![]() |
Bush of Castro ?
Naar aanleiding van de doortocht van Bush door België is het misschien goed om te weten welke staatsvorm je verkiest ?
|
Citaat:
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten; allebei hebben ze hun voor- en nadelen. Castro is natuurlijk wel een dictator, maar we mogen wel niet vergeten dat hij z'n volk heeft bevrijdt van een nog wredere dictatuur en Cuba echt onafhankelijk heeft gemaakt van de broodheren uit de VS. Amerika is natuurlijk een democratie (doch zou ik zeggen een gelddictatuur, maar soit) waar er meer vrijheid is dan in Cuba. Maar dat hebben ze niet aan Bush te danken. Waar ik mij bij Bush dan aan stoor is deels z'n internationaal beleid en deels z'n nationaal beleid, vooral dan belastingen verlagen voor de rijken en de sociale zekerheid afbouwen en bepaalde vrijheden afschaffen of weerhouden zoals het homohuwelijk, abortus, stamcel onderzoek, en zaken zoals de Patriot Act. Zou ik arm zijn en geen uitweg hebben zou ik dus voor Castro kiezen, in het andere geval Bush ;) |
Geen van de twee, het ene is totalitaristisch in directe zin, het andere is verdoken corporatie-fascisme.
|
Eigenlijk moet ze alle twee niet echt.
|
Bush ALL the way...
Bush is de enige wereldleider die mijn admiratie verdient. Ik ga akkoord met zowat al zijn besluiten, zowel nationaal als internationaal. Way to go George! You are what the world of today needs! |
Castro, maar dan wel Fidel Castro, die van Cuba, niet diegene waar jij het in je poll over hebt.
|
Citaat:
ik denk dat hij Fidel Castro vrij goed omschreven heeft.. StevenNr1 verkoop al uw bezittingen (die je waarschijnlijk niet hebt) en move ur ass to Cuba :) |
Liever "fidel" dan "bush" , Fidel klinkt een beetje nobel , Bush klinkt meer wild een ruw :lol:
|
Bush, hij is democratisch verkozen. Dat kan Fidelleke niet echt claimen...
|
Geneen van de twee, ze zijn allebij even zot!
|
Dat is kiezen tussen de griep en de pest.
Bush, natuurlijk. |
Citaat:
|
Zonder twijfel Bush , Bush is democratisch verkozen door een grote meerderheid van amerikanen (zowel een meerderheid in het kiescollege als een confortabele meerderheid in de popular vote)
Castro kan dit allemaal niet claimen. Bush sluit ook zowel binnenlands als buitenlands beleid aan bij mijn visie |
Fidel heeft weinig symphatie omdat hij geen wereldmacht bezit , Zou dat zo zijn dan zouden de stemmen van velen anders klinken , kwestie van macht een positie !!!
|
P.S: Al die gezeik over democratie tralala is bullshit , De mensen kiezen gewoon wie de machtigste is dat is nu éénmaal een gewoonte bij de mens !
|
Citaat:
Wetenschappelijk onderbouwde studies aub :) |
Heeft er iemand een linkje naar een beknopte biografie van Castro, ik moet er binnenkort een project over doen.
|
Citaat:
|
Welke 11 mensen hebben eigenlijk voor Castro gestemd? :roll:
|
Citaat:
Bush is een oorloogzuchtige leider en die hoef ik al niet Castro is een dictator en voert zo een ondemocratisch beleid maar enfi dan nog liever Verhofstad |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be