Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Flaminganten hebben gelijk! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=30818)

Patriot! 9 maart 2005 17:23

Flaminganten hebben gelijk!

De Vlaams-nationalisten hebben gelijk. Er waren inderdaad héél weinig Franstalige extremisten. De Vlaams-nationalisten hebben gelijk wanneer zij aantonen dat het anti-Vlaamse racisme geen enkele noemenswaardige aanhang heeft beneden de taalgrens. Dank aan de Vlaamse Beweging om dat aan te tonen.

Zo ruimt de N-VA zelf een cruciale mythe uit de weg: dat de Walen ons zouden haten en enkel in het belang van hun eigen regioke zouden denken :lol:

ossaert 9 maart 2005 17:24

Wat heb jij nu in godsnaam met het woord 'haten'? Ik denk dat ietwat psychiater een flinke uitleg zou hebben voor jouw manicheïstische fixaties...

Jan van den Berghe 9 maart 2005 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
[color=#000000]... het anti-Vlaamse racisme ...

Over racisme gesproken: hoe zit dat nu eigenlijk met jullie klacht bij het Centrum?

LeMmOnN 9 maart 2005 17:28

:twisted:

ossaert 9 maart 2005 17:33

Citaat:

Zo ruimt de N-VA zelf een cruciale mythe uit de weg: dat de Walen ons zouden haten en enkel in het belang van hun eigen regioke zouden denken :lol:

... en ik die dacht dat er enkel Belgen waren? Nu blijkt zelfs Patriot!, de Johannes-de-Doper van Christus-Hans, te spreken van 'ons' Vlamingen en 'zij' Walen? Ach, weer een kinderlijk idee aan diggelen geslagen...

Minerva 9 maart 2005 17:35

Toch merkwaardig hoe een partij die eigenlijk niets voorstelt toch nog zo veel pretentie heeft ...

Distel 9 maart 2005 17:39

Citaat:

De Vlaams-nationalisten hebben gelijk. Er waren inderdaad héél weinig Franstalige extremisten. De Vlaams-nationalisten hebben gelijk wanneer zij aantonen dat het anti-Vlaamse racisme geen enkele noemenswaardige aanhang heeft beneden de taalgrens. Dank aan de Vlaamse Beweging om dat aan te tonen.

Blijkbaar is Patriot van mening dat een manifestatie iets zegt over de totale aanhang van een ideologie. We hebben die veralgemeningsdrang al gezien bij het bekritiseren van de bedevaart en de wake, en nu zien we hetzelfde bij de FDF-betoging. Jammer dan toch dat ze zelf maar met 8 waren vanmiddag.

Distel 9 maart 2005 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
... en ik die dacht dat er enkel Belgen waren? Nu blijkt zelfs Patriot!, de Johannes-de-Doper van Christus-Hans, te spreken van 'ons' Vlamingen en 'zij' Walen? Ach, weer een kinderlijk idee aan diggelen geslagen...

:thumbsup:

daiwa 9 maart 2005 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Over racisme gesproken: hoe zit dat nu eigenlijk met jullie klacht bij het Centrum?

Tekst en uitleg word ons wel bezorgd ten gepaste tijde samen met het bewijs van de storting aan Azié denk ik, dus nog even geduld. ;-)

garfield 9 maart 2005 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Jammer dan toch dat ze zelf maar met 8 waren vanmiddag.

:rofl:

Knuppel 9 maart 2005 18:39

Citaat:

Leuke vergelijkingen, ossaert.;-)

Ik vraag me al een hele tijd af hoe Christus-Hans er in slaagt om Patriot-de-Doper onder zijn debiele duim te houden.

Knuppel 9 maart 2005 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Minerva
Toch merkwaardig hoe een partij die eigenlijk niets voorstelt toch nog zo veel pretentie heeft ...

Niks merkwaardigs aan.
Pretentie is het mooiste bewijs van domheid.

Patriot! 9 maart 2005 19:06

Citaat:

Nee, jullie hebben net die mythe weerlegd :lol:

Gauss 9 maart 2005 19:17

Citaat:

Hoezo een cruciale mythe? We willen de Walen niet uitmoorden. We (of ik toch) ben gewoon van mening dat het meest efficiënte bestuursniveau het Vlaamse is.

Trouwens wil je de vraag eens beantwoorden hier :

http://forum.politics.be/showthread....564#post976564

Rene Artois 9 maart 2005 20:49

Citaat:

Nog even en hij wordt een Mozes die naast zeeën ook nog het land weet te scheiden. Er is hoop.

Minerva 9 maart 2005 21:28

Citaat:

instromaniac 10 maart 2005 09:38

Haat Wallonië ons dan? Welke flamingant heeft dat beweerd? Maar wat die betoging niet aantoont is dat Wallonië niet uit eigenbelang handelt. Denk je nu echt dat de Walen zo naïef zijn om dat niet te doen? Niet iedereen is zo dom als de Vlamingen hoor.

ossaert 10 maart 2005 12:13

Citaat:

Zeg, Pinocchio, het waas jij wel die met die 'mythe' aan kwam draven...

Hans1 10 maart 2005 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Minerva

Binnenkort zal u het snappen. ;-)

ossaert 10 maart 2005 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Binnenkort zal u het snappen. ;-)

Een kartel met het FDF? Een staatsgreep? Een terroristische actie?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be