![]() |
Wat met onafhankelijk Vlaanderen?
De vraag zegt het al:
(enkel voor mensen die Vlaanderen onafhankelijk willen - uiteraard) |
Ik ben voor het tweede.
Als Vlaanderen en Nederland samen een land vormen, gaan we weer zo'n zever krijgen als nu in belgie. Ik vind een sterke samenwerking met Nederland wel een goed idee, maar samen een staat vormen vind ik te ver gaan. |
Er staat een fout in uw peiling: het is niet vereniging, maar hereniging.
|
Vlaanderen vrij en daarna een lat-relatie met Nederland.
Wat de mens gescheiden heeft moet God niet (meer) herenigen. |
Citaat:
vind het een interessante vraag, want oa. Tantist is daar een groot voorstander van....maar wil het volk wel mee? |
Ik ben voor een onafhankelijk Vlaanderen (of eventueel en Belgische confederatie) met meer samenwerking binnen de BENELUX. Dus géén Vlaams-Nederlandse staat, ook geen BENELUX staat, maar wel goede samenwerkingsverbanden tussen Vlaanderen, Nederland, Wallonië en Luxemburg; vooral om samen sterk te staan tegen grotere Europese landen zoals Frankrijk, Duitsland, VK, enz.
|
Eigenlijk kan het mij niet schelen wat met België in de toekomst zal gebeuren. Mijn land is al België niet meer. Mijn land is Frankrijk. De dag dat Vlaanderen onafhankelijk wordt, zijn er 9 kansen op 10 dat ik België al lang heb verlaten. Het is trouwens niet voor niets dat de Waalse leerlingen liever voor het Engels dan voor het Nederlands kiezen. Ik heb een reportage daarover op RTL gezien. Volgende zin hoorde ik zeer vaak : "Nous allons de toute façon quitter la Belgique. Pourquoi apprendre le néerlandais?". De beste oplossing om geen communautaire problemen meer te hebben, is inderdaad te emigreren en liefst naar een eentalig land : Nederland voor de Vlamingen, Frankrijk voor de Franstaligen.
|
Toen België nog unitair was kenden de franstaligen ook geen Nederlands, dus wat is er veranderd buiten het excuus dat hier wordt gezocht?
|
ik vind het interressant.
IS de man in de straat wel bereid om zelfs maar over een samenhang te denken? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hoe graag ik de Nederlanders ook heb, laat ons maar apart blijven bestaan als een REPUBLIEK Vlaanderen.
Ik ga geen ondemocratisch koningshuis inruilen voor een ander koningshuis. Wel ben ik voor een sterke samenwerking van Nederland en Vlaanderen op alle mogelijke gebieden en naar de rest van Europa en de wereld toe. Langs de andere kant ik zal mij niet verzetten tegen een hereniging op zich. Wel tegen een hereniging met koningshuis. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Idd, maar zeker samenwerken om met één stem te spreken binnen de EU.
|
Citaat:
(*) en blijkbaar zijn hier veel mensen die actief lid zijn in een politieke partij (*) enkel vlaamsnationalisten hebben gestemd - zie eerste post |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be