Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
In de Tora en de Talmud staat nog veel meer haat gepredict.
|
Dan toch niet tegen Moslims of Christenen, enkel tegen zondaars en ongelovigen in het algemeen: dat kan ook niet anders want deze geschriften zijn namelijk ouder dan de Bijbel of Koran. Bovendien kwam de wraak steeds van God himself en werd niemand anders aangespoord tot geweld op zondaars. Jullie erkennen toch het oude testament? Dus ook de Tora. Bij deze geeft u, onrechtstreeks, tenminste toe dat er haat gepredict wordt in de Quran en da's positief.
Citaat:
Ik ben een moslim en ik heb vele christelijke vrienden.
|
Dat siert u. Ik heb ook vele andersdenkenden als vriend maar dat weerhoud me niet van kritiek op datgene waarin zij geloven. Moet kunnen, vind ik.
Citaat:
De quotes die Darwin citeert stamt uit een tijd toen de Islam voortdurend door Christenen en Joden werd aangevallen.
|
Het is net andersom. Mohammad was een rover en veroveraar pur sang. Ook zijn opvolgers, de Kaliefen, waren krijgers. Dit vers is er gekomen omdat Christenen en Joden gewoon vasthielden aan hun geloof en die nieuwe religie niet wilden erkennen. Met uitzondering van Maleisië en Indonesië werd de Islam verspreid door de Arabieren met het kromzwaard in de hand. Dus zeker niet dmv bv missionarissen.
Citaat:
De Islam is de enige monotheistische godsdienst die volgens de wet met andere godsdiensten kan samenleven. Een moslim mag van de Islam een persoon van een ander godsdiesnt niet verhinderen in zijn geloofsuitoefening.
|
De Quran erkent inderdaad de bijbel en het oude testament want hij is er gedeeltelijk op gebaseerd. Daar waar er tegenstrijdigheden zijn tussen Quran en de andere geschriften geldt enkel de Quran als autoriteit. De Quran erkent bijvoorbeeld niet de kruisiging van Christus nochthans is dat een essentieel deel van het Christelijk geloof.
Telkens Mohammed of zijn volgelingen een gebied veroverd hadden dan kregen de mensen van het boek, hiermee bedoelt men Christenen en Joden, drie keuzes: ofwel betaalden ze een hoge belasting, ofwel bekeerden ze zich, ofwel werden ze een kopje kleinder gemaakt. Vooral de eerste keuze (de hoge belastingen) was zeer interessant voor de Moslimkrijgers. Wie echter niet christen noch Joods was kreeg slechts twee keuzes: zich bekeren of ...
Vandaag is de Islam zowat de enige godsdienst die wereldwijd in conflict is met zowat alle andere Godsdiensten, deze oorlogen worden vooral gesponsord vanuit Arabië.
Citaat:
Een moslim mag een ander niet dwingen om moslim te worden. Zulke wetten ontbreken echter zowel in het Christendom als in het Jodendom.
|
Christenen hebben nog steeds de vervelende gewoonte om a volonté te bekeren: dat merken we vooral zondagmorgen om 9 uur aan de voordeur. Joden daarentegen zijn al reeds in de derde eeuw gestopt met het bekeren van anderen. Indien ik bevoorbeeld op het internet zie hoeveel promotie er rondom Islam gemaakt wordt, dan stel ik toch een zekere bekeringsdwang vast. Christenen die zich bekeren tot de Islam in bv Libanon, genieten bepaalde privileges. Indien u mijn vorige paragraaf nog eens herleest dan stelt u toch wel vast dat andersgelovigen wél gedwongen worden om zich te bekeren.
Anderzijds bestaat er een enorm taboe rond moslims die hun geloof vaarwel zeggen om welke reden dan ook. Eens moslim is het bijna onmogelijk om uit die vicieuze circel te geraken. In Moslim landen is dit zelfs levensgevaarlijk.