Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Extreem links & extreem rechts krak hetzelfde! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=29952)

Truder 22 februari 2005 17:17

Extreem links & extreem rechts krak hetzelfde!

Wie stond er te betogen tegen Bush?
Extreem links, de SP.a en groen dus + de skinheads....

Middengroep partijen zoals de VLD, Vlaams Belang en CD&V waren niet aanwezig.

i rest my case :mrgreen:

Fieseler 22 februari 2005 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Truder
Wie stond er te betogen tegen Bush?
Extreem links, de SP.a en groen dus + de skinheads....

Middengroep partijen zoals de VLD, Vlaams Belang en CD&V waren niet aanwezig.

i rest my case :mrgreen:

Maar ondanks het feit dat je 100% gelijk hebt en dat deze evidentie voor zowat iedereen "christalclear" is kan de VRT dit evenwel uiteraard niet over haar kant laten gaan.

Daarom hertekende de redaktie van de VRT rappekes het politieke landschap.

:rofl:

De skinheads werden "zéér extreem rechts" genoemd...

Dat de VRT door politieke korrektheid gedreven zich daardoor weer eens onsterfelijk belachelijk maakt is alzo lekker meegenomen...

StevenNr1 22 februari 2005 17:46

Er zijn ook extreem-linkse skinheads. En voor de rest slaagt dit topic denk ik op niet veel?

Internaut 22 februari 2005 19:17

les extrèmes se touchent

boer_bavo 22 februari 2005 19:37

Je kan de vraag ook anders stellen: wat is het verschil tussen extreem rechts en extreem links. Tussen de meest extremen is dat onbestaande.

Mambo 22 februari 2005 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Je kan de vraag ook anders stellen: wat is het verschil tussen extreem rechts en extreem links. Tussen de meest extremen is dat onbestaande.

Dat ze naar mekaar wijzen en leden vergaren. Tussendoor veranderd er niets wezenlijks ten goede.

Andro 22 februari 2005 19:41

Citaat:

Je kan de vraag ook anders stellen: wat is het verschil tussen extreem rechts en extreem links. .

Extreem midden!

styllo_ben 22 februari 2005 21:13

extreem hier extreem daar...laten we toch maar extreem zijn in het verdedigen van onze gematigde standpunten.

Duvelke 22 februari 2005 21:44

extreem is nooit goed.
Guldenmidden weg zoeken

StevenNr1 22 februari 2005 22:09

zonder extreme tendensen hadden we geen franse revolutie gekend

Bhairav 22 februari 2005 22:32

Zeer juist.

Gertj3 22 februari 2005 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Maar ondanks het feit dat je 100% gelijk hebt en dat deze evidentie voor zowat iedereen "christalclear" is kan de VRT dit evenwel uiteraard niet over haar kant laten gaan.

Daarom hertekende de redaktie van de VRT rappekes het politieke landschap.

:rofl:

De skinheads werden "zéér extreem rechts" genoemd...

Dat de VRT door politieke korrektheid gedreven zich daardoor weer eens onsterfelijk belachelijk maakt is alzo lekker meegenomen...

Extreem rechts is toch vb? of heb ik het mis :roll:

driewerf 22 februari 2005 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke
extreem is nooit goed.
Guldenmidden weg zoeken

[size=6]MENSJEVIEK[/size]

sinan123 22 februari 2005 23:44

Citaat:

Extreem links & extreem rechts krak hetzelfde!
Joh.

Internaut 23 februari 2005 03:15

Citaat:

De vraag zal eerder zijn wat men verstaat onder extreem rechts, de media heeft het daar soms verdomd moeilijk mee me dunkt.

Fieseler 23 februari 2005 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Extreem rechts is toch vb? of heb ik het mis :roll:

Spijtig genoeg wel ja.
Ik neem je dat ook niet kwalijk hoor omdat de pers er echt een queeste van heeft gemaakt om uiteindelijk iedereen dit te laten geloven.

Ik heb echter de sterke indruk dat de media enerzijds stilaan het futiele van deze duidingsfraude inziet en dat er anderzijds stilaan signalen doorsijpelen van ongebonden en niet te manipuleren journalisten die na hun broodroof door het establishment elders een emplooi hebben gevonden waar de lang arm van de politiek heeft gefaald.

In die context denk ik dat je best eens het programma van het Vlaams Belang leest en dit eens vergelijkt met het programma van extreem rechts (voor zover dit bestaat tenminste).
Doe dan ook eens de moeite om dit programma te vergelijken met bv CD&V/VLD/NVA die je toch niet écht rechts kan noemen hé.

Eén van de meest aperte voorbeelden van het verschil tussen extreem rechts en het Vlaams Belang bijvoorbeeld is gisteren geleverd toen de VRT eigenlijk niet anders kon dan het echte extreem rechts te laten zien waardoor hun conotatie van extreem rechts tav het VB werd ontkracht.
Ik zal het nogmaal uitleggen.
Het VB is pro Bush/ pro Amerika/ pro vrijheid van meningsuiting.
Extreem rechts is anti Bush/ anti Amerika/ anti vrijheid van meningsuiting

Uiteraard zal de VRT antwoorden dat onder druk van het establishment (Aimé Van Hecke en Tony Mary hebben dit trouwens openlijk verkondigd) alles wat Vlaams Belang betreft extreem rechts moet worden genoemd en in die context wordt uw vraag trouwens aktueel.
:roll:

Bhairav 23 februari 2005 11:26

Dingen open verkondigen is een kunst.

Gertj3 23 februari 2005 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Spijtig genoeg wel ja.
Ik neem je dat ook niet kwalijk hoor omdat de pers er echt een queeste van heeft gemaakt om uiteindelijk iedereen dit te laten geloven.

Uiteraard zal de VRT antwoorden dat onder druk van het establishment (Aimé Van Hecke en Tony Mary hebben dit trouwens openlijk verkondigd) alles wat Vlaams Belang betreft extreem rechts moet worden genoemd en in die context wordt uw vraag trouwens aktueel.
:roll:

Wat ik nu ga zeggen gaan er veel linkie"s niet graag horen maar enfi:

De vrt zou wat meer objectiefer moeten zijn en VB meer in het nieuws moetn laten komen met hun standpunten zoals die in hun programma staan want blijkbaar moet ik toegeven word ik door de media slecht geinformeert over VB

Waarom wil men niet toegeven dat vb zwart op wit wel iets wil doen voor de mindervaliden enz?

Feit is wel dat ze wel racistisch zijn tegenover vreemdelingen maar dat is nu eenmaal politieke keuze!

Trouwens ik vind Vtm ook maar een zielig zendertje maar enfi dan nog liever de vrt of nog beter de NOS

Bhairav 23 februari 2005 11:38

Dus EIGENLIJK is het VB geen nazi-partij?

Fieseler 23 februari 2005 11:44

[quote]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Wat ik nu ga zeggen gaan er veel linkie"s niet graag horen maar enfi:

De vrt zou wat meer objectiefer moeten zijn en VB meer in het nieuws moetn laten komen met hun standpunten zoals die in hun programma staan want blijkbaar moet ik toegeven word ik door de media slecht geinformeert over VB

Waarom wil men niet toegeven dat vb zwart op wit wel iets wil doen voor de mindervaliden enz?

Je weet toch waarom de VRT dit in tegenstelling tot de meest basale journalistieke deontologie weigert te doen?
Omdat links en het unitaristische establishment elkaar als minderheid proberen overeind te houden.
Dat is trouwens de reden waarom ik reeds tientalle malen op dit forum heb opgeroepen om vooraleer over te gaan tot BROV en dergelijke meer democratische bestuursvormen men eerst de VRT moet uitmesten en ontdoen van hun loodzware links/royalistische invloed zodat de journalisten eens eindelijk objectieve TV kunnen maken.

Citaat:

Feit is wel dat ze wel racistisch zijn tegenover vreemdelingen maar dat is nu eenmaal politieke keuze!
Ja?
Hoezo?
Omdat de wetten in die zin zijn aangepast en omdat het CGKR (naar eigen zeggen: Leman) zoveel rechters heeft afgeschuimd tot ze er een hebben gevonden die een politiek (naar eigen zeggen: Pataer) vonnis naar hun zin wilde uitspreken?

Citaat:

Trouwens ik vind Vtm ook maar een zielig zendertje maar enfi dan nog liever de vrt of nog beter de NOS
Volledig akkoord!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be