Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Filip Dewinter zeer positief over de Visionaire tentoonstelling... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=30494)

voicelesscharlie 3 maart 2005 21:00

Filip Dewinter zeer positief over de Visionaire tentoonstelling...

van België en maak er zelfs reclame voor.
Hij vindt dat iedere Vlaming die moet zien zodat duidelijk wordt dat een Vlaamse onafhankelijkheid meer dan ooit gewenst is.

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

ossaert 4 maart 2005 11:08

Ik heb de reportage gezien en, eerlijk gezegd, vond ik het uitgangspunt heel flauw. Men liet namelijk uitschijnen dat je als 'flamingant' automatisch tegenstander bent / moet zijn van alles wat Belgisch is. Het antwoord van de curator (of wie was het) dat je aan de hand van deze tentoonstelling kon zien dat België wel degelijk bestond, was al even flauw.

Kartonlikker 4 maart 2005 11:49

De vrt-journalisten hadden hem eerst liggen gehad. Phlup Seizoen meende op een andere tentoonstelling te zijn waar hij "het zwaard van Godfried van Bouillon" kon bewonderen. Zijn oog voor detail is " opmerkelijk " ( bij een rij portretten van belgische vorsten ) viel het Vlaams genie op dat alleen de huidige koning geen tricolore dwanslint droeg.... :roll:

instromaniac 4 maart 2005 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Ik heb de reportage gezien en, eerlijk gezegd, vond ik het uitgangspunt heel flauw. Men liet namelijk uitschijnen dat je als 'flamingant' automatisch tegenstander bent / moet zijn van alles wat Belgisch is. Het antwoord van de curator (of wie was het) dat je aan de hand van deze tentoonstelling kon zien dat België wel degelijk bestond, was al even flauw.

Ja, gewoon belachelijk. Zeker in het begin dat hij dacht dat het een tentoonstelling was over 175 jaar België. Hebben ze hem dat vooraf wijsgemaakt of zo, en wat is de meerwaarde om die reportage zo te beginnen? Het stroomt er gewoon af dat het de bedoeling was FDW opnieuw belachelijk te maken, waar ze eigenlijk niet in geslaagd zijn. Ik kan die man ook niet luchten, maar hun methodes om hem aan te vallen zijn gewoon kinderachtig.
De Winter kwam wel sterk uit de hoek toen hij zei dat "visionair Vlaanderen" zich ook op de toekomst zou richten; terwijl visionair België duidelijk alleen over het verleden gaat. Typisch voor oppervlakkige nationalisten om altijd over het verleden te zagen, en eerlijk gezegd had ik dat eerder van FDW verwacht, dus hij heeft me voor de weinige keren aangenaam verrast.
Ik stel me wel vragen bij z'n opmerkingen over kunst. Als dat z'n mening is, mij goed, die mag hij hebben; maar de interviewer liet uitblijken dat dit een partijstandpunt is. Persoonlijk vind ik dat de politiek zich helemaal niet te moeien heeft met wat al dan niet kunst is, voelt nogal "totalitair" aan.

instromaniac 4 maart 2005 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kartonlikker
De vrt-journalisten hadden hem eerst liggen gehad. Phlup Seizoen meende op een andere tentoonstelling te zijn waar hij "het zwaard van Godfried van Bouillon" kon bewonderen. Zijn oog voor detail is " opmerkelijk " ( bij een rij portretten van belgische vorsten ) viel het Vlaams genie op dat alleen de huidige koning geen tricolore dwanslint droeg.... :roll:

Tja, in flauwe moppen is hij wel goed ;)

Kartonlikker 4 maart 2005 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Tja, in flauwe moppen is hij wel goed ;)

Ga met zoiets naar de oorlog ... 8O

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be