Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Hoelang blijven historische feiten politieke thema's? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=30589)

Phersu 5 maart 2005 19:11

Hoelang blijven historische feiten politieke thema's?

Hier op dit forum, maar ook in het dagdagelijks politiek debat blijft W.O.II een hot item.
Merkwaardig genoeg zijn het de historische misdaden van één bepaalde groep die steeds weer geactualiseerd worden. Men slaat ons om de oren met waarschuwingen alsof er onder ons crypto-nazi's leven, die morgen de meerderheid zullen veroveren en de democratie verkrachten.
Over de misdaden van ene Jozef Stalin wordt veel minder heisa gemaakt. Nergens lees ik een waarschuwing voor crypto-communisten, socialen die morgen de democratie om zeep zullen helpen.
Nochthans is deze laatste groep heel zichtbaar wél aanwezig in onze samenleving en bovendien heel erg actief in het ondermijnen van onze maatschappijvorm.

Wat bovendien bijzonder is, is het feit dat dit fenomeen zich voor het eerst in de geschiedenis voordoet.
Men heeft na 1815 nergens gewaarschuwd voor een nieuwe Napoleon. Integendeel, zijn familie is in aanzien gebleven en zich verder in de hoogste kringen bewogen.
Nergens na 1790 wordt gewaarschuwd voor een nieuwe Keizer koster. Neen, men heeft zijn broertje onmiddellijk als opvolger aanvaard.
Zo kan ik doorgaan.
Het selectief aanhouden van bepaalde feiten, blijkt vooral uit de hoek te komen van diegenen die wat te verbergen hebben. De navolgers van Marx en Stalin of de Gideonbendes die een miljoen Palestijnen hebben uitgemoord, om er maar enkele te noemen.

Telkens ik een verwijzing naar de nazi's lees, ruikt ik dan ook enige onfrisse geuren en krijg een vieze smaak in de mond.

Vlaanderen Boven 5 maart 2005 22:33

Ja, want dit forum krioelt dan ook echt van de communisten...

Pietje 5 maart 2005 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Phersu
Hier op dit forum, maar ook ...........

Dorus, je comeback is echt wel mislukt.:-( 8)

PO 7 maart 2005 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Phersu
Hier op dit forum, maar ook in het dagdagelijks politiek debat blijft W.O.II een hot item.
Telkens ik een verwijzing naar de nazi's lees, ruikt ik dan ook enige onfrisse geuren en krijg een vieze smaak in de mond.

Gelijk heb je!
Zullen we het over de goeden hebben? de gealieerden? atoombommen op Japanse steden H&N bv.
Bommentapijten die vuurstormen veroorzaakte op bewuste burgerdoelwitten in Duitsland. De Kozakkenlegers die hebben meegevochten met de Duitsers tegen de Russiche bezetters, en na de oorlog door de gealieerden bewust terug gestuurd zijn richting Rusland en daar zogoed als allemaal vermoord.
Als we nog maar de helft van enkele geschiedschrijvers mogen geloven heeft Stalin (onze bondgenoot toen) 20 miljoen mensenlevens op zijn kerfstok.
Ik kan hier nog wel 'n uurtje blijven doorschrijven over wat in naam van een of andere godsdienst allemaal is vermoord.
En kijk vandaag eens rond in de wereld, het is nog steeds geweld, kommer en kwel.
Laat iedereen zijn eigenheid bewaren en voor zijn eigen deur vegen, werk genoeg. Uw vieze smaak in de mond? wat dacht u van een bezoek aan de tandarts?

Distel 7 maart 2005 15:46

Die nazi-doembeelden zullen blijven opgerakeld worden zolang ze voor de machtshebbers een prima excuus vormen om de concurrentie qua machtsdeelname te neutraliseren en de eigen macht te behouden.

PO 8 maart 2005 10:35

Spiegel

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Die nazi-doembeelden zullen blijven opgerakeld worden zolang ze voor de machtshebbers een prima excuus vormen om de concurrentie qua machtsdeelname te neutraliseren en de eigen macht te behouden.

Dan is het aan iedereen aangeraden de machthebbers een spiegel voor te houden.

LeMmOnN 8 maart 2005 10:41

Dit ruikt naar een nieuw avontuur van de Rode Ridder

PO 8 maart 2005 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN
Dit ruikt naar een nieuw avontuur van de Rode Ridder

Verheug u, overal in Vlaanderen worden de oude leeuwen uit hun slaap gehaald.
Met praten alleen zijn er nog nooit buiken gevuld.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be