![]() |
Hebben wij meer kwaliteiten dan de Walen?
Jef Geeraerts, net 75 geworden, heeft in de P-magazine van deze week het volgende gezegd:
"Wij hebben veel kwaliteiten die de Walen niet hebben, en ze wéten dat." Wat denken jullie hiervan? . |
Een groot nadeel voor de Walen (mijn leeftijd) is dat ze een paar jaar terug (8j) ooit ne keer een jaar geen les hebben gehad
voor de rest zie ik niet in wat de walen niet kunnen wat 'wij' kunnen, denk aan "Microstation", "FN" (mja ;) ), "Solvay", ... bedrijven die internationaal bekend zijn... |
Flauwe zever natuurlijk.
Ik denk dat ze met zo een uitspraken eens hard lachen. |
"de Walen" ... wat is dat? "wij" ... wat is dat ?
|
Citaat:
Dat dit verschrikkelijk frustrerend moet zijn voor de initiatiefnemende hardwerkende verantwoordelijke en dus door eigen politiek uitgespuwde waal is een vaststaand en dramatisch feit waar noch de waalse noch de vlaamse pers ook maar één seconde aandacht aan geeft. Dat het aantal witte raven die hun nek durven uit te steken voor hun familie en kinderen steeds kleiner en kleiner wordt is uiteraard een vanzelfsprekend en logisch gevolg van deze neocommunistische diktatuur. |
Citaat:
|
Ze zijn wel zelf verantwoordelijk voor hun stemgedrag, hé?
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar niet voor wat de Belgische particratie daarmee doet. |
Met wat wij doen komen wij heel vaak in de Walen (allé, ik niet maar mijn man en zijn gasten). We richten namelijk hotels in.
Het is zo dat je op een Waal (niet allemaal natuurlijk, want er werkt er ene voor ons in onderaanneming) over het algemeen niet kunt rekenen. Zij hebben een Franse mentaliteit, en als ze geld genoeg hebben dan zie je ze niet. Dus afspraken kan je er niet mee maken, ze houden er zich niet aan. En Vlaamse ondernemers zijn punctueel en werken hard. Dat is het grootste verschil. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk dat het heel objektief vast te stellen is dat ze minder vreemde talen spreken.
Uit mijn vele kontakten met Walen, kan ik je ook verzekeren dat het waar is: ze zijn luier, Vlamingen zijn meer werkers ze zijn handiger, sociaal handig bedoel ik dan, ze lukken er wonderwel in dat de Vlamingen het werk meer en beter opknappen voor hen; en ze lukken er vooral in om het politieke systeem dat voordeliger is voor hen, in stand te houden. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb Nederlanders nog nooit iets anders horen zeggen dan dat Vlamingen harde werkers zijn en zij kunnen het aan de man brengen. Wij produceren en zij verkopen. Dus een samenwerking kan alleen maar slagen. |
Citaat:
Wij: term die binnen deze context betrekking heeft op de polyglotte, productieve, goed opgeleide Nederlandstalige bewoners van het noorden van het land, ook wel Vlamingen genoemd. [/size] |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be