Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   "Positieve discriminatie" ??? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=30343)

Cosmo 2 maart 2005 12:42

"Positieve discriminatie" ???

VLD gaat beleidsbrief minister Anciaux blokkerenwo 02/03/05 - VLD-voorzitter Bart Somers heeft zware kritiek op de beleidsbrief van de Vlaamse minister van Cultuur Bert Anciaux (Spirit). Somers neemt het niet dat Anciaux subsidies wil geven aan jeugdhuizen en socio-culturele verenigingen die alleen toegankelijk zijn voor migranten

(OP VRTNIEUWS.NET)

Ik stel voor dat we Bert Anciaux laten veroordelen wegens rassendiscriminatie t.o.v. de Vlamingen.

circe 2 maart 2005 20:53

Ik begrijp ook niet waar Anciaux naartoe wil.

Maar als hij mij wil subsidieren omdat ik alleen het zwembad voor mezelf wil hebben met mijn eenvrouwsclubje, dan niet gelaten. Ik vrees echter dat ik me eerst tot de islam zal moeten bekeren alvorens ik van Bertje een frank loskrijg.

yvesC 9 maart 2005 20:23

Onze Bert heeft ze al lang niet meer op een rijtje

cortelinckx 9 maart 2005 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo
VLD gaat beleidsbrief minister Anciaux blokkerenwo 02/03/05 - VLD-voorzitter Bart Somers heeft zware kritiek op de beleidsbrief van de Vlaamse minister van Cultuur Bert Anciaux (Spirit). Somers neemt het niet dat Anciaux subsidies wil geven aan jeugdhuizen en socio-culturele verenigingen die alleen toegankelijk zijn voor migranten

Anciaux komt uit de Vlaamse Beweging en daar hebben ze iets met apartheid... misschien ligt het daaraan ;-) (grapje!!!)

Raven 9 maart 2005 20:30

Als Vlamingen discrimineren, is positieve discriminatie het enige middel om toch gelijkheid af te dwingen.

Recentelijk rapport concludeerd dat allochtoonse werkzoekenden geen kans tot werk krijgen op basis van afkomst (en niet kwaliteiten).

Bijgevolg kan het niet anders dan dat bedrijven verplicht moeten worden enkele autochtone werknemers te ontslaan, ten voordele van allochone toekomstige arbeiders, en dit naar spiegeling van de bevolkingssamenstelling (referentie: SP-A voorstel voor allochtonen-quota op de werkvloer)

lustige lezer 9 maart 2005 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Als Vlamingen discrimineren, is positieve discriminatie het enige middel om toch gelijkheid af te dwingen.

Recentelijk rapport concludeerd dat allochtoonse werkzoekenden geen kans tot werk krijgen op basis van afkomst (en niet kwaliteiten).

Bijgevolg kan het niet anders dan dat bedrijven verplicht moeten worden enkele autochtone werknemers te ontslaan, ten voordele van allochone toekomstige arbeiders, en dit naar spiegeling van de bevolkingssamenstelling (referentie: SP-A voorstel voor allochtonen-quota op de werkvloer)

Misschien ook eens afvragen waarom allochtonen het zo moeilijk hebben. Werkgevers komen heel dikwijls bedrogenuit met hun allochtone werknemer. Familie van mij is er mee gestopt om nog negers aan te nemen bv. Het draaide altijd uit op een fiasco.

Raven 9 maart 2005 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Misschien ook eens afvragen waarom allochtonen het zo moeilijk hebben. Werkgevers komen heel dikwijls bedrogenuit met hun allochtone werknemer. Familie van mij is er mee gestopt om nog negers aan te nemen bv. Het draaide altijd uit op een fiasco.

Dat noemt men "over één kam scheren". Zo kan je ook vrouwelijke werknemers gaan weigeren omdat ze altijd zwanger worden op kosten van't bedrijf :roll:

lustige lezer 9 maart 2005 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Dat noemt men "over één kam scheren". Zo kan je ook vrouwelijke werknemers gaan weigeren omdat ze altijd zwanger worden op kosten van't bedrijf :roll:

Als het ker op keer voorvalt is dat geen toeval niet meer! Dit is inderdaad wel een vorm van over één kam scheren. Vergelijkingen met uw voorbeeld gaan niet op. Die gevallen komen niet zo veel frequent voor... Had dat wel geweest, dan hadden werkgevers er ook wantrouwig tegenover gestaan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be