Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Extreem-rechtse symbolen in forumsessies (https://forum.politics.be/showthread.php?t=29756)

jjohanvdb 18 februari 2005 12:24

Extreem-rechtse symbolen in forumsessies

Beste moderatoren,

Zouden jullie er a.u.b. voor kunnen zorgen dat extreem-rechtse symbolen zoals hakenkruisen en Keltische kruisen uit de fora verwijderd worden? Ik lees jullie site geregeld in het buitenland en ik wil hier liever geen problemen met de politie en ik wil ook niet van de unief gezwierd worden?

Extreem-rechts mag dan Salonfähig geworden zijn in Vlaanderen - ik heb daar zo mijn opinie over, maar die doet hier nu niet ter zake - maar in het buitenland worden zaken als Keltische kruisen, hakenkruisen, antisemitisme, negationisme en oproepen tot massamoord niet getolereerd.

Ik verzoek jullie dan ook dergelijke zaken te verwijderen, zodanig dat men op een fatsoenlijke wijze jullie site op openbare plaatsen in het buitenland kan lezen.

Dank bij voorbaat,
Johan van den Broek

PS: Dit verzoek geldt ook aan het adres van diegenen die Keltische kruisen plaatsen naast hun bijdragen. Ik zoek geen ruzie, maar verzoek jullie gewoon rekening te houden met diegenen die in een internationale context moeten functioneren en op een fatsoenlijke wijze deze site willen lezen. Ook aan jullie: dank bij voorbaat!

Betweter 18 februari 2005 12:29

Wat is er mis met Keltische kruizen?

Kielse bulldog 18 februari 2005 12:33

Raven 18 februari 2005 12:33

Dit symbool is deel van het Vlaamse Erfgoed.. Het is overigens ook een heel natuurlijk symbool, en een fundament in de wiskunde ook trouwens... (maar van geen van beide zal de threadstarter kaas hebben gegeten :D )

Patriot! 18 februari 2005 12:36

Grappige topic :lol:

Mitgard 18 februari 2005 12:39

:rofl:
moet het maar durven.

Ambiorix 18 februari 2005 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Beste moderatoren,

Zouden jullie er a.u.b. voor kunnen zorgen dat extreem-rechtse symbolen zoals hakenkruisen en Keltische kruisen uit de fora verwijderd worden? Ik lees jullie site geregeld in het buitenland en ik wil hier liever geen problemen met de politie en ik wil ook niet van de unief gezwierd worden?

Extreem-rechts mag dan Salonfähig geworden zijn in Vlaanderen - ik heb daar zo mijn opinie over, maar die doet hier nu niet ter zake - maar in het buitenland worden zaken als Keltische kruisen, hakenkruisen, antisemitisme, negationisme en oproepen tot massamoord niet getolereerd.

Ik verzoek jullie dan ook dergelijke zaken te verwijderen, zodanig dat men op een fatsoenlijke wijze jullie site op openbare plaatsen in het buitenland kan lezen.

Dank bij voorbaat,
Johan van den Broek

PS: Dit verzoek geldt ook aan het adres van diegenen die Keltische kruisen plaatsen naast hun bijdragen. Ik zoek geen ruzie, maar verzoek jullie gewoon rekening te houden met diegenen die in een internationale context moeten functioneren en op een fatsoenlijke wijze deze site willen lezen. Ook aan jullie: dank bij voorbaat!

ga ergens anders huilen joh. Of verbiedt ook de hamer-en-sikkels, rooie vuisten, islam-fundi symbolen, etc etc.

jjohanvdb 18 februari 2005 12:56

Ik word slecht bekeken o.w.v. jullie kruisen, daar gaat het om!

Beste Raven,

Je ziet mij nu waarschijnlijk als een politiek correcte linkse dictator die het Vlaamse erfgoed wil vernietigen. Ik vraag je dus even je ideologie tussen haakjes te zetten en de realiteit te zien. De realiteit is dat ik hier in de PC-klas van mijn unief in Parijs, waar links een Tsjechische studente mij slecht bekijkt o.w.v. dit Keltisch kruis en rechts een Franse studente aanstalten maakt om de security te roepen... ;-)

Ik weet ook dat er op zich niets mis is met een Keltisch kruis, dat het zelfs een heel mooi symbool is. Alleen is dat symbool in onze recente geschiedenis serieus misbruikt voor massamoord, racisme, antisemitisme en dies meer zij. Daarom zijn de meeste mensen in West- en Centraal-Europa en ver daarbuiten geshockeerd als ze zo'n symbool zien. Ik hoop dat jullie niet alle inter-Europese en internationale studentenmobiliteit willen afschaffen?

Dus: nogmaals dank bij voorbaat voor het in het vervolg vermijden van controversiële symbolen! Politiek is ook water in zijn wijn doen... Met dergelijke symbolen bereik je niets, je schaadt er alleen andere gebruikers van dit forum mee!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven

Dit symbool is deel van het Vlaamse Erfgoed.. Het is overigens ook een heel natuurlijk symbool, en een fundament in de wiskunde ook trouwens... (maar van geen van beide zal de threadstarter kaas hebben gegeten :D )

Mitgard 18 februari 2005 12:59

zeg hen dat keltische kruizen heel gewoon zijn in vlaanderen.

jjohanvdb 18 februari 2005 13:02

Fatsoen en spelling!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
ga ergens anders huilen joh. Of verbiedt ook de hamer-en-sikkels, rooie vuisten, islam-fundi symbolen, etc etc.

Beste provinciaal gedeputeerde,

1. familiaire uitdrukkingen als "joh" en "huilen" horen niet thuis in een ernstig politiek debat, en zijn ook onverenigbaar met de waardigheid van uw functie;

2. de imperatief enkelvoud is "verbied" en niet "verbiedt": als nationalist hebt u de plicht uw taal te respecteren.

(ik als Nietzscheaan denk in Europees, ja zelfs Euraziatisch perspectief en voel mij dus veel vrijer t.o.v. de Nederlandsche taele, die ik overigens al lang niet meer gebezigd heb)

"Oorlog met Rome! Vrede en vriendschap met de Islam" - Friedrich Nietzsche

Ambiorix 18 februari 2005 13:07

Citaat:

Beste provinciaal gedeputeerde,

1. familiaire uitdrukkingen als "joh" en "huilen" horen niet thuis in een ernstig politiek debat, en zijn ook onverenigbaar met de waardigheid van uw functie;

2. de imperatief enkelvoud is "verbied" en niet "verbiedt": als nationalist hebt u de plicht uw taal te respecteren.

(ik als Nietzscheaan denk in Europees, ja zelfs Euraziatisch perspectief en voel mij dus veel vrijer t.o.v. de Nederlandsche taele, die ik overigens al lang niet meer gebezigd heb)

"Oorlog met Rome! Vrede en vriendschap met de Islam" - Friedrich Nietzsche

1. :-) geef toe, dit kan je moeilijk een ernstig politiek debat noemen hé.
2. ok ik was fout. maar dan heb je nog niet gezien wat een kanjers van fouten hier andere forumleden maken. als je iedereen daarover aanspreekt ben je full-time bezig hoor. En wat met belgisch-nationalist? Gaat u daar ook de fouten verbeteren?
3. welkom trouwens op het forum.

jjohanvdb 18 februari 2005 13:30

1. ok, idd. zo serieus is de discussie omtrent de kruisen niet. laat ons zeggen dat deze post over keltische kruisen een test was hoe het klimaat is geëvolueerd. ik ben al een tijdje uit vlaanderen weg en denk er nu aan, terug te keren. wanneer het klimaat te onverdraagzaam is geworden, keer ik echter niet terug. daar ben ik zeer eerlijk over.

2. ok, dat was een een beetje gemakkelijk...

3. dank u! misschien is het klimaat dan toch niet zo verslechterd... ;-)

Betweter 18 februari 2005 14:09

De kleuters zijn hier weer. De krokusvakantie is nochtans gedaan.

ilfalco 18 februari 2005 16:43

Neen het klimaat is nog veel onverdraagzamer geworden tegenover andersdenken en vooral tegenover de grootste partij die op een democratische manier streeft naar secessie van belgie...

Jeroen 18 februari 2005 16:52

Ik begrijp uw bezorgdheid, maar wij hebben er voor gekozen alles toe te staan die wettelijk toegestaan is in België en binnen ons forumreglement valt (= alles mag, behalve onwettelijkheden, spammen, persoonlijke aanvallen, edm.).
Indien u denkt dat u door afbeeldingen geplaatst op ons forum in de problemen kunt komen kan ik u enkel aanraden in uw Gebruiker CP bij Bewerk opties Toon afbeeldingen uit te vinken.

Jeroen 18 februari 2005 16:55

Nog een aanvulling: negationisme en oproepen tot (massa-) moord worden vanzelfsprekend weggehaald aangezien deze niet vallen binnen de wettelijke grenzen zoals die in België getrokken zijn.
Ik begrijp dan ook niet goed waarom u dit hier aanhaalt vermits dit reeds gebeurt.

Vlaanderen Boven 18 februari 2005 16:59

OW MANNEN! Iedereen stopt NU met voor zijn ideologie uit te komen...IK MEEN HET!

Anders wordt Johan zijn Tsjechische studente kwaad. Oh, gruwel!

jjohanvdb 18 februari 2005 17:25

Het is al goed, de Tsjechische studente is al weg en denkt nu waarschijnlijk dat ik één of andere nazi ben... ;-) Het is écht wel frustrerend dat als je in het buitenland "Vlaanderen" zegt, men alleen het "Vlaams Blok" blijkt te kennen... Op een democratische wijze naar secessie streven... tja... Laat ons zeggen dat de meeste van onze Europese medeburgers een iets andere visie hebben op het VB... Het VB wordt in Europa als één van de meest fascistische extreem-rechtse partijen gezien. En je kan dan over het links-Amerikaans-Zionistisch-joods-kapitalistisch wereldcomplot beginnen dat iedereen heeft geïndoctrineerd, maar als je er zoals ik vanuit gaat dat onze buurlanden allemaal liberale democratiën zijn, waar de opinies vrij zijn, dan hebben ze misschien toch een punt.

Distel 18 februari 2005 18:17

Citaat:

maar als je er zoals ik vanuit gaat dat onze buurlanden allemaal liberale democratiën zijn, waar de opinies vrij zijn, dan hebben ze misschien toch een punt.

In die "liberale democratiën" zijn de opinies zelfs zodanig vrij dat men je al scheef bekijkt wanneer er op je scherm een symbool verschijn waar jij niks mee te maken hebt....

Supe®Staaf 18 februari 2005 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
In die "liberale democratiën" zijn de opinies zelfs zodanig vrij dat men je al scheef bekijkt wanneer er op je scherm een symbool verschijn waar jij niks mee te maken hebt....

't Is begot wreed hee!
Al die kruisenhistories!
Ik staarde onlangs verlekkerd naar het kruis van een fraaie internetschoonheid, en ik kreeg hier thuis ook al kritiek.:oops:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be