![]() |
"Islamic values equate to Bible's"
[font=Arial][size=1]De tien geboden :[/size][/font]
[size=1] [/size] [size=1] [/size] [size=1] [/size] [size=1] [/size] [font=Arial][size=5][size=1] Citaat:
Citaat:
[size=1] [/size] [size=1]Alhoewel er verschillen zijn tussen de drie godsdiensten is er altijd een gemeenschappelijke punt ![/size] [font=Courier New][/font] [/size][/font] |
Citaat:
|
[font=Arial][size=2][font=Times New Roman][font=Verdana]Commandment: Thou shall not make unto thee any graven image.[/font][font=Verdana]
[/font] [font=Book Antiqua][font=Verdana]Quran: No visions can encompass Him, but He encompasses all visions. (6:103) Volgens de klote religie zijn al deze dingen verboden: [/font][/font][/font][/size][/font][font=Arial][size=5][size=1][font=Times New Roman][size=1][font=Book Antiqua][size=3] ![]() ![]() [size=2] [/size][/size][/font][size=2]Hier heeft men het gezicht reeds gecensureerd. [/size] [size=2]Net zoals hier in de schildering in de niche romdom[/size] ![]() [/size][/font][/size][/size][/font][font=Arial][size=5][size=1][font=Times New Roman][size=1][font=Verdana][size=2] [/size][/font][/size][/font][/size][/size][/font] [font=Comic Sans MS][size=2]Prachtige verhalen uit het leven van Mohammed.. Midden op het grote plein in Mekka staat een bijzonder gebouw. Het is de Kaaba. Elk jaar gaan pelgrims uit alle delen van de wereld op bedevaart naar de Kaaba in Mekka. In Mekka werd meer dan 1400 jaar geleden de profeet Mohammed geboren. De pelgrims komen al duizenden jaren naar Mekka. Dat was al zo in de tijd van Mohammeds grootvader. In zijn tijd werden er allerlei beelden in en rond de Kaaba vereerd. Het waren vreemde beelden,vogels en mensen, gemaakt van rode zandsteen. Het waren afgoden. Grote standbeelden hadden namen als Al Ozza of Al Laat, de zonnegodin. De mensen dachten dat de beelden je rijk konden maken en ziekten konden genezen. Dat ze zorgden dat je een zoon kreeg of de prinses uit je dromen! De pelgrims waren vergeten dat er maar één God is. Ze brachten offers aan de beelden en dansten en zongen voor de afgoden. Ze vereerden beelden die door de mensen gemaakt waren, in plaats van de ene God die de wereld geschapen heeft. [/size][/font] [font=Comic Sans MS][size=2]Mohammed liet zich later bij zijn intocht in Mekka indertijd eens goed gaan bij de Kaaba: [/size][/font][font=Comic Sans MS][size=2]De inname van Mekka De aankomst van de Profeet ![]() De profeet ![]() Daarna kwam de profeet ![]() ![]() Toen de profeet ![]() Nadat de profeet ![]() ![]() ![]() ![]() Abu U'baidah, had de leiding over de ongewapende troepen [/size][/font][font=Comic Sans MS][size=2] (islam is a religion of peace) [/size][/font][font=Comic Sans MS][size=2]die te voet waren. Dit onderdeel moest via de vallei Mekka binnen lopen en daar de profeet ![]() ![]() Hij zette een tent op voor Oem Salamah en Maymoenah en verliet de plaats niet totdat de profeet ![]() ![]() [/size][/font] [font=Comic Sans MS][size=3]Rond de "Ka'bah" bevonden zich ongeveer 360 afgodsbeelden. De profeet ![]() Het [size=3]reinigen van de "Ka'bah"[/size] en vervolgens het gebed verrichten erbinnen: Toen de profeet ![]() ![]() De profeet ![]() [/size][/font] Dus toog men in Afghanistan aan het werk om ook daar te reinigen naar het voorbeeld van de profeet(vzmh): voor : ![]() ![]() [font=Arial][size=5][size=1][font=Times New Roman][size=1][font=Verdana][size=2] [/size][/font][/size][/font][/size][/size][/font][font=Comic Sans MS][size=2][size=3] [/size][/size][/font][font=Comic Sans MS][size=2] islam is a religion of peace and tolerance[/size][/font] [font=Arial][size=5][size=1][font=Times New Roman][size=1][font=Verdana][size=2] [/size][/font][/size][/font][/size][/size][/font][font=Arial][size=5][size=1][font=Times New Roman][size=1] [/size][/font][/size][/size][/font] |
@ lincoln : Plagiaat dus.
|
Manneke, mannekes !
Het zit zo: Aartsvader Abraham, de eerste man die zichzelf op deze aarde heeft besneden toen hij al heel oud was, nadat God hem verteld had een nieuw volk te stichten, had een vrouw: Sarah. Met Sarah maakte hij 1 kinneke: Izaak. (Izaak kreeg een zoon: Jacob. Jacob kreeg 12 kinderen.) Maar gezien Brami meer snotapen wilde, was er een probleem: Sarah werd opeens onvruchtbaar. Vroegtijdige menopauze. Tjah! Dus zei Sarah tegen Abraham (Brami voor de vrienden): Schatje, weet ge wa, pakt uw slavinneke, Hagar, en maakt daar maar kinders mee. Kzen ni jaloers. En ze knipoogde. Misschien had ze wel zin in een triooke, maar dat wordt niet in de Bijbel vermeld. Dus Brami deed zijn moves, en in no time lag hij met Hagar in bed. Hij verwekt 1 zoon bij haar. Zijn naam werd Ismael. Later kregen Izaak (zoon van Sarah) en Ismael (zoon van Hagar) rel. Ze gingen verschillende wegen op. Izaak stichtte een nieuw volk : het jodendom. Ismael stichtte ook een nieuw volk: zij zouden later geloven in de profeet Mohammed. Islam was born ... Voila, nu weet ge ineens de historische achtergrond, eh beste forumgangerkes. Nog veel discussiegenot! |
Citaat:
|
Citaat:
Wie neerkijkt op de religie van een ander en zijn eigen religie verheerlijkt dient zijn eigen religie niet maar brengt zijn eigen religie veel schade toe ...... [size=2] [/size][/size][/font][/size][/font][/size][/size][/font][font=Arial][size=5][size=1][font=Times New Roman][size=1][font=Verdana][size=2] [/size][/font][/size][/font][/size][/size][/font][font=Arial][size=5][size=1][font=Times New Roman][size=1] [/size][/font][/size][/size][/font] |
Citaat:
Dat die drie godsdiensten geen enkele reden hebben om elkaar te bevechten vermits ze alle drie hetzelfde doel hebben namelijk, 'God' in de mensheid te dienen ? |
Citaat:
Dat is niet het probleem, Lincoln. Deze aanpak kan niet meer werken in een in toenemende mate seculariserende wereld. De gedeelde waarden waar jij het over hebt zijn behalve voor wie nog gelovig is, geen echte waarden meer, maar eerder geschiedenis. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Oh maar religieuze waarden zijn ook heel menselijk, als je er zelf in gelooft ten minste (Ik wacht op een reply van Wreker ;-) ). Godsdienst is wat er tussen mens en God gebeurt enerzijds, maar ook wat er tussen mensen onderling gebeurt als teken van de interiorisatie van deze godsdienst. Mensen in een religie vergeten soms dat zij ook aan hun medemens plichten verschuldigd zijn doordat zij zich zodanig verdiepen in hun relatie met God. Maar ik denk dat God verschillende mensen maakte om een gemeenschappelijke beleving te volbrengen en niet individuele belevinkjes. |
Citaat:
2. Door de laatste tijd (daartoe gedwongen door de confrontatie met de godsdienstzieke moslims) zoveel met religie te zijn bezig geweest ben ik de figuur van Jezus gaan herwaarderen. Ik ben me in die figuur en zijn boodschap gaan verdiepen en gaan zoeken wat die nu precies bedoelde. Mijn conclusie was dat wat Jezus onder "God" verstond, of beter wat hijzelf de "Vader" noemde iets geheel anders was dan datgene wat Joden en moslims eronder verstaan. De "Vader" is iets totaal anders dan Jahweh of Allah. Jezus zegt "ik ben de zoon van de Vader" en "de Vader is in mij en ik ben in de Vader", maar hij bedoelt daar volgens mij iets geheel anders mee dan dat hij de enige zoon van "God de Schepper" zou zijn. Volgens mij bedoelde Jezus met de "Vader" een soort van "Verzameling van Al het Spirituele". Met "de Vader is in mij" bedoelde hij dat de "Grote Spiritualiteit" (die door de interactie van materie gegenereerd wordt) erg in hem werkzaam was. Begaafde mensen zijn mensen waarin de "Vader" zeer rijkelijk zich laat voelen, zoals bij geniën en grote kunstenaars. In "gewone" stervelingen is de "Vader" ook aanwezig, maar op een minder sterk opvallende manier. Met "ik ben in de Vader" bedoelde Jezus dat hij, net als ieder ander levend wezen deel uitmaakte van de "Grote Spiritualiteit". Als we na het leven op aarde terugkeren naar de "Heer" wordt daar niets anders mee bedoeld, dan dat door de dood van het fysieke lichaam, het spirituele van dat ene levende wezen terug wordt opgenomen in de "Grote Spiritualiteit", het grote, het ganse Heelal omspannende Reservoir dat al het spirituele van de hele Kosmos in zich opneemt. Jezus was dus eigenlijk een soort van filosoof en leermeester die zijn geniale en revolutionaire inzichten in het spirituele op een poëtische wijze verwoordde, daartoe onder meer gedwongen door de beperkende sociale context van de Joodse samenleving ten tijde van het Romeinse Rijk, waarin het op een moderne, hedendaagse manier verwoorden van zijn ideeën wellicht op een muur van onbegrip zou zijn gestoten. We kunnen dus zelfs nog verder gaan en zeggen dat de pantheisten en de atheisten die zich bezighouden met het verkennen van de spiritualiteit -zoals er tegenwoordig steeds meer mensen zijn in Europa- de échte christenen zijn! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be