![]() |
Mag de Koning stemmen?
Mogen zijn kinderen stemmen? Wie weet dat? Ikke potverdoeme niet !!! |
Normaal gezien niet.
Denk ik |
Citaat:
|
Zolang hij of zij maar een enkelvoudige stem hebben maakt dat nie zoveel uit. Ik stel me eerder de vraag of hij en z'n familie net als elke andere belg men intacte burgerrechten [size=6][/size]Moet[size=3][/size] gaan stemmen.
|
Ondertussen is gebleken dat het vorstenpaar niet mag gaan stemmen; de belgen hebben dus géén belgen aan het hoofd van het land, want zijn niet alle belgen gelijk voor de wet? Wat hebben den "Beire" en zijn madam misdaan dé om niet te mogen stemmen ??? :lol: :lol: :lol:
|
Ik dacht dat ze wel moesten gaan stemmen, maar dat de koning dan ongeldig zou stemmen.
|
Citaat:
Maar dat ze zich onthouden daarvan om hun politieke neutraliteit ( :roll: ) te bevestigen. De kindjes zijn alleszins gaan stemmen. |
De koning mag niet stemmen, omdat die zogezegd politiek onafhankelijk moet zijn.
|
Inderdaad, enkel de koning en de koningin gaan niet stemmen, dit om een politiek neutrale houding te kunnen aannemen.
Oom, tante, nicht, neef, kinderen, kleinkinderen,... moeten wel gaan stemmen. |
Prinsen en prinsessen: mogen, moeten niet. Doen dat over het algemeen wel altijd.
|
Als de koning mag niet moeten, dan moeten wij ook mogen niet moeten. :evil: :evil: :evil:
|
Dedjeu mannen, waarom wilde gijlieden nu ALTIJD diskuteren?
Het is (op het nieuws) duidelijk gesteld: alleman moet opkomen naar de stembus (dus opkomstplicht geen stemplicht! Je kan wettelijk NIET stemmen zonder boete, je moet je WEL aanmelden op het stemlokaal. De Koning en zijn Koniging gaan NIET stemmen! Zo zit het (volgens een eerder VRT journaal) in elkaar. In mijn eerdere vragen (aan God en klein Pierekke) of de Koning opkomstplicht heeft, antwoorde een van mijn makkers, in alle ernst en zonder zeveren, dat de Koning NIET als Belg beschouwd wordt in een aantal gevallen! Vermits diegene die mij dat melde, geen idioot noch een ongeletterde is, is het minstens de moeite vind ik, om op dit forum eens rond te horen of iemand, iets dergelijks ook al zou gehoord hebben? Let wel: ik verdedig noch verwerp dit standpunt, ik ben alleen enorm curieus ... |
Citaat:
|
De koning is onafhankelijk, onschendbaar en onverantwoordelijk, als staatshoofd moet hij boven alle partijen, belangengroepen of bevolkingsgroepen staan. Dit houdt dus ook in dat hij niet mag stemmen, hij mag ook niet zelf kiezen of hij wil stemmen.
|
Citaat:
:lol: Ik denk niet dat Opus Dei op de lijsten stond. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be