![]() |
Vlamingen willen België behouden, de politiek volgt hen daarin
Vanmorgen een mooie reportage gelezen over het voorstel tot referendum van Di Rupo. (GVA 28/02) Daarin werden de meningen geuit van de Vlaamse partijvoorzitters:
CD&V: Wij zijn tégen de splitsing van België Spirit: Een debat over België? Maar dat is al lang gevoerd! De Vlamingen willen België behouden. VLD: voorstel Di Rupo is niet aan de orde. België blijft bestaan. Spa: Het referendum stelt een retorische vraag: natuurlijk willen de Vlamingen België behouden! ---- Het Vlaams-nationalisme heeft nu wel meer dan afgedaan. Binnenkort hebben we ook weer straffe verhalen te vertellen aan onze kleinkinderen: de teneur en de ondergang van het flamingantisme. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
[size=4]Vlamingen willen België behouden, de politiek volgt hen daarin[/size]
Citaat:
|
Hun kiezers? Of tellen alleen die 1 miljoen van het VB? En de helft daarvan zijn dan nog wel unitaristen...
|
Citaat:
Of wat was de bedoeling van de bub om het BROV in zijn programma op te nemen? Enkel de partijvoorzitters bevragen? |
Citaat:
|
Zin in een sexmopje?
Te teneur van de ondergang van het unitarisme: Het geraakte niet eens omhoog. |
Citaat:
De BUB was toch de énige Belgicistische partij? of niet? |
Eigenlijk kunnen de Vlamingen Brussel-Halle-Vilvoorde niet splitsen want dan is het weer jaren wachten op een verdere staatshervorming.
Hoogstwaarschijnlijk zitten ze in 2030 nog mee aan de feestdis en in 2130 zitten hun achter- achter-kleinkinderen mee aan de feestdis. |
|
Citaat:
Een paar dagen geduld. |
Waarom is hij geband?
|
Citaat:
We zullen wel zien hoeveel dat van jou waard was. En ik denk niet dat je nog lang zult hoeven te wachten. |
Citaat:
|
Knuppel, ik ben niet aan het wachten op die verdere staatshervorming.
Eigenlijk heeft men de federale staat geen tijd gegeven om te werken. Men heeft onmiddellijk moord en brand geschreeuwd. De NV-A doet dat vooral gevolgd door het VB. Het is tijd dat we eens ophouden met die staatshervormingen en dat men het laat gelijk het is. Men moet dat niet constant veranderen. De Grondwet is geen vodje papier. |
Citaat:
|
Citaat:
Opeens is de grondwet weer géén vodje papier! Leg me dan eens uit waarde Querty, waarom de Franstaligen niet willen dat BHV gesplitst wordt? Het nog steeds bestaan van die kieskring is immers ook tegen de grondwet! Leg me eens uit waarom de grondwet een vodje papier MOET zijn als de belangen van de Franstaligen op het spel staan maar dat niet MAG zijn als die van de Vlamingen ter discussie komen? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be