Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Die niet-Europese vreemdelingen naar Amerika sturen ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=29516)

Cynicus 13 februari 2005 13:10

Die niet-Europese vreemdelingen naar Amerika sturen ?

Bush heeft verklaard dat Amerika zijn grenzen wil openzetten voor nieuwe gastarbeiders. Dit zou voor Europa de kans kunnen bieden om de hier verblijvende niet-Europese vreemdelingen aan te moedigen naar Amerika te migreren, zodat wij er ten minste vanaf zijn. Waarom grijpt Europa deze kans niet ?

sinan123 13 februari 2005 17:26

Citaat:

Bush heeft verklaard dat Amerika zijn grenzen wil openzetten voor nieuwe gastarbeiders. Dit zou voor Europa de kans kunnen bieden om de hier verblijvende niet-Europese vreemdelingen aan te moedigen naar Amerika te migreren, zodat wij er ten minste vanaf zijn. Waarom grijpt Europa deze kans niet ?
Waarom ga jij niet lekker naar Amerika?
Daar behandelen ze moslims precies zoals jij dat wilt.

Hrafnar 15 februari 2005 20:55

Als Bush dit daadwerkelijk gezegd heeft, lijkt me dit een uitgelezen kans om op een nette manier van een groot aantal laag- of nietgeschoolde uitkeringstrekkers en "cultuurverrijkende" elementen uit voornamelijk de Maghreb, Anatoliƫ en Afrika bezuiden de Sahara af te komen. Bush blij, wij blij, voorgenoemde personen blij, kortom de oplossing. :-)

Lincoln 15 februari 2005 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus

He he hum , Als ik een villa krijg en een maandelijks salaris van 2000 euro dan ga ik vanaf morgen naar Amerika verhuizen , waarom niet !

PAJOT 16 februari 2005 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
He he hum , Als ik een villa krijg en een maandelijks salaris van 2000 euro dan ga ik vanaf morgen naar Amerika verhuizen , waarom niet !

Met het Vlaams Belang aan de macht, zal je zelfs een aanmoedigingspremie krijgen om te vertrekken. ;-)

Cynicus 20 februari 2005 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hrafnar
Als Bush dit daadwerkelijk gezegd heeft, lijkt me dit een uitgelezen kans om op een nette manier van een groot aantal laag- of nietgeschoolde uitkeringstrekkers en "cultuurverrijkende" elementen uit voornamelijk de Maghreb, Anatoliƫ en Afrika bezuiden de Sahara af te komen. Bush blij, wij blij, voorgenoemde personen blij, kortom de oplossing. :-)

Ze zouden daar dan wel moeten werken om aan de kost te komen. Hier krijgen ze alles gratis, ... op kosten van de veel te brave werkende belastingbetaler.

Jozef Ostyn 20 februari 2005 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Waarom ga jij niet lekker naar Amerika?
Daar behandelen ze moslims precies zoals jij dat wilt.

In de VS worden Moslims vrij correct behandeld. Zeer significant is in dit verband het feit dat moslim-terroristen nog maar heel weinig of zelfs bijna geen moslims konden recruteren in de VS, maar dat dit hen wel vlot lukt in Europa. Europa heeft op het vlak van de succesvolle integratie van immigranten duidelijk nog veel te leren van de VS.

sinan123 20 februari 2005 18:31

Citaat:

In de VS worden Moslims vrij correct behandeld. Zeer significant is in dit verband het feit dat moslim-terroristen nog maar heel weinig of zelfs bijna geen moslims konden recruteren in de VS, maar dat dit hen wel vlot lukt in Europa. Europa heeft op het vlak van de succesvolle integratie van immigranten duidelijk nog veel te leren van de VS.
Als het inderdaad zo is zoals jij nu vertelt (wat ik niet helemaal geloof) dan moet Europa ook het goede voorbeeld nemen, terroristen slecht behandelen(wel een rechtzaak geven en niet mishandelen) en normale mensen goed behandelen.

Jozef Ostyn 20 februari 2005 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Als het inderdaad zo is zoals jij nu vertelt (wat ik niet helemaal geloof) dan moet Europa ook het goede voorbeeld nemen, terroristen slecht behandelen(wel een rechtzaak geven en niet mishandelen) en normale mensen goed behandelen.

Uiteraard heb ik het over de moslims die in de VS wonen en niet over ongeregelde strijders uit alle uithoeken van de wereld die door de VS in Guantanamo gevangen gezet zijn.

Ga maar eens na: waar werden de terroristen van 11 september gerecruteerd?

big bad wolf 21 februari 2005 02:28

lol, ik betwijfel of er veel islamitische doppers van hier geneigd zullen zijn te verhuizen naar Amerika waar de sociale voorzieningen toch een pak lager zijn en na de inauguratierede van Bush lijkt het er niet op dat er daar veel beterschap in zal komen, integendeel: overal moet worden bespaard om de oorlog in Irak te kunnen financieren.

bovendien krijg je als laaggeschoolde migrant een greencard oftewel tijdelijke verblijfsvergunning dus al kan je er een tijdlang wettelijk verblijven, je toekomst in de Verenigde Staten ligt zeker niet definitief vast..

Michroscoop 21 februari 2005 16:23

Citaat:

Dat is loze praat van Bush natuurlijk. Het is de Amerikanen er juist om te doen Europa te destabiliseren op alle mogelijke manieren, om door Turkije bij de EU te willen zodat we er ineens en ongevraagd nog eens een paar 10tallen miljoenen Islamieten bijkrijgen.
De Amerikanen gingen bijv. ook bommen gooien op Belgrado maar de Kosovaren mocht Europa binnenhalen.

garfield 23 februari 2005 19:14

niet echt verstandig van de Vs president zomaar even een hele hoop mensen binnenlaten.

WhiteLaw 27 februari 2005 15:03

Citaat:

Liever niet. De blanke minderheid in de Jewsa gaat nu al gebukt onder de massale gevolgen van ultra-kapitalistische multikul en rasvermenging. Niet-Europese gastarbeiders dienen terug te worden gestuurd naar hun landen van herkomst. Het oorspronkelijke Amerika is trouwens eigendom van de Indiaanse volkeren(die trouwens ook tot het blanke ras) behoren.

WhiteLaw 27 februari 2005 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn

Duidelijk is dat de meeste Europeanen niet willen dat migranten zich integreren. Wij willen dat migranten terugkeren naar hun landen van herkomst.

Jozef Ostyn 27 februari 2005 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WhiteLaw
Duidelijk is dat de meeste Europeanen niet willen dat migranten zich integreren. Wij willen dat migranten terugkeren naar hun landen van herkomst.

U hebt uiteraard recht op uw mening, maar wees maar gerust dat u niet voor "de meeste Europeanen" spreekt.

Bakkebaard 27 februari 2005 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WhiteLaw

Van veralgemeningen gesproken....
Ik wist niet dat gij de woordvoerder bent van elke Europeaan...

Pablex 27 februari 2005 21:36

telt dat voor heel Amerika,of enkel voor de verenigde staten van Amerika?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be