| Chipie |
10 maart 2005 19:30 |
Ik vind het zielig hoe bepaalde forumgangers zich blijven gedragen uit haat tegen de westerse waarden... Dat sommige van onze Turkse vrienden dat doen, dat kan ik nog enigszins begrijpen...
Maar 'personen' als onze Gun!?! Of zouden dat in feite moslimterroristen zijn?
Ze hebben alleszins meer respect voor die onmensen als voor de Amerikaanse soldaten...
En ik veronderstel nog dat ze ervoor betaald worden, want van werken zal onze Gun en Cie niet in leven blijven (of het zou een ambtenaar moeten zijn ;-))...
Ik lees net het volgende in De Standaard:
Citaat:
Zelfmoordaanslag in sjiitische moskee Mosul
Een zelfmoordactivist heeft zich vandaag in een sjiitische moskee in de Noord-Iraakse stad Mosul opgeblazen en zeker negentien mensen mee de dood ingesleept. Volgens een arts van het plaatselijke ziekenhuis zijn er ook zeker 25 gewonden.
De aanslag deed zich voor tijdens een begrafenis van een leidende figuur binnen de strekking van de radicale sjiitische leider Moqtada al-Sadr. De begrafenis werd druk bijgewoond. Volgens getuigen kwam de zelfmoordactivist te voet binnen in een zaaltje nabij de sjiitische al-Shahidainmoskee.
Vermoedelijk is de aanslag het werk van soennitische moslims. Die willen het land in een burgeroorlog storten nu Irak afstevent op een sjiitische politieke dominantie. Mosul wordt gedomineerd door soennieten maar heeft ook een kleine sjiitische gemeenschap.
Journalist doodgeschoten
Extremisten hebben vandaag in de noordelijke Iraakse stad Kirkoek de bureauchef van het station Kurdistan TV, Laid Ibrahim, doodgeschoten.
De man werd vermoord toen hij op weg was naar zijn werk. De zender behoort tot de Koerdische Democratische Partij (KDP) van Massoed Barsani.
Politiechef gedood
In Bagdad doodden onbekenden de chef van een centrale politiepost, samen met twee van zijn medewerkers, aldus de BBC. Opstandelingen hadden het vuur geopend op de wagen waarmee de politiemensen naar hun werk reden.
|
Zie eens wat prachtig nieuws voor onze VS-bashers... Hun avond kan weeral niet stuk...
En de gewone Irakees... hij is het slachtoffer...
|