Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Leven na de dood (https://forum.politics.be/showthread.php?t=30169)

Ambiorix 26 februari 2005 23:49

Leven na de dood

Gelooft u in een leven na de dood?

Ik weet dat vele mensen om puur rationele argumenten dit idee verwerpen. Maar geloven doet ge niet met uw verstand, het is iets dat je voelt en waarvoor je eigenlijk geen bewijs nodig hebt. Geloof je het niet? Ook goed.

Maar wat hebben deze atheïsten te zeggen over de bijna-dood-ervaringen (Near-Death Experience / NDE) ? Hoe kan het blindgeboren mensen toch kunnen 'zien' wat er gebeurt in de operatiekamer (inclusief zichzelf)?

http://www.near-death.com/experiences/evidence03.html

King of beggars and fleas 27 februari 2005 06:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel

Ik weet dat vele mensen om puur rationele argumenten dit idee verwerpen. Maar geloven doet ge niet met uw verstand, het is iets dat je voelt en waarvoor je eigenlijk geen bewijs nodig hebt. Geloof je het niet? Ook goed.

Maar wat hebben deze atheïsten te zeggen over de bijna-dood-ervaringen (Near-Death Experience / NDE) ? Hoe kan het blindgeboren mensen toch kunnen 'zien' wat er gebeurt in de operatiekamer (inclusief zichzelf)?

http://www.near-death.com/experiences/evidence03.html

de dood is een illusie
er is alleen een overgang
Als je sterft ontwaak je uit de droom die het leven is

Bhairav 27 februari 2005 08:16

Het zijn (misschien, want niks is met zekerheid) bewustzijnsenergieën die van individu naar individu reizen op een of andere manier, wss buiten de ruimte en tijd (quantum-wetenschappen etc..).

la_Principessa 27 februari 2005 10:46

optie 3: geen idee. Soms geloof ik er wel in, soms totaal niet.
Ik weet ook niet of ik dat wel zou willen.
Langs de ene kant wel, langs de andere kant klinkt 'eeuwige rust' ook wel goed.

Ambiorix 27 februari 2005 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Het zijn (misschien, want niks is met zekerheid) bewustzijnsenergieën die van individu naar individu reizen op een of andere manier, wss buiten de ruimte en tijd (quantum-wetenschappen etc..).

het is toch alleen tijd dat relatief is in de quantum wetenschappen? ruimte komt daar niet bij kijken dacht ik.

King of beggars and fleas 27 februari 2005 15:08

Citaat:

het is toch alleen tijd dat relatief is in de quantum wetenschappen? ruimte komt daar niet bij kijken dacht ik.

Volgens mij is zowel ruimte als tijd relatief en een illusie.
bovendien kunt ge volgens mij geen tijd hebben als er geen ruimte is
tijd dat is namelijk hetgeen er zich tussen twee van elkaar verschillende toestanden in de ruimte bevindt.

Wie zich niet meer in de materie bevindt kent tijd noch ruimte
Via meditatie kunt ge dat tijdens het leven ervaren
Bij een diepe meditatie wordt ook een fysiologische toestand bereikt die bijna op hetzelfde als dood neerkomt. Een heel goede yogi kan zijn dood faken. De docter zal hem op basis van ademhaling enz dood verklaren hoewel hij nog leeft.

Wie interesse heeft in dit onderwerp raad ik zeker aan om eens ne keer het tibetaanse dodenboek te lezen
groetjes

Raven 27 februari 2005 17:48

Hangt ervanaf hoe je sterft.

Als je sterft voor god's zaak, dan wacht er je de hemel. Als je sterft in ongelovigheid, dan wacht er je de hel.

Andro 27 februari 2005 17:52

Je wordt geboren, je leeft, je sterft, Einde!

Vlaanderen Boven 27 februari 2005 17:53

Citaat:

Natuurlijk niet.

King of beggars and fleas 27 februari 2005 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Hangt ervanaf hoe je sterft.

Als je sterft voor god's zaak, dan wacht er je de hemel. Als je sterft in ongelovigheid, dan wacht er je de hel.

Ik zou allen willen sterven voor een god van liefde
de god die zo is dat ie mensen voor zich wil zien sterven
dat is een god van haat.

Duvelke 27 februari 2005 18:31

Niemand kan met 100 % zekerheid zeggen of er 'iets' is na de dood...
Daarvoor zullen we nog x aantal jaar moete wachten

Duvelke 27 februari 2005 18:34

ikzelf geloof dat er 'iets' is.
Al is het maar om mij eige gerust te stelle, dat er na het leven nog niet over is...
hemel en hel geloof ik niet in, reincarnatie evenmin :)

Grellig 27 februari 2005 18:48

De eigenschap van een mens is dat als hij jong en onbezonnen is de kerk en het geloof weglacht,maar naarmate hij ouder wordt gaat hij toch nadenken over de reden van het bestaan.Ik weet het niet wat ik moet geloven,vooral als je weet dat de kans dat er organisch en cellair leven zal ontwikkelen 1 op 130.000 is.Dus de kans dat er zich nog ooit bewustzijn zal ontwikkelen is net zoveel als dat je 130.000 keren achter elkaar munt gooit......................................
Het lichaam is zo complex dat je moeilijk kunt geloven dat het voorkomt zoals het Darwin en zijn Beagle beschrijven..................................

Mitgard 27 februari 2005 19:02

goed dat de mens blijkbaar nog altijd in z'n broek schijt voor de dood.
de dood relativeert immers meedogenloos de streverij en persoonlijke 'glorie' van bepaalde blaaskaken die het zogenaamd 'maken' in het leven door bv rijk te worden e.d.
hun lijken stinken straks even hard als die van landlopers en nietsnutten.

Bhairav 27 februari 2005 19:56

Mitgard, ge hebt wel gelijk, maar ge ziet het te dualistisch en rationeel. Ge vergeet dat er voor elke "wel" een "niet" is, en omgekeerd.

Raven 27 februari 2005 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
De eigenschap van een mens is dat als hij jong en onbezonnen is de kerk en het geloof weglacht,maar naarmate hij ouder wordt gaat hij toch nadenken over de reden van het bestaan.Ik weet het niet wat ik moet geloven,vooral als je weet dat de kans dat er organisch en cellair leven zal ontwikkelen 1 op 130.000 is.Dus de kans dat er zich nog ooit bewustzijn zal ontwikkelen is net zoveel als dat je 130.000 keren achter elkaar munt gooit......................................
Het lichaam is zo complex dat je moeilijk kunt geloven dat het voorkomt zoals het Darwin en zijn Beagle beschrijven..................................

Je zegt het zelf, de kans op leven is 1 op 130.000. Het is mogelijk, dus het is er.

Het universum is oneindig groot... ook 1 op 130.000 van iets oneindig groot is nog altijd erg groot.

Jozef Ostyn 27 februari 2005 20:57

Ja.

doornroosje 27 februari 2005 22:07

Een lichaam is een organisme bepaald om te werken te functioneren,maar zonder motor zal het niet leven,de vraag is wat is de motor?

het hart? en de computer is het brein?

of is het iets onwezelijks zoals de ziel,de chauffeur van het lichaam,tot het versleten is,om dan uit het lichaam te verdwijnen en.....te herleven?

Hier zijn heeft een doel,zoals alles in het heelal een doel heeft,waarom zou het anders bestaan?

schaveiger 27 februari 2005 22:22

Waarom moet men zonodig geloven in een leven na de dood?. Wat verschil maakt het uiteindelijk indien men er in gelooft of niet?. Rijken en armen stinken even erg, gelovigen en ongelovigen evenzeer.

Raven: zij die beweren een goed geweten te hebben lijden meestal aan geheugenverlies.

Duvelke 28 februari 2005 00:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger
Waarom moet men zonodig geloven in een leven na de dood?. Wat verschil maakt het uiteindelijk indien men er in gelooft of niet?. Rijken en armen stinken even erg, gelovigen en ongelovigen evenzeer.

Raven: zij die beweren een goed geweten te hebben lijden meestal aan geheugenverlies.

Het LICHAAM stinkt even hard. Onze "ziel" of wat het ook mogen zijn leeft voort...wie weet..

Het lichaam is volgens mij gewoon iets da we lenen...gelijk een auto..als het kapot is...pakke we een ander vervoermiddel..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be