Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   belgie brokkelt verder af!! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=31044)

muys 14 maart 2005 12:50

belgie brokkelt verder af!!

net op radio 2 een prachtig intervieuw gehoord met de dochter van die vrouw die laatst stierf omdat ze als fransonkundige moest worden geholpen door een franstalig mug team. de emoties in haar stem waren zeer sterk toen ze haar verhaal deed, en je voelde de pro belgie gevoelens zo afkalven bij iedereen die dat intervieuw gehoord heeft!

laat dit nooit meer voorvallen, belgie barst en een strenge naleving van de taalwettten het brusselse!!

Xenon 14 maart 2005 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door muys
net op radio 2 een prachtig intervieuw gehoord met de dochter van die vrouw die laatst stierf omdat ze als fransonkundige moest worden geholpen door een franstalig mug team. de emoties in haar stem waren zeer sterk toen ze haar verhaal deed, en je voelde de pro belgie gevoelens zo afkalven bij iedereen die dat intervieuw gehoord heeft!

laat dit nooit meer voorvallen, belgie barst en een strenge naleving van de taalwettten het brusselse!!

Werd dat verhaal hier niet eerder afgedaan als een indianenverhaal?

CHW 14 maart 2005 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Werd dat verhaal hier niet eerder afgedaan als een indianenverhaal?

Zeker, maar niemand heeft ooit bewijzen aangedragen.

instromaniac 14 maart 2005 13:10

Hoe lang zal het duren voor een BUB'er hier komt zeggen dat de VRT Vlaams-nationalistisch is? ;)

Yann 14 maart 2005 13:14

Citaat:

Dit is een mooi voorbeeld van hoe laag de Vlaams-nationalisten willen gaan om hun ziekelijke idealen aan de bevolking op te dringen. Ik concludeer daar alleen maar uit dat ze hopelozer worden met de minuut, niet meer, maar ook niet minder!

Distel 14 maart 2005 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Dit is een mooi voorbeeld van hoe laag de Vlaams-nationalisten willen gaan om hun ziekelijke idealen aan de bevolking op te dringen. Ik concludeer daar alleen maar uit dat ze hopelozer worden met de minuut, niet meer, maar ook niet minder!

Het op zak steken van solidariteitsgeld dat eigenlijk naar slachtoffers van de tsunami moet gaan, is een heel pak lager dan het terecht aanklagen van de grote mate van Nederlandsonkundigheid in de Brusselse ziekenhuizen.

Grellig 14 maart 2005 13:20

Citaat:

We zullen eens kijken Yann,als jij een hartinfarct krijgt en je kan geen frans terwijl de mug-teams alleen frans spreken.Denk eerst na voor je iets zegt.

Yann 14 maart 2005 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
We zullen eens kijken Yann,als jij een hartinfarct krijgt en je kan geen frans terwijl de mug-teams alleen frans spreken.Denk eerst na voor je iets zegt.

Ik kan Frans. Denk eerst na voor je iets zegt.

muys 14 maart 2005 13:20

Citaat:

bijna even ziekelijk dan het financieren van de partijkas met geld dat zogezegd naar 1212 ging, he yann?

moeten we nu eigenlijk concluderen dat in uw unitaire belgie dergelijke voorvallen moeten worden weggecensureerd omdat ze schadelijk zijn voor het regime?

Grellig 14 maart 2005 13:23

Citaat:

Ik kan Frans. Denk eerst na voor je iets zegt.

Mijn ouders en grootouders kunnen geen frans,en moeten net zo goed geholpen worden in het Brusselse als franstaligen,niet meer en niet minder!!!!!!

CHW 14 maart 2005 13:25

Citaat:

Dit heeft niets met Brussel te maken want het is gebeurd in het Nederlands taalgebied en in het Vlaams gewest.

Yann 14 maart 2005 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Het op zak steken van solidariteitsgeld dat eigenlijk naar slachtoffers van de tsunami moet gaan, is een heel pak lager dan het terecht aanklagen van de grote mate van Nederlandsonkundigheid in de Brusselse ziekenhuizen.

Wat een subtiele en diplomatische manier om een 'probleem' aan te kaarten zeg. :roll:

Verhaaltjes verzinnen in de trend van 'de franstaligen zijn ons ongeluk' (Der Juden sind unser Ungluck)

muys 14 maart 2005 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CHW
Dit heeft niets met Brussel te maken want het is gebeurd in het Nederlands taalgebied en in het Vlaams gewest.

weet ik, maar dat maakt het alleen schandaliger....

Yann 14 maart 2005 13:27

Citaat:

Mijn ouders en grootouders kunnen geen frans,en moeten net zo goed geholpen worden in het Brusselse als franstaligen,niet meer en niet minder!!!!!!

Als mijn leven er van zou afhangen, zoals jij suggereert, dan zou ik onmiddellijk Frans beginnen studeren als ik van hen was.

muys 14 maart 2005 13:28

Citaat:

Wat een subtiele en diplomatische manier om een 'probleem' aan te kaarten zeg. :roll:

Verhaaltjes verzinnen in de trend van 'de franstaligen zijn ons ongeluk' (Der Juden sind unser Ungluck)

zeggen dat je voor de annexatie van luxemburg, zeeuws vlaanderen, noord brabent en nederlands limburg bent, is dat ook een vorm van subtiele diplomatie?

ik vraag het nogmaals, moeten dergelijke wantoestanden worden weggecensureerd wegens een bedreiging voor de eenheid van het vaderland of niet? op welke manier zou de bub dit probleem dan wel aankaarten?

Grellig 14 maart 2005 13:28

Citaat:

Nu worden de joden er weer bijgehaald.Tsjonge,wat een platte argumentatie.
Wat heeft dit nu met de zaak te maken die muys aankaart..............

Yann 14 maart 2005 13:29

Citaat:

zeggen dat je voor de annexatie van luxemburg, zeeuws vlaanderen, noord brabent en nederlands limburg bent, is dat ook een vorm van subtiele diplomatie?

ik vraag het nogmaals, moeten dergelijke wantoestanden worden weggecensureerd wegens een bedreiging voor de eenheid van het vaderland of niet? op welke manier zou de bub dit probleem dan wel aankaarten?

Ik zeg niet dat dat weggecensureerd moet worden, ik zeg gewoon dat men met verzonnen verhaaltjes geen probleem kan oplossen.

Grellig 14 maart 2005 13:29

Citaat:

Als mijn leven er van zou afhangen, zoals jij suggereert, dan zou ik onmiddellijk Frans beginnen studeren als ik van hen was.

Mensen van 80 die frans moeten gaan studeren...................Komaan Yann,verhuis naar u wereldje van het goede...................

Yann 14 maart 2005 13:29

Citaat:

Nu worden de joden er weer bijgehaald.Tsjonge,wat een platte argumentatie.
Wat heeft dit nu met de zaak te maken die muys aankaart..............

Meer dan je denkt.

Yann 14 maart 2005 13:30

Citaat:

Mensen van 80 die frans moeten gaan studeren...................Komaan Yann,verhuis naar u wereldje van het goede...................

Ik woon in het Nederlandstalig taalgebied van België, en voel me hier goed. Waarom zou ik dan moeten verhuizen? Omdat hier een paar gefrustreerde nationalisten rondlopen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be