Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   cd&v eist ontslag flahaut (https://forum.politics.be/showthread.php?t=29666)

muys 16 februari 2005 16:38

cd&v eist ontslag flahaut

CD&V eist het ontslag van minister van Defensiewo 16/02/05 - CD&V vraagt het ontslag van minister van Defensie André Flahaut (PS). Volgens de federale oppositiepartij is Flahaut verantwoordelijk voor de "schrijnende wantoestanden" in het militair hospitaal.

(foto VRT)CD&V wil ook dat een parlementaire onderzoekscommissie de gang van zaken in het hospitaal doorlicht. Volgens de partij is momenteel een kwaliteitsvolle zorg aan de patienten niet meer gewaarborgd.

Minister Flahaut spreekt dat tegen en zegt dat het brandwondencentrum al bij al goed draait.

Flahaut haalde ook zwaar uit naar enkele chirurgen die uit het brandwondencentrum zijn vertrokken na een aanslepend conflict met het omstreden diensthoofd Jean Pirson.

het wordt inderdaad tijd dat ze die rakker op zijn pensioen sturen....

maarte 16 februari 2005 18:00

Dat men Flahaut nog niet eerder in vraag heeft gesteld.

Nitroke 16 februari 2005 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte
Dat men Flahaut nog niet eerder in vraag heeft gesteld.

Ik heb onlangs nog in een artikel gelezen dat Flahaut nogal veel lijken in de kast van de PS kent en daarmee aan de macht kan blijven..

Antoon 16 februari 2005 18:10

Flahaut moet weg. Heel die regering moet weg.

StevenNr1 16 februari 2005 18:12

Ze hebben gelijk, wat ik vorige week in de Knack laas hierover, niet te doen seg.

ilfalco 16 februari 2005 18:13

ik denk dat men dat ontslag al een stuk of 100x geeist heeft , volgens mij moet flahaut ofwel veel weten ofwel veel machtige vrienden hebben ...

maarte 16 februari 2005 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nitroke
Ik heb onlangs nog in een artikel gelezen dat Flahaut nogal veel lijken in de kast van de PS kent en daarmee aan de macht kan blijven..

Zijn die lijken letterlijk of figuurlijk :fadein:

zorroaster 16 februari 2005 18:20

Flahaut kent de PS-statuten als geen ander. Bovendien heeft hij vele jaren de studiedienst van de partij geleid en de interne controle-organen voorgezeten. Die man gijzelt de hele PS-partijtop en is daarom de enige dinosaurus die nog is aangebleven, terwijl de jongere garde (Demotte, Arena) overal de plaats innam van mannen als Eerdekens.

Antoon 16 februari 2005 18:23

Het zal in ieder geval niet liggen aan zijn X-factor of babe-gehalte.....

.

maarte 16 februari 2005 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
[size=3]sexy:silly: [/size]:cheer: :cheer: :cheer:

:Angry5: :2gunfire: :silly: :cdvnva:

.

Amrod 16 februari 2005 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

.

Mmm, ik weet het niet...misschien is het hem toch gelukt met die sexy dubbele kin, dat stoere snorretje en die verleidelijke blik in zijn ogen om di rupo voor hem te winnen ;)

Confucius 16 februari 2005 20:40

Wie zei ook weer dat Flahaut na de 18 daagse veldtocht, het slechtste was dat het belgisch leger ooit was overkomen ?

maarte 16 februari 2005 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Confucius
Wie zei ook weer dat Flahaut na de 18 daagse veldtocht, het slechtste was dat het belgisch leger ooit was overkomen ?

Zou het ni weten? wie?

Confucius 17 februari 2005 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte
Zou het ni weten? wie?

Ik dacht dat het Pieter De Crem was, maar kan me vergissen. Vond toen ik het las de quote wel goed gevonden.

Tegendradigaard 17 februari 2005 16:36

Zou die al Nederlands kennen Flahaut.... ?

Everytime 17 februari 2005 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door muys
CD&V eist het ontslag van minister van Defensiewo 16/02/05 - CD&V vraagt het ontslag van minister van Defensie André Flahaut (PS). Volgens de federale oppositiepartij is Flahaut verantwoordelijk voor de "schrijnende wantoestanden" in het militair hospitaal.

(foto VRT)CD&V wil ook dat een parlementaire onderzoekscommissie de gang van zaken in het hospitaal doorlicht. Volgens de partij is momenteel een kwaliteitsvolle zorg aan de patienten niet meer gewaarborgd.

Minister Flahaut spreekt dat tegen en zegt dat het brandwondencentrum al bij al goed draait.

Flahaut haalde ook zwaar uit naar enkele chirurgen die uit het brandwondencentrum zijn vertrokken na een aanslepend conflict met het omstreden diensthoofd Jean Pirson.

het wordt inderdaad tijd dat ze die rakker op zijn pensioen sturen....

CD&V eist alleen zijn ontslag omdat hij Franstalig is. Zielig...............

ancapa 17 februari 2005 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Zou die al Nederlands kennen Flahaut.... ?

iets dat er lijkt... zoals de meeste waalse politici :roll:

"hooi strooi !" "hooi strooi !" "hooi strooi !" 8O

Klingon 17 februari 2005 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime

Ja, dat is den truk met de duif. Een truk die de franstaligen (of fransgezinden) kennen als geen ander.

Als Vlamingen een franstalige onbekwaam vinden, vinden de franstaligen steeds dat dit is omdat hij franstalig is. Hoe is het toch mogelijk dat jullie onbekwaamheid (of kan je me een drietal possitieve verwezenlijkingen opnoemen?) van dit heerschap blijven bedekken met dit nepargument?

ancapa 17 februari 2005 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime

1. voor zijn zielig beleid in het Militair hospitaal
2. de wantoestanden binnen het korps bij buitenlandse "missies"
3. de compensaties gaan meestal naar waalse bedrijven

Dat zijn ernstiger zaken dan enkel tweetalig frans-waals te zijn !
"De sveer is goe in de kantien" is niet voldoende :lol:

ancapa 17 februari 2005 19:14

Uiteindelijk werd de bestelling toegekend aan de Frans-Waalse groep Thales die, met een haar verschil, het pleit won van het Vlaamse OIP en de Oostenrijkse Pandur-constructeur Steyr. Van de 55 procent compensaties die Thales biedt, zou 85 tot 95 procent naar Wallonië gaan, terwijl Vlaanderen het zou moeten stellen met een schamele 4 tot 14 procent.

Die cijfers zijn niet uit de lucht geplukt, maar zouden volgens Gazet van Antwerpen van vorige dinsdag en De Tijd, deze laatse is toch een ernstige krant !, zwart op wit vermeld staan in een nota aan de ministerraad !

Als dat geen reden is om zijn ontslag te eisen !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be