![]() |
|
Een aanbevolen tekst stefanie, maar ik vrees dat hij weinig gelezen zal worden wegens te langdradig.
Ik kan me best inbeelden dat politieke vluchtelingen veel minder problemen hebben met het leven in onze maatschappij omdat het hier gaat over individuen die dankbaar zijn voor het feit dat ze terechtkomen in een democratische samenleving waar ze niet vervolgd worden. Economische vluchtelingen daarentegen, en daar zitten voor een deel nep-politieke vluchtelingen bij, komen bijna uitsluitend naar hier wegens financiële redenen. Dat die avonturiers geconfronteerd worden met een andere taal, andere normen en waarden dat nemen ze er dan maar snel snel even bij. Uiteraard is dit om moeilijkheden vragen want culturen kunnen nu éénmaal botsen. Door familiehereniging en door het recruteren destijds van gastarbeiders uit een zelfde streek heeft men in sommige gevallen zelfs volledige dorpsgemeenschappen naar hier gebracht. Het zijn niet enkel de streekgenoten, familieleden en dorpsgenoten die men importeert, maar ook de plaatselijke gebruiken, familiebanden, sociale systemen en vetes. Hier ter plaatse zoeken die gemeenschappen elkaar weer op waardoor ze zichzelf voor een stuk isoleren met als gevolg dat een normale interactie met de autochtone bevolking een stuk moeilijker wordt. |
Citaat:
Studies hebben uitgewezen dat het overgrote gedeelte van "tweede en derde" generatie immigranten zich in eerste plaats Marokkaans of Turks voelen. Daarom heb ik ook zo'n hekel aan die dubbelzinnige benaming van "allochtoon". Wie is in feite allochtoon? Is Jan Peeters allochtoon? (alhoewel zijn moeder Fatima marhaoui heet?) of is Mohamed Marhab allochtoon (alhoewel zijn moeder Greet Smet heet?) En hoeveel generaties blijft men allochtoon? 2 / 3 ? 20? Is Karel Johnson ook allochtoon? Of telt "allochtoon" enkel voor moslims? Citaat:
Maar hier legt schrijver inderdaad de vinger op de wonde. Gedurende al te lang is enige kritiek altijd als "racistisch" bevonden en op slag onder de mat te vegen. Het wordt hoog tijd dat men daar een eind aan maakt. Citaat:
Citaat:
Waarom is het zo moeilijk om gewoon recht voor de raap te spreken en gewoon te zeggen dat het vooral moslims zijn die zich niet willen (mogen?) aanpassen aan de hier geldende normen? Citaat:
Anderzijds is het niet mogelijk een tolerante en in-tolerante cultuur samen te laten leven! Misschien wordt het hoogtijd dat de "toleranten" onder ons, ook even hun grenzen stellen. Blijkbaar lukt het iedereen wel om de democratie te verdedigen en niet-democratische partijen op slag uit het politieke spel te verwijderen, waarom kan dat dan niet met een intolerante cultuur? |
"Then, in September 2001 (only five days, in fact, before the destruction of the World Trade Center), the Norwegian newspaper Dagbladet reported that 65 percent of rapes of Norwegian women were performed by "non-Western" immigrants–a category that, in Norway, consists mostly of Muslims. The article quoted a professor of social anthropology at the University of Oslo (who was described as having "lived for many years in Muslim countries") as saying that "Norwegian women must take their share of responsibility for these rapes" because Muslim men found their manner of dress provocative. One reason for the high number of rapes by Muslims, explained the professor, was that in their native countries "rape is scarcely punished," since Muslims "believe that it is women who are responsible for rape." The professor’s conclusion was not that Muslim men living in the West needed to adjust to Western norms, but the exact opposite: "Norwegian women must realize that we live in a multicultural society and adapt themselves to it."
[size=6]It is in such ways that freedoms begin to erode."[/size] Degenen onder ons die beweren dat we "ons niet moeten moeien met die mensen" schijnen niet te willen weten dat de moslims zich wel heel actief met ons bemoeien en ons van onze vrijheden willen beroven. Deze moslimcollaborateurs zijn de grootste vijanden van onze westerse waarden. |
Citaat:
|
Islam is niet tolerant (jaja, islam is ook politiek).
Fascisme is niet tolerant. Toch willen ze beiden misbruik maken van onze democratie om tot hun niet-democratische doelstellingen te komen. Draagt onze democratie derhalve, wegens inherente tolerantie, haar eigen ondergang in zich? Of heeft ook een democratie het recht zich te beschermen tegen bovengenoemden? Dutch |
Het probleem is dat de politieke islam zich verschuilt achter de wet op godsdienstvrijheid.
Gelukkig dat men tenminste al een onderscheid maakt voor moslim-terrorisme, maar het wordt hoog tijd dat de politiek (en dan op Europees vlak) eens een standpunt gaat innemen tegen de ondemocratische politiek islam! Ik vrees echter dat men de zaken - door onwetendheid - veel te lang heeft laten aanslepen en dat men nu schrik heeft voor de ondertusen zeer grote moslimpopulatie, om er nog gerichte actie tegen te ondernemen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:wink: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be