Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Voor Walen is prins Filip man van het jaar. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=30038)

Antoon 24 februari 2005 14:50

Voor Walen is prins Filip man van het jaar.

Hoe de kloof groter wordt tussen de twee volkeren in dit land is nog maar eens bewezen bij een onschuldige peiling van de Franstalige weekblad Tele-Moustique.

De lezers van het blad hebben immers prins Filip verkozen tot man van het jaar.
De keuze op zich zou bij ons ondekbaar zijn, maar vooral de aangehaalde motivatie geeft echt aan hoe het Waalse volk en het Vlaamse volk van elkaar vervreemden. De Walen vonden hem de prijs verdienen dankzij zijn uitspraak tegen het miljoen Vlaams Belangers.

Bron

daiwa 24 februari 2005 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Hoe de kloof groter wordt tussen de twee volkeren in dit land is nog maar eens bewezen bij een onschuldige peiling van de Franstalige weekblad Tele-Moustique.

De keuze op zich zou bij ons ondekbaar zijn, maar vooral de aangehaalde motivatie geeft echt aan hoe het Waalse volk en het Vlaamse volk van elkaar vervreemden. De Walen vonden hem de prijs verdienen dankzij zijn uitspraak tegen het miljoen Vlaams Belangers.

Bron

Een kieken dat om het even wat tekent zonder te lezen is idd man van het jaar. :rofl: :rofl: :rofl:

Knuppel 24 februari 2005 15:06

Oud nieuws.

Ze mogen hem trouwens met het grootste genoegen hebben, hun MAN van het jaar. Zelfs de vrouw van Caucescu geraakte op identieke wijze aan haar eredoctoraten als deze MAN.

Francofone Man van het jaar worden in Franstalig Belgique wegens het opbrengen van de (over) moedige uitlatiing zijn steentje bij te zullen dragen aan het verdere vernietigen van een al te Vlaamse partij, toegegeven, zoveel kunde ende bekwaamheid is niet iedereen in dit land gegeven.

Antoon 24 februari 2005 15:21

De man van het jaar voor de Wallonen. :lol:

Geertje 24 februari 2005 15:26

:rofl::rofl::rofl:

Je moet toegeven, ze hebben wel humor in het zuiden van het land.

jOOSt 24 februari 2005 15:36

Hahaha! Wat een grap! Die Walen toch, dat wist ik ook niet, dat die jongens zo´n gevoel voor humor hadden.

Kim 24 februari 2005 16:16

Tja, jullie kiezen waarschijnlijk Filip Dewinter als man van het jaar... Dat is in mijn ogen nog veel erger.

instromaniac 24 februari 2005 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Tja, jullie kiezen waarschijnlijk Filip Dewinter als man van het jaar... Dat is in mijn ogen nog veel erger.

Hmm, ik denk eerder dat we Fabiola als man van het jaar zullen kiezen ;)

Kim 24 februari 2005 16:37

:-D ;)

instromaniac 24 februari 2005 16:40

Citaat:

:-D ;)

Oei, ik had wel een andere reactie van je verwacht, nu heb je me wel even beetgenomen ;)

Grellig 24 februari 2005 16:55

Citaat:

Kimmeke,leg me eens netjes uit wat je tegen FDW hebt en waarom.Qua inzettingsvermogen hadden ze hem idd beter kunnen kiezen!

Antoon 24 februari 2005 17:06

Citaat:

Toch niet. Filip Dewinter is een hardwerkende politicus waar ik het soms, niet altijd, mee eens ben. Maar man van het jaar? Zeker niet.

Er zijn genoeg eerwaardige kandidaten die de titel verdienen.

Maar deze snul maakt daar geen deel van uit. Geef toe....

Everytime 24 februari 2005 17:06

Citaat:

Bron

Tja, die peiling is weinig representatief. Het gaat alleen over een peiling van een bepaalde dagblad, Télémoustique. Hadden me gevraagd wie ik als de man van het jaar beschouw, weet ik eigenlijk niet wat ik zou antwoorden. Alvast zeker niet prins Filip. Liever iemand uit het buitenland, denk ik.

rodeo 24 februari 2005 17:34

Citaat:

Franstalige weekblad Tele-Moustique.

Telemoustique, klinkt als "De Story"....
de percentages koningshuis-lovers zal daar wel hoger dan gemiddeld zijn in WL..., net zoals ze hoger zijn onder de Story-lezers

(trouwens, de aanhangers van het VB zouden mss ook Filip verkiezen, zo royalistisch als die zijn ;) remember de stemtest)

MagereHein 24 februari 2005 21:02

Citaat:

Die veralgemeningen ook altijd....... :roll:

mulder7 24 februari 2005 21:20

Telemoustique is de tegenhanger van Dag Allemaal, maar als je toevallig eens leest waar de populaire dagbladpers in Wallonië zoal mee bezig is... Ze smijten echter hun eigen ruiten in, door te verkondigen dat de Vlamingen egoïsten, racisten, fascisten zijn helpen ze hun zaak geen meter vooruit. Kortom, mogen ze vooral zo verder doen!

Rene Artois 24 februari 2005 21:25

Citaat:

Er is geen man van het jaar. Er zijn er meerdere. Er is ook een vrouw bij : De burgemeesters van BHV. U zou ze beter steunen in plaats van altijd te emmeren over FDW.

Yann 24 februari 2005 21:31

En voor de Vlamingen? Filip Dewinter?

instromaniac 24 februari 2005 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
En voor de Vlamingen? Filip Dewinter?

Jullie vallen in herhaling ;)

Citaat:

Raf 24 februari 2005 21:38

Citaat:

Waarom zou dat bij ons ondenkbaar zijn? De reden die de Walen aanhalen om hem tot man van het jaar te verkiezen, vind ik zelfs meer dan terecht! Voor mij is hij alleszins ook man van het jaar alleen al om die ene uitspraak!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be