![]() |
Scheiding tussen Kerk en staat ?
Voor mij mag de Heilige Kerk van de Heer Jezus Christus vertegenwoordigd zijn in het parlement ! Weg met die scheiding tussen Kerk en Staat ! Hoe durft de mens die aan God zoveel te danken heeft, de Heilige Kerk van Hem en zijn Zoon Jezus Christus uit te sluiten in het bestuur ! Bisschoppen en Kardinalen in het parlement zullen samen met de leden van het Koninklijk Huis een stem van wijsheid, goedheid en verdraagzaamheid vormen in het parlement en zal in het parlement een tegengewicht vormen tegen de eindeloze politieke spelletjes, wanbestuur en gefilibuster die de huidige particratie zo kenmerkt !
Wat vinden jullie ? Voor of tegen de scheiding tussen Kerk en staat ? Welk nut heeft in Hemelsnaam een dergerlijke scheiding ? En waarom mogen de vertegenwoordigers van Jezus, die een boodschap van Liefde, Wijsheid en Verdraagzaamheid predikte, binnen de Heilige Kerk niet vertegenwoordigd zijn in het parlement ? En denk maar niet dat CD&V het Woord van God vertegenwoordigd in het parlement. Bij de huidige generatie is er praktisch niets Christelijks meer aan de CD&V ! Om toch nog deze Christelijke waarden uit te dragen moet de Kerk, samen met het Koningshuis zijn invloed vergroten op de politiek ! |
Hi-Ha-Hondelul
*fuck* ik heb volgens mij verkeerd gestemd. Ik heb gezegd "tegen", maar de poll vraagt of ik voor of tegen scheiding ben. Kerk & Staat gaan niet samen, dus ik ben voor scheiding, tegen inmenging van de kerk in de staat. *Moord* *Brand* Ik ben misleid door de openingszin van het-is-belg. niet-tegenstaande dat morele waarden altijd van toepassing mogen zijn in onderlinge communicatie, maar dat is iets compleet anders. Daar is geen kerk voor nodig, enkel respect. |
ben voor een scheiding Kerk/Staat uiteraard: de tijd waarin meneer pastoor vurige redes hield vanuit het preekgestoelte om voor de CVP te stemmen liggen gelukkig al lang achter ons.
trouwens, als je actieve christelijke kerkleiders laat meeregeren in een seculiere staat, betekent dit dat met de multiculmentaliteit van tegenwoordig binnen de kortste keren ook imams zullen mogen meeregeren en dan krijgen we hier het Iran aan de Noordzee |
Voor uiteraard!
De scheiding tussen kerk en staat waarborgt de vrijheid van mening en geloof. Ze beschermt de vrijheid om te geloven of niet te geloven. Ze verzekert aan een individu de mogelijkheid zich uit te drukken en zijn geloof te praktiseren, vreedzaam en vrij, en zonder dreiging dat men andere overtuigingen of een ander geloof opgelegd krijgt. |
Citaat:
|
Citaat:
Niets weerhoud priesters en andere geestelijken ervan om deel te nemen aan de verkiezingen. Niets weerhoud de kiezer ervan om op hen te stemmen. PS de enige priesters die politiek succes boekten waren degenen die het minste leuterden over de christelijke waarden maar ze het meeste in de praktijk toe pasten. Dwz dat hun belangrijkste thema s en bekommernissen de armen waren. |
Waarom geen Nationale Kamer voor Moraliteit oprichten, een soort parlement dat zich beraadt en uitspreekt over ethische kwesties ? Zulk Parlement zou dan volledig uit geestelijken kunnen samengesteld worden.
|
Citaat:
Als jij terugwil naar de tijd dat een of andere pauselijke frustree duizenden mensen kon laten roosteren omdat hij daar zin in had, wel voor mij niet gelaten, Maar de afgevaardigden van god op aarde hebben zich niet met bestuurlijke zaken te moeien, in hun kerk doen die wat ze willen maar alleen in hun kerk. |
Citaat:
Uw onderschrift in deze is overigens uitermate gepast, ! ik vraag mij af wanneer prince Filip overigens de 5 meest boosaardige mannen van België gaat zoeken, ... (maar dat is eigenlijk meer iets voor Laurent... ) ;-) |
Citaat:
De pausen zouden zich ook goed amuseren overigens, ik denk dat ik maar eens kardinaal moet worden, ... hé dat zou nog wat zijn, baas van de kerk, vervanger van god op aarde, ik zou mij goed hebben als paus, af en toe een kruistocht organiseren, en de ene orgie na de andere in het vaticaan, politieke tegenstanders geven we gauw een gifbeker, of we keilen ze met een steen aan hun nek de Tiber in. Ketters gooien we de brandstapel op en ik zal nog wel wat toffe hobby's uitvinden. Pauselijke bullen uitschrijven en mensen in de ban van de kerk gooien. Toffe job. |
Ik vind dat ieder geloof voor zijn eigen onderhoud en financieën moet instaan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De scheiding tussen kerk en staat is ondertussen algemeen aanvaard in het Westen, laat ons hopen dat er een dag komt dat men de scheiding tussen staat en economie even vanzelfsprekend vindt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Next! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be