat:
En wat vindt U van mijn voorstel om op het voorhoofd van de frauderende politici of van deze die nooit (of weinig) aanwezig zijn in het parlement, de senaat en/of commissies een etiket te kleven als waarschuwing dat men met minstens een profiteur te doen heeft... Neen, met zulke politici hebben de PC's geen problemen... Maar een handelaar die i(onbewust) n de fout gaat, die kunt U waarschijnlijk niet vlug genoeg naar de zoutmijnen sturen... Zoals hoger vermeld, heeft de consument trouwens het recht de prijs te betalen die op het eitket vermeld staat (natuurlijk is die zo eerlijk nooit te melden dat zijn prijs te weinig is, zodat het voor de consument steeds winst oplevert.... Het zou dus beter zijn dat men verplicht dat recth van de consument aan de kassa op te hangen). |
Citaat:
Meestal gaat het inderdaad om een menselijke vergissing vanwege een werknemer die de producten moet prijzen of een fout in de computer. Waarom de kassierster niet beschuldigen van diefstal als ze per ongeluk te weinig teruggeeft ? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be