![]() |
Consumenten willen 10% goedkopere auto's.
Zonder een auto is het leven steeds zwaarder. Een auto is bijvoorbeeld bij vele sollicitaties een vereiste.
Auto's zijn duur en ook het verbruik wordt steeds duurder. De kans bestaat dat de consument kiest voor een goedkoper alternatief, bijvoorbeeld aziatische of oost europese auto's, indien de grote autofabrikanten lagere lonen eisen terwijl de autoprijzen zo hoog blijven. Dit is alvast mijn persoonlijk standpunt, maar ik weet dat ik niet alleen ben. ;-) [size=1](btw, dit is geen oproep voor het verwerpen van de locale industrie, maar wel een bedenking naar mogelijke gevolgen van huidige standpunten.)[/size] |
Consumenten willen 10% goedkopere auto's.
Citaat:
|
Wist je dat spitsmuizen extreem bijziend zijn? ;)
Genoeg gekneuter, wat stel jij dan voor? |
Citaat:
Ik zou het echt niet weten... Het zijn toch steeds de vakbonden die het beter weten.... Dus reikt U de oplossingen maar aan... |
Citaat:
Voor wat het waard is : ik zat gisteren met m'n bankier aan tafel, zomaar uit het niets begon die brave man een beschouwing te geven over de jaren dertig en z'n vrees voor een nieuwe dolf... die iedereen werk zal geven ... met oorlogseconomie en rollende geldpersen ik zit me nu nog altijd af te vragen of hij alludeerde op bush ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wij hebben de autoindustrie nodig, vooral voor de jobs. Het probleem ligt niet op nationaal, maar wel op internationaal vlak dus een oplossing vinden ligt moeilijker.
Als ex-werknemer van Opel Belgium weet ik dat ze daar echt op de seconde letten. Ze halen het maximum uit een werknemer. De concurrentie is duidelijk moordend, en als ze eisen hebben zou ik deze ernstig doornemen en desnoods toegevingen doen. |
Citaat:
Verder zijn de grondstofprijzen in de lageloon landen even hoog als hier. Men speelt vooral een vuil spel door de arbeiders uit verschillende landen tegen elkaar op te zetten en elkaar te laten beconcureren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het blijft in elk geval toch raar dat een product dat in Belgie gemaakt wordt in het buitenland soms goedkoper verkocht wordt. |
Citaat:
wat zou jij als zelfstandige toch vakbonden nodig hebben. het kapitalisme is een internationaal georganiseerde maffia die het volk beliegt, bedriegt, uitperst en daarna dumpt als afval. bon, ze doen maar. als europa honger lijdt is het oorlog, daar mag je zeker van zijn. kom later niet af met 'wir haben es nicht gewusst'. |
Citaat:
Uw pamper moet dringend vervangen worden, denk ik... Een zelfstandige spitsmuis moet ik nog altijd tegenkomen... Ik zou daarvoor trouwens veel meer respect, vooral als hij anderen nog werk geeft en deftig betaalt onder goede omstandigheden, dan voor een leefloner die in het zwart bijklust tot een 2.000 euro per maand ;-)... U begrijpt toch dat dergelijke typetjes, gecombineerd met een te vet overheidsapparaat, meewerken aan het creëren van problemen (later zal ik waarschijnlijk zeggen "wir habes es gewusst... dat de Mitgarden van deze wereld onze welstand opgesoupeerd hebben" ;-))... En als U niet inziet wat er momenteel op het spel staat, blijf dan aub uit mijn spitsmuizenhol ;-). En ondertussen wacht ik maar op de oplossingen van de vakbonden, die pretenderen alles te weten... Het siert U dat U uw lot in de handen van deze bonden legt ;-)... |
Citaat:
|
Citaat:
De uitbuiting van de arbeider (maar ook van de bedienden) wordt ten top gevoerd. De mens wordt ondergeschikt gemaakt aan technologische en rationalistische processen en normen, hij is verplicht zich te integreren in die ziekmakende en stresserende dagelijkse omgeving. Het zijn de aandeelhouders die beslissen of een fabriek openblijft. De bedrijven worden niet gesloten omdat ze verlieslatend zijn, maar omdat ze volgens de aandeelhouders elders méér kunnen opbrengen. Door fluctuaties in de conjunctuur is het niet mogelijk om jaarlijks aan een beter winstpercentage te komen. Een gestadige groei is binnen het kapitalisme niet mogelijk, aangezien hoogconjunctuur zich afwisselt met laagconjunctuur en crisissen. |
Citaat:
|
We komen terug tot een leefbaar basis klimaat dat alle burgers nu dringend nodig hebben.
Goedkopere huisvesting, goedkoper basis voedsel pakket zodat de kloof tussen basis en netto inkomen weer eens een tijdje kan groeien. De basis produkten slechts indexeren met een schrikkelsysteem. Of anders moeten we allen wat meer beginnen verdienen, maar daar is geen ruimte voor zoals men zelf aangeeft. Als de basis wat beter leefbaar is kunnen de jobs wat meer ademruimte beginnen krijgen en volgt er expansie. (niet op één dag natuurlijk) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be