Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Plooit Dewinter voor dreigbrieven? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=31018)

De Prof 13 maart 2005 19:29

Plooit Dewinter voor dreigbrieven?

Dewinter beweert geen rekening te houden met de bedreigingen. ,,Maar onlangs kwam er een brief bij de VRT waarin ook mijn kinderen werden betrokken. Dan is het natuurlijk een heel ander verhaal. Zonder het zelf te willen ga je dan toch behoedzamer je standpunten formuleren.'' (PDB)

HN.

Die laatste zin geeft toch enige vorm van toegeving aan een persoonsbedreiger.

FDW zegt wel niet dat hij zen standpunten zal veranderen of verzachten, maar hij gaat ze 'voorzichtiger' verkopen.

Op zich is daar niets verkeerd mee, maar toch kan dit aanleiding geven om hem nog meer te benaderen op een laffe en en onaanvaarbare manier.

Of zie ik dat verkeerd?

solidarnosc 13 maart 2005 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof
Dewinter beweert geen rekening te houden met de bedreigingen. ,,Maar onlangs kwam er een brief bij de VRT waarin ook mijn kinderen werden betrokken. Dan is het natuurlijk een heel ander verhaal. Zonder het zelf te willen ga je dan toch behoedzamer je standpunten formuleren.'' (PDB)

HN.

FDW zegt wel niet dat hij zen standpunten zal veranderen of verzachten, maar hij gaat ze 'voorzichtiger' verkopen.

Op zich is daar niets verkeerd mee, maar toch kan dit aanleiding geven om hem nog meer te benaderen op een laffe en en onaanvaarbare manier.

Of zie ik dat verkeerd?

Het zou ook kunnen dat hij het als excuus gebruik bij zijn "achterban" om de softe toer op te gaan.

AVV 13 maart 2005 21:09

Citaat:

HN.

Of zie ik dat verkeerd?

De rol van de PC in dit verhaal is verpletterend : maar lopen schelden en namen als nazi, fascist enz. gebruiken, zonder ook maar einige zin voor waarheid.

De rol van de (linkse) media in dit verhaal is verpletterend : bedreigen van FDW is het vermelden niet waard.
Geen enkele afkeuring (op een enkele uitzondering na) voor deze daad.
In vgl met vb zaak Remmery.

Heb respect voor FDW, zijn manier hoe hij met die scheldpartijen en bedreigingen omgaat.

Van één ding ben ik zeker : de partij zal niet zwichten voor al die laffe en smerige daden.

Mephisto 13 maart 2005 21:48

Citaat:

HN.

Of zie ik dat verkeerd?

Lik op stuk heet dat.
Niuet dat ik het er mee eens ben, maar die man heeft ondertussen al genoeg kapot gemaakt. Dus als �*e zelf eens goed gebroken wordt, kan ik daar geen traan om laten. Komt hij daarna nog goed terug (dus niet met: wij zijn slachtoffer van het gerecht[i], want dat is gelul), dan is het misschien het overwegen waard om eens te kijken of hij in de politiek nog iets nuttigs kan bijdragen..

Kom nou!
Een racist beschermen omdat hij bedreigd wordt. Met 6 miljoen joden cq doden als voornaamste backup..

lustige lezer 13 maart 2005 22:05

Het gaat over zijn kinderen nu. Heb je de topicstarter niet goed gelezen?

Don Quichote 13 maart 2005 22:30

De kinderen van FDW mogen dus bedreigd worden omdat er 70 jaar geleden joden slachtoffers waren in Duitsland.

Toch een beetje rare redenering, zei ik heel eufemistisch.

De Prof 13 maart 2005 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
Komt hij daarna nog goed terug dan is het waard om eens te kijken of hij in de politiek nog iets nuttigs kan bijdragen..

Dus voor u telt de verpakking boven de inhoud

Esperanza 13 maart 2005 23:07

Wat De Winter betreft, het was maar een kwestie van tijd. Vroeg of laat zou hij bedreigingen (hebben) ontvangen. Men kan niet jarenlang racistische praat verkopen zonder één of andere idioot op gedachten te brengen. Wie wind zaait, zal storm oogsten.

Wat zijn kinderen betreft, deze hebben helemaal niets te maken met het gedachtengoed van hun vader. Het is dan ook behoorlijk waanzinnig en laf om hen te bedreigen.

lustige lezer 13 maart 2005 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Wat zijn kinderen betreft, deze hebben helemaal niets te maken met het gedachtengoed van hun vader. Het is dan ook behoorlijk waanzinnig en laf om hen te bedreigen.

Idd.

Dat FDW bedreigd zou worden was te verwachten, wat welniet wegneemt dta het niet kan. Trouwens moesten ide bedreigingen in praktijk omgezet worden dan gaan we hier wat zien za. Laten we hopen dat het vreedzaam blijft...

Andro 13 maart 2005 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Idd.

Laten we hopen dat het vreedzaam blijft...

Een vreedzame schietpartij dus...?

Gorefest 13 maart 2005 23:56

Citaat:

Kom nou!
Een racist beschermen omdat hij bedreigd wordt. Met 6 miljoen joden cq doden als voornaamste backup..

Wat hebben die 6 miljoen doden nu weer te maken met die dreigbrieven??
Citaat:

Dus als �*e zelf eens goed gebroken wordt, kan ik daar geen traan om laten.

Goed gebroken worden is wel wat anders als vermoord worden niet? In de buurlanden wordt je al preventief opgepakt voor dat soort uitspraken :mrgreen:
Je keurt de dreiging zelf af, maar als men de dreiging daadwerkelijk uitvoert dan dat deert je dan weer niet? :roll:

lustige lezer 14 maart 2005 01:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Een vreedzame schietpartij dus...?

Ik vrees dat ik niet kan volgen ?

Andro 14 maart 2005 01:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Ik vrees dat ik niet kan volgen ?

Awel, een rustige schietbeurt hé..."sarcasme" ;-)

Herr Flick 14 maart 2005 09:10

Citaat:

Wat De Winter betreft, het was maar een kwestie van tijd. Vroeg of laat zou hij bedreigingen (hebben) ontvangen. Men kan niet jarenlang racistische praat verkopen zonder één of andere idioot op gedachten te brengen. Wie wind zaait, zal storm oogsten.

Dus omdat FDW er bepaalde ideën op nahoud kan je hem zomaar bedreigen, en nog erger zijn kinderen bedreigen, ...

Wie weet wat ik allemaal denk, of Steve, of zijn communistische vriend Fidel, ook geen lieverdje, ik vind dat gedachtengoed ook eigenlijk maar racistisch en discriminerend. (tegen 't kapitaal en persoonlijk bezit... )

Maar als we Steve zouden bedreigen dan zouden het grote rotzakken zijn die een groot politicus bedreigen, ...

Hoe debiel, ...

Trouwens wat ik denk, jij denkt of FDW denkt, is onze zaak, en met bedreigen ga je ons niet softer maken hoor. Integendeel dan radicaliseer ik nog wat, ...

Raven 14 maart 2005 10:11

Citaat:

Lik op stuk heet dat.
Niuet dat ik het er mee eens ben, maar die man heeft ondertussen al genoeg kapot gemaakt. Dus als �*e zelf eens goed gebroken wordt, kan ik daar geen traan om laten. Komt hij daarna nog goed terug (dus niet met: wij zijn slachtoffer van het gerecht[i], want dat is gelul), dan is het misschien het overwegen waard om eens te kijken of hij in de politiek nog iets nuttigs kan bijdragen..

Kom nou!

Ik zal bidden voor de dag dat je dochtertje dood langs een weg teruggevonden wordt... Verkracht en de keel overgesneden....

kwestie de volgende dag op het forum te kunnen zeggen: "Lik op stuk, Mephisto, voor je politieke mening"

Hoe laag kan je nog vallen?

Beagle 14 maart 2005 10:26

Citaat:

U probeert hier een subtiele vorm van rechtvaardiging uit te spreken, of op z'n minst te doen alsof er een logisch verband is tussen het een en het ander (racistische uitspraken vs. bedreigingen). Een maatschappij waar dit verband logisch is, is een zeer gevaarlijke maatschappij.

Esperanza 14 maart 2005 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Dus omdat FDW er bepaalde ideën op nahoud kan je hem zomaar bedreigen, en nog erger zijn kinderen bedreigen, ...

Leer eerst eens lezen, kerel. Waar heb ik ergens mijn goedkeuring verleend aan het feit dat De Winter en/of zijn kinderen worden bedreigd?
Citaat:

Esperanza 14 maart 2005 18:40

Citaat:

Wie weet wat ik allemaal denk, of Steve, of zijn communistische vriend Fidel, ook geen lieverdje, ik vind dat gedachtengoed ook eigenlijk maar racistisch en discriminerend. (tegen 't kapitaal en persoonlijk bezit... )

Het is je goed recht om te denken wat je wil aangaande Steve & Fidel. Mocht je soms denken dat ik een fan van beiden ben, ben je evenwel verkeerd.
Citaat:

Maar als we Steve zouden bedreigen dan zouden het grote rotzakken zijn die een groot politicus bedreigen, ...

Als mijn kat een koe was, kon ik haar melken achter de stoof.

Esperanza 14 maart 2005 18:43

Citaat:

Trouwens wat ik denk, jij denkt of FDW denkt, is onze zaak, en met bedreigen ga je ons niet softer maken hoor. Integendeel dan radicaliseer ik nog wat, ...

1° Ik heb helemaal niemand bedreigd.

2° Het zal mij een zorg wezen wat jij denkt.
3° Voor de rest ... :sleeping:

Grellig 14 maart 2005 18:52

Citaat:

Met 6 miljoen joden cq doden

Dit is al de 4de keer vandaag dat discussie's resulteren in het aanhalen van de holocaust.Weten jullie eigenlijk wel waarover jullie het hebben?Jullie "spuwen"telkens op het graf van miljoenen mensen met deze argumantatie.

Hoe is het toch mogelijk dat problemen in ons "bedorven" landje,waar alle mensen de buik vol hebben,telkens weer wordt verwezen naar WO2.

Hieraan kun je zien hoe de mensen hier lichtzinnig overgaan om hier telkens op terug te keren.

Er zijn speciale gelegenheden waar je de slachtoffers kunt herdenken,doe dat daar,en laat de holocaust nu eindelijk rusten!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be