Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Het gaat niet om voor of tegen het Blok te zijn. Ik kan me vinden in hun veiligheidbeleid, behalve dat zij enkel moslims vizeren en natuurlijk in hun Vlaamse onafhankelijkheidsstrijd, voor de rest heb ik niks, maar dan ook niks met het Blok te maken...
|
vlaanderen onafhankelijk en vrij zijn volgens mij de twee belangrijkste standpunten.
Ik vindt niet dat zij alleen moslims viseren. De gehele migratiepolitiek wordt gehekeld. Dat het nu net de moslims zijn die voor het meeste problemen is gewoon de realiteit...
De reden achter de strenge aanpak is niet zozeer de criminaliteit (alhoewel het uitwijzen van criminele allochtonen en illegalen, meer voor de veiligheid zal doen dan om het even welke andere maatregel), maar eerder het beschermen van onze culturele eigenheid en eenheid.
Citaat:
De manier waarop deze partij politiek voert maakt me misselijk. Ze kaarten enkel maar problemen aan(wat normaal is voor een oppositiepartij), maar komen nooit echt met concrete oplossingen aandraven. Ja, 'geleide terugkeer voor migranten', wat een oplossing.
Ook het feit dat het Vlaams Blok in zijn programma veelal migranten en dan nog liefst moslims aanvalt, is een doorn in mijn oog.
|
best toch eens hun programma vergelijken met dat van bevoorbeeld Agalev. ik kan u op een blaadje geven dat het programma van het Vlaams Blok (zoals het op de site staat) een aaneenrijging is van de ene praktische maatregel na de andere (of het goeie maatregelen zijn is iets anders), terwijl het programma van Agalev meer weg heeft van een opstel geschreven door een 14 jarig schoolmeisje.
Citaat:
De manier waarop deze partij en haar aanhangers ook ALTIJD in de slachtofferrol kruipen doet mij walgen. "Iedereen is tegen ons en si en la..." is iets vaak gehoord vanuit menig Blokkermondje.
|
:cry: iedereen is ook tegen hun :cry:
kijk gewoon naar het cordon sanitaire
dat ze daar handig gebruik van maken om hun eigen in een slachtofferrol te plaatsen is hun goed recht, moeten ze maar het cordon opheffen
de VRT heeft dit eindelijk ingezien, maar eigenlijk zijn ze te laat met hun strategie "ontmaskering", want door het jaren verblijven in de hoek waar de klappen vielen, heeft het Vlaams Blok zijn programma van alle zwakke punten ontdaan en staan ze nu zo sterk in debatten dat ze meestal de tegenstanders zo onder tafel praten. Ik veronderstel dat ze dankzij de extra media aandacht die ze krijgen, er geleidelijk aan een normalisatie zal optreden, waardoor ze weer verder kunnen groeien (vooral dankzij de blunders van paars groen)
Citaat:
Ook het 'back to the middle ages'-niveau van het Blok doet me een afkeer krijgen. Neem nu het homo-huwelijk, er zijn maar twee partijen die er tegen zijn, juist ja...
|
tegen het homo-huwelijk zijn, zou ik nu niet onmiddellijk gelijk stellen aan de middeleeuwen. Voor mij kunnen homo's geen kinderen adopteren en dat is voor mij de essentie van een huwelijk.
Citaat:
En je hebt natuurlijk gelijk dat ik vanwege mijn sympathie voor Palestina onmogelijk op een anti-moslim partij kan stemmen.
|
u stelt dus uw sympathie voor de moslims boven de Vlaamse onafhankelijkheidsstrijd
dat is uw goed recht, maar dan zou ik uzelf toch geen flamingant noemen.
Citaat:
Vier jaar opoffering voor de onafhankelijkheid? In die vier jaar kan er héél véél gebeuren en kan ons land, of dat nu Belgizieksken is of het onafhankelijke Vlaanderen, al ver naar de kloten zijn, en als er dan toch iets primeert boven het Vlaamse belang, dan is het mijn welzijn en dat van de mensen waar ik om geef en dat is een opoffering die ik niet wens te maken...
|
Wel, het Vlaams Blok zal nooit alleen aan de macht kunnen komen, dus hun "extreme" standpunten zullen wel een beetje aangelengd worden
"de soep wordt nooit zo warm gegeten, als ze opgediend wordt"
Citaat:
Citaat:
trouwens, als echte flamingant stem ik deze keer op de NVA, niet omdat ik tegen het blok ben, maar omdat de NVA boven de 5 percent moet geraken...
|
Ik stem op de N-VA omdat ik flamingant ben en mij heel goed kan vinden in hun programma. Het is ook een serieuze partij en geen speeltuin voor vedetten zoals menig andere partij. Politiek is serieus en ik haat partijen die er een spelletje van maken...
|
het NVA is idd een serieuze partij met serieuze mensen, dit wordt onder andere bewezen door de manier waarop ze de laatste vier jaar oppositie gevoerd hebben. Ik raad trouwens alle Vlaams Blokkers aan om op de NVA te stemmen. Dit zou een duidelijk signaal zijn dat de Vlamingen wel degelijk wakker liggen van de onafhankelijkheid. Hierdoor zou bv een coalitie tussen VLD-CDnV-NVA mogelijk worden met een nieuwe staatshervorming tot gevolg. 8)