![]() |
Haat
http://sfweekly.com/issues/current/n...filtrator.html
Racisme, en het dromen van één grote blanke wereld is zo een dom en absurd concept, dat zelfs de meest begeesterde racisten het niet kunnen overdragen aan iemand met een minimum aan intelligentie. Ik vond dit artikel alvast lachen van begin tot eind! |
Gelukkig dat het dromen van 1 arabische moslimplaneet niet als racistisch wordt bestempelt :D
|
"Haat" is voor zwakkelingen en gefrustreerden. Het is een zeer primaire reactie waarbij men z'n eigen falen niet wil / durft onder ogen te komen en vooral op zoek gaat naar externe oorzaken. Haat komt ook vooral voort uit machteloosheid en strekt er enkel toe om het ego op te krikken. Je ziet dat vaak bij rotverwende kinderen dat ze niet in staat zijn tot enige zelfkritiek, dat ze ook de ruggengraat missen om zich te verheffen boven het eeuwige gezeur waaruit niks productiefs voortkomt.
Het zit in elk van ons... Het is "des mensen" en sommige groepen en hun charismatische leiders spelen er handig op in en weten er zelfs een ware cultuur rond te bouwen. Enkel die sprankel intelligentie, dat vonkje ratio kan mensen ervan weerhouden eraan toe te geven. Want toegeven is heel gemakkelijk. Gevolg: een bende kritiekloze én vooral visie-loze volgelingen die zich koesteren in de waan van een miskende superioriteit. Zich warmend aan het kampvuur van hun zieligheid. Eigenlijk meelijwekkend, ware het niet dat ze zo nu en dan erin blijken te slagen om hun opgekropte agressie in al z'n onverdunde en primaire beestigheid ook uit te leven. |
Citaat:
|
Ik moet toegeven de Vexille,u bent 1 van de beste in het uitleggen op dit forum,alleen jammer genoeg vind ik dat je de waarheid niet onder ogen wil zien.
Ik heb met spanning gewacht wanneer je een reply van mij ging beantwoorden,misschien heb je het niet gezien of ben je het vergeten of heb je de moeite niet genomen. Heb hem opgezocht,misschien dat je eens wil lezen en beantwoorden http://forum.politics.be/showthread....232#post946232 |
Citaat:
|
Citaat:
In bepaalde omstandigheden - lees wat de Vex schreef: het is des mensen - is het natuurlijk begrijpelijk dat de haat de overhand neemt. Zo begrijp ik wel een aantal mensen, vb. zij die in een verloederde buurt wonen en die de terechte vrees hebben dat ze straks op een vuilstort zullen wonen ... omdat men teveel mensen toelaat, vooraleer die mensen kans hebben om zich te integreren, vooraleer die mensen kans hebben om te leren hoe wij leven ... En zo begrijp ik niet dat de zogenaamd politiek-korrekten dit niet inzien. Ze wakkeren als het ware aan, wat ze zelf verachten. |
Citaat:
Haat is een blijvende emotie van afkeer tegenover mensen of ideeën die direct in conflict zijn met het jouwe. Haat is tevens een ideale manier om verschillende groepen mensen samen te laten gaan in de strijd tegen de gehate, en je er aan te laten herinneren waarom je afkeer hebt, op momenten dat verzoening/compromis zich zou voordoen. Haat stelt je in staat wreed te zijn, en niet alleen te streven naar de uitschakeling van de gehate, maar naar zijn totale en complete vernietiging. Haat, net als liefde, kan een zeer motiverende factor zijn in het leven. Het houdt ons scherp, het houdt ons bezig met de strijd, daar waar degene zonder haat z'n ideologische standpunten zou verloochenen. Het is haat dat de moslim-strijders in Afghanistan zo'n enorme wil gaf de inferieure wapens op te nemen tegen de almachtige Amerikanen. Het is haat waarom deze mannen, vast en zeker van hun dood, de bergen van Tora Bora in handen hielden, en de enkelen in gevangenschap liever sterven dan 1 stuk informatie te geven aan de gehate vijand. Haat is van alle leeftijden, en alle intelligentie-groepen. De WTC torens hebben gebrand uit haat, maar desondanks kan men hun oorzaak van aanlichting nauwelijks als idiotrie afdoen. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Iemand die u enorm ferm bij de neus heeft gehad, die haat je niet omwille van het gebeuren maar dus omwille van simplisme of agressie die men niet weet te plaatsen? Tja, als je het zo wil zien dan zie je het zo maar. Ik zou zo denken; busch laat een bom vallen op uw huis en de ledematen van uw familie vliegen rond uw oren dat je dat op die manier dan maar moet zien te plaatsen. Maar eerlijk is eerlijk ik heb er toch een andere mening over! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Daarbij ik heb hier verder niks mee te maken er zijn wel belangrijkere dingen. |
Citaat:
Het is een voorbeelde dat in de kinderboekjes staat vooraleer het zandmanneke komt. Haat is gans anders dan wat hier staat beschreven. Sorry dat ik gereageerd heb. Haat je me nu? Geef het de juiste plaats! |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Het zal toch wéér eens géén liberaal zijn die zijn beklag komt dient over het toenemende rechts-radikalisme. :roll: Uw kapitalistisch en multi-cultureel gezeik begint voor de gewone Vlaming stilaan een afgezaagd liedje te worden. Mensen zijn niet gelijk enkel gelijkwaardig...ondanks jullie pogingen om dit te ontkennen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be