![]() |
Raad es een boek aan!
Heb je net een boek uit? Goed zo! Was het mooi, was het prachtig, was je aan je stoel gekluisterd, bleef je uren met de leeslamp in bed liggen, trok het op niets, heb je je er door geworsteld, heb je zin om het te verbranden?
Zeg het hier! Zeg waarom. Waarom moeten wij jouw boek lezen? Waarom niet? |
Ik heb net Misery uit.
Naar mijn mening een van de beste boeken die Stephen King (voor mij de 'koning' onder de schrijvers) ooit geschreven heeft. Een man is dronken. Hij rijdt met de wagen naar huis. Slipt. Zwaar accident. De man is schrijver. Iemand vindt hem. Die iemand is toevallig dé grootste fan van de schrijver. Ze was vroeger verpleegster. Kent veel van medicijnen. Haalt de schrijver uit het autowrak. Verzorgt hem thuis. Waarom thuis en niet in het ziekenhuis? De vrouw is gek! Knettergek!!! Heeft vroeger verschillende mensen gemold, want 'ze zijn allemaal tegen haar'. Ze werd ontslagen als verpleegster. Ze werd nog knettergekker daardoor! Ze is de grootste fan van de schrijver, wiens benen verpletterd zijn door de autocrash. Hij moet in ruil voor haar 'gastvrijheid' zijn laatste boek herschrijven. Want in zijn laatste boek gaat Misery, haar favoriete personage in zijn boeken, dood. En dat mag niet! Dat kan niet! Dat zal niet gebeuren! De schrijver moet het boek herschrijven. Misery moet weer leven! Maar de vrouw is heetgebakerd. Hakt benen af. Zaagt duimen af. Vermoordt politieagenten op zoek naar de schrijver ... Het is, kortom: Misery... En je moet het gelezen hebben, want het is gruwelijk goed! |
American Psycho - Bret Easton Ellis (de film trok op niks, maar het boek vind ik :thumbsup: - rauw, gruwelijk, maar steengoed) 8)
|
Citaat:
|
Wie leest er nou nog boeken? :-P
|
Citaat:
In dit topic is het trouwens de bedoeling dat je een boek dat je gelezen hebt aan- of afraadt. Geen nutteloos gezever dus, daarvoor zijn er al topics genoeg. ;) Bedankt! |
boeken lefen if voor miefjef en feuten.
|
Citaat:
|
Wel, als het dan toch over boeken moet gaan: het laatste boek dat ik gelezen heb (ik was toen 12 jaar denk), was "ZORRO, HELD VAN DE HARINGSTRAAT". Daarna heb ik alleen nog gazetten gelezen.
|
Citaat:
Meer info: http://www.pluizuit.be/040110/Zorro%...ringstraat.htm |
Deze is ook een absolute topper:
"Sjakie en de chocoladefabriek" http://scholieren.samenvattingen.com.../show/9443995/ (zoals je ziet is dit boek niet alleen voor kinderen, maar ook voor jongeren uit de middelbare school bestemd ;)) |
Citaat:
|
Dit zijn een paar van de boeken die ik in de afgelopen maanden gelezen heb en die ik zeker onder de aanraders zou klasseren:
- Céline - Voyage au bout de la nuit - Camus - L'étranger - Heller - Catch 22 - Kazantzakis - The Fratricides - Conrad - Heart of Darkness - Yourcenar - Hadrianus Gedenkschriften - Burroughs - Junky En de boeken die ik binnenkort zal lezen, maar waarin ik nu alvast zin heb: - Hasek - The Good Soldier Svejk - Camus - L'Homme Revolté |
Ok de dronken bijdrage van vandaag. Zoek dus het verband met een van bovenstaande bijdrage.
Die Lolita dinges, schrijver vergeten, iets russisch, ongelooflijk hoe die man schrijft, om verliefd van te worden, tot hij te ver gaat en zijn ... blabla... Kon het echt niet uitlezen alhoewel ik in me de dutroux herkend heb? ... Ale ja, lolitaboek beste van de reeks, nochtans niet utgelezen. ------ Zonder Het lied van de rotzak van Hannelore (café de gouden hert), was ik in een ander boek uit die reeks 'schrijvers voetsporen willen volgen. Jéé maoaaaoon? Jan cremers had durf.!!! Laatst Alexander gezien, afgeschreven door who noows, goedgekeurd door ondergetekende, veel beter dan Toy. Deed me inderdeed denken aan Adrianus Gedenkschriften van Y |
Citaat:
Lolita over een vent die zot is van kleine meisjes en Ik, Jan Cremer over een rebelse jongen die alles aan z'n laars lapt. |
Citaat:
|
Hmm, ik heb het eerder voor Louis Paul Boon (ben nu bezig aan De Voorstad Groeit), maar ik vrees dat die niet zo vaak meer gelezen wordt...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be