![]() |
Zondag 04/05 om 20u op Canvas : "Israëls geheime wapen" (ook om 23.55 uur)
Terwijl de V.S. en Groot-Brittannië oorlog voeren in Irak, officieel om de niet-gevonden massavernietigingswapens te vernietigen, bekijken we het Israëlische potentieel aan nucleaire, biologische en chemische wapens, dat nooit door VN-personeel geïnspecteerd werd. En hoe gaat het inmiddels met Mordechai Vanunu: hij kreeg destijds 16 jaar gevangenis omdat hij aan de wereld verklapte dat Israël een geheime atoombommenfabriek bezat. Vanunu wordt in eigen land als een verrader beschouwd. Het grootste deel van zijn familie heeft hem de rug toegekeerd. Hij zat inmiddels elf jaar in eenzame opsluiting. Slechts een handvol mensen, onder wie een bejaard Amerikaans echtpaar dat hem heeft geadopteerd, mag hem bezoeken. Israëls geheime wapen is het verhaal van de bom, Vanunu en de muur van stilte die Israël rond beiden optrekt. (Oorspr. Israel's Secret Weapon - BBC, 2003) |
Heb de reportage zonet gezien. Verhelderend.
Nu ja, dat Israël enkel op papier een "democratie" is, dat weten we al langer dan vandaag. Ik ben al lange tijd fan van de joodse schrijver Philip Roth. En het moet gezegd, hoe meer ik over de Joden te weten kom, hoe een grotere hekel ik eraan krijg. Idem dito bij m'n vroegere ontdekkingsreis door het katholieke wereldje. |
Ik moet uw mening toch wel even nuanceren: er is niet zoiets als 'de joden' of 'het grote joodse complot' hoor. Zionisme en jodendom zijn twee verschillende begrippen: het ene is slechts een extremistisch onderdeel van het andere.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Leer liever te begrijpen dat uw fylosofie niet de enige op de wereld is en dat ge u verdienstelijker kunt maken met het zoeken naar een multicriterium-oplossing voor iedereen dan naar een egoïstische oplossing voor uw standpunt alléén. RESIST heeft zijn reden van bestaan. Anders was ze er niet. Denk daar eens over na. En neen. Ik stem niet voor Resist. Maar steun hen wel. |
Citaat:
Want van die standpunten kennen zonder iets te zeggen, dat geldt absoluut voor jou. Wanneer ik je naam zie staan, weet ik op voorhand wat je schrijft. Zoeken naar een multicriterium-oplossing is precies waar ik naar streef. Niet zo'n egoïstische standpunten waarbij enkel de politiek-correcten gelijk hebben, de bandieten van Jahjah worden beschermd, gevoed, geplast en gewast, noch niet blij zijn, en dit allemaal ten koste van de overgrote meerderheid van de bevolking. De twee laatste zinnen worden dus een makkie: Het Vlaams Blok heeft haar reden van bestaan. Anders was ze er niet. ZEKER NIET MET ZO'N GROOT SUCCES. Denk daar eens over na. En neen. Ik stem niet voor Het Blok. Maar steun hen wel. 8) |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En als we nu eens samen een pint gingen drinken in een turks café ? (ik zal den Bert ook inviteren) |
Citaat:
Jij deelt mijn probleem met de Vlaamse crimineel. Met de Turkse crimineel ga je liever zoeken naar een reden waarom ik daar de schuld voor heb. En dat is net het verschil. Afijn. Een pintje, daar zeg ik nooit nee tegen. :wink: |
Nog even dit: wat ik hierboven heb geschreven, over het verschil tussen jouw mening en mijn mening.
Zelfs als je er niet mee akkoord gaat, en zelfs als ik niet gelijk zou hebben, het is wel mijn indruk. Denk daar maar eens over na. |
Citaat:
|
Citaat:
En heb heb het hier wel dégelijk over de joden in het algemeen, niét de extremisten. Ik denk dat u gewoon nog niet genoeg weet van de joodse geschiedenis. |
Zionisten willen dat de moslims en Christenen elkaar vernietigen zodat ze uiteindelijk als enigen overblijven op de wereld.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ahh en wat doen we dan met al die Hindoestanen en Boedhisten....Kunnen we niet de Jehova's gebruiken als menselijk schild??? :lol:
Groeten |
We kunnen allemaal misschien een spelletje RISK gaan spelen of zo?
|
In iedere cultuur hebben de joden buiten proporties bijgedragen aan het algemeen welzijn van hun niet -joodse langenoten.Bv bijna de helft van de
geneesmiddelen zijn ondekkingen van joodse wetenschapslui. U primaire reacties getuigen gewoon van een aversie tegen het joose volk |
Wat weet jij over zionisme? niets Zionisme is gewoon de realisatie van
de wettige terugkeer naar hun land om daar na 2000 jarige ursupatie eindelijk terug onanfhankelijk te kunnen leven.Eretz Israel is het enige land dat nooit een veroverde macht is geweest.Want de bijbel legd gewoon de maximum grenzen vast.Ieder andere vorm van verovering is verboden.Arabieren waren verovenaars,kruisvaarders,otomanen, Britten fransen allen hebben zich schuldig gemmaakt aan veroveringen. Palestijnen zijn gewoom naar Palestina uit economisch opportunisme geimigreerd.Zoek is in een lexicon een palestijnse cultuur,geschiedenis? resultaat nihil. Laat de Israeliers eindelijk met rust.Israel schenkt aan het westen wijsheid wetenschap en cultuur .Hun tegenstanders;dood,vernieling anarchie voor de hele wereld. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be