Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Het Amerikaans leger kan moeilijk mensen vinden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=30530)

Andro 4 maart 2005 14:41

Het Amerikaans leger kan moeilijk mensen vinden

Voor het eerst in jaren heeft het Amerikaanse leger moeite om rekruten te werven. In februari bleef het aantal aanmeldingen van nieuwe soldaten steken op driekwart van het streefgetal. Ook elite-onderdelen als het korps mariniers zijn minder in trek. Volgens het leger is de terugval vooral te wijten aan de oorlog in Irak. Daardoor zijn de gevaren van het beroep voor veel jongeren duidelijker geworden.

Woensdag sneuvelde in Irak de 1500e Amerikaan sinds het begin van de oorlog. Het leger heeft onlangs de bonus voor inschrijving verhoogd en meer wervers ingezet, maar desondanks daalt het aantal aanmeldingen.

Bron: ABC [size=1]http://www.abc.net.au/news/newsitems/200503/s1316193.htm[/size]

__________________________________________________ ______________________

Het is toch raar dat jonge mensen niet meer willen sterven hé, voor die leugens van G.W.Bush. Het mag duidelijk zijn dat hij alleen zijn eigen interesses voor heeft bij zijn beleid. Je zult maar eens naar Irak gestuurd worden voor een oorlog die begon om de zogenaamd WMDs op te sporen, en dit terwijl het gewoon één grote leugen was. En vervolgens een jaar extra moeten blijven omdat ze je gewoon niet terughalen naar de VS ondanks je contract. Als je geluk hebt, want anders sturen ze je wel terug in een lijkzak.

Ke Nan 4 maart 2005 14:46

De tijd om de dienstplicht terug in te voeren is aangebroken. Ik meen mij zelfs te herinneren dat het ter sprake gekomen was.
Het is in ieder geval een hoopvol signaal.

Zwarte Karper 4 maart 2005 14:52

Bij het lezen van de titel dacht ik dat het over een zekere bebaarde terrorist ging.. :D

Denk dat men gewoon meer huurlingen zal aanwerven met oliegeld. Die moeten zich niet houden aan Geneve, kosten stukken minder en worden in de pers verzwegen..

Confucius 4 maart 2005 16:48

Veel Amerikanen nemen nog dienst om idealistische redenen en ook voor de gratis universitaire studiebeurs die er aan vast hangt. Het effect van 9/11 begint echter te tanen.
Gebrek aan strijders is blijkbaar iets waar onze moslim vrienden geen last van hebben.
Genoeg idioten die zich zelf en met hen een schare onschuldigen willen opblazen in de naam van Allach.

spaz322 4 maart 2005 17:58

Iemand ooit al eens gehoord van "America's Army" ?
http://www.americasarmy.com/

Een computergame met als bedoeling jonge gamers te recruteren. Het is een online-game waar je ALTIJD als amerikaan speelt tegen terroristen. Speel je voor team rood ben je amerikaan en zie je team blauw als terrorist. Speel je voor team blauw zie je team rood als terrorist.

De game is ook compleet gratis. Als dit geen goede recruteringstechniek is weet ik het ook niet. Misschien zijn de amerikanen toch wakker geworden en merken ze dat de Bush-junta hun heel de tijd iets heeft zitten voorliegen.

PO 7 maart 2005 15:05

Army

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Voor het eerst in jaren heeft het Amerikaanse leger moeite om rekruten te werven.

Het is toch raar dat jonge mensen niet meer willen sterven hé, voor die leugens van G.W.Bush.

Hoeveel soldaten en burgers willen er voor België sterven denkt u?
Het Belgisch leger heeft bijna zoveel generaals als soldaten.
Dienstplicht terug invoeren, en de "snelbelgwet" is niet meer nodig.

Vlaanderen Boven 7 maart 2005 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PO
Dienstplicht terug invoeren

:fist:

Laat me raden: jij zit boven de dienstplichtige leeftijd?

garfield 7 maart 2005 18:20

een dipje , laat ze de boel openstellen voor een soort van vreemdelingenlegioen -> 2jaar soldaat = US burger

The Great Old 7 maart 2005 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door garfield
een dipje , laat ze de boel openstellen voor een soort van vreemdelingenlegioen -> 2jaar soldaat = US burger

mmm, misschien toch niet zo verstandig om moslims een elitetraining te geven... ;-)

garfield 7 maart 2005 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Great Old
mmm, misschien toch niet zo verstandig om moslims een elitetraining te geven... ;-)

Eerst laten screnen hé en zeggen dat varkensvlees eten tot de opleiding hoort dan zullen er al minder staan te dringen ;-)

Pietje 7 maart 2005 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Voor het eerst in jaren heeft het Amerikaanse leger moeite om rekruten te werven. In februari bleef het aantal aanmeldingen van nieuwe soldaten steken op driekwart van het streefgetal. Ook elite-onderdelen als het korps mariniers zijn minder in trek. Volgens het leger is de terugval vooral te wijten aan de oorlog in Irak. Daardoor zijn de gevaren van het beroep voor veel jongeren duidelijker geworden.

Woensdag sneuvelde in Irak de 1500e Amerikaan sinds het begin van de oorlog. Het leger heeft onlangs de bonus voor inschrijving verhoogd en meer wervers ingezet, maar desondanks daalt het aantal aanmeldingen.

Bron: ABC [size=1]http://www.abc.net.au/news/newsitems/200503/s1316193.htm[/size]

__________________________________________________ ______________________

Het is toch raar dat jonge mensen niet meer willen sterven hé, voor die leugens van G.W.Bush. Het mag duidelijk zijn dat hij alleen zijn eigen interesses voor heeft bij zijn beleid. Je zult maar eens naar Irak gestuurd worden voor een oorlog die begon om de zogenaamd WMDs op te sporen, en dit terwijl het gewoon één grote leugen was. En vervolgens een jaar extra moeten blijven omdat ze je gewoon niet terughalen naar de VS ondanks je contract. Als je geluk hebt, want anders sturen ze je wel terug in een lijkzak.

Jonge Amerikanen worden het stilaan beu om voor een ziekelijke president als kanonnenvlees te eindigen.

garfield 7 maart 2005 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Jonge Amerikanen worden het stilaan beu om voor een ziekelijke president als kanonnenvlees te eindigen.

u kent de amerikaanse juegd ?? In tegenstelling tot de linkse europese jeugd is de amerikaanse jeugd nog wel patriotisch . ze liggen niet te blowen en zwaaien zo goed als niet met de PACE vlag.

The Great Old 7 maart 2005 19:25

Citaat:

Eerst laten screnen hé en zeggen dat varkensvlees eten tot de opleiding hoort dan zullen er al minder staan te dringen ;-)

LOL

Andro 7 maart 2005 19:32

Citaat:

Ach, als Bush nou gewoon eerlijk was geweest...

Als-ie nou gewoon had gezegd dat het van het grootste belang was die 10% van de wereld-oliereserves veilig te stellen... Als-ie nou had gezegd dat olie van strategisch belang is omdat de VS de kraan naar China over enkele decennia dicht moet kunnen draaien om het onvermijdelijke conflict met dat land te winnen... Van het grootste belang om de Amerikaanse droom voor de toekomstige generaties mogelijk te maken...

Misschien stonden ze dan wel in de rij voor het recruteringsbureau.

Vlaanderen Boven 7 maart 2005 20:47

Citaat:

ze liggen niet te blowen

:lol::lol::lol:

Pietje 7 maart 2005 21:03

Citaat:

u kent de amerikaanse juegd ?? In tegenstelling tot de linkse europese jeugd is de amerikaanse jeugd nog wel patriotisch . ze liggen niet te blowen en zwaaien zo goed als niet met de PACE vlag.

Tuurlijk, je laten overhoopschieten ten dienste van een ziekelijk patriotisme is het "hoogste goed" .

Chipie 7 maart 2005 21:17

Citaat:

Tuurlijk, je laten overhoopschieten ten dienste van een ziekelijk patriotisme is het "hoogste goed" .

Aan uw eigen pietje trekken om U te laten ontploffen is natuurlijk nog een hoger goed.... ;-)

Mephisto 7 maart 2005 21:19

Ik herinner mij nog een tekst van Loesje, uit haar beginjaren:

"Stel, de oorlog breekt uit en niemand komt opdagen"

Het begint de goede kant op te gaan.. ;-)

Serieus: de USA, de bakermat van de economische teloorgang van de aarde, zorgt er met het kapitalistische overheidssysteem voor, dat mensen liever gaan werken dan in oorlog gaan. De gemakzucht overheerst; "waarom je leven geven als je ook een baan kunt krijgen?"

Zou het dan tóch waar zijn en zal kapitalisme zichzelf vernietigen, als de laatste waarde die nog eindigt op een -isme? Gaan we over naar de -teiten? (Individualiteit, collectiviteit, onzekerheid, ehh..) :-) :-) :-P

The Great Old 7 maart 2005 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
Serieus: de USA, de bakermat van de economische teloorgang van de aarde, zorgt er met het kapitalistische overheidssysteem voor, dat mensen liever gaan werken dan in oorlog gaan. De gemakzucht overheerst; "waarom je leven geven als je ook een baan kunt krijgen?"

Economische teloorgang? Je bedoelt zeker supermacht...

Maar kom, uiteindelijk heb je gelijk, in het kapitalistisch systeem kunnen mensen kiezen of ze willen vechten of niet. Ik denk niet dat ze in Cuba, Noord-Korea of ander fijne linkse vakantieparadijsjes zo toegeeflijk zijn.

Trouwens, Bush heeft net een loonsopslag aangekondigd voor militaire ambtenaren, dus 't zal niet lang duren eer het leger terug aantrekt.

PO 8 maart 2005 10:32

Army

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
:fist:

Laat me raden: jij zit boven de dienstplichtige leeftijd?

Ja, en ik heb mijn dienstplicht tegen mijn goesting gedaan.
Toch ben ik van mening dat heel wat problemen die een onafhankelijk Vlaanderen in de weg staan vandaag simpeler opgelost zouden worden als de dienstplicht nog zou bestaan.
Denk hierbij maar eens aan de snelbelgwet die nu door iedereen zijn strot is geduwd.
Denk je nu echt dat de allochtone-organisaties dit niet hadden tegen gewerkt, en zichzelf buitenspel gezet?
Streven naar een onafhankelijk Vlaanderen is meer dan de middenvinger opsteken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be