Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   "Moslims bij Vlaams Belang?" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=31045)

Lincoln 14 maart 2005 13:12

"Moslims bij Vlaams Belang?"

Citaat:

Moslims bij Vlaams Belang? De partij zwakt af

Gerolf Annemans bevestigt dat er veel belangstelling is om volgend jaar in verschillende Vlaamse en Brusselse gemeenten gelovige moslims op de lijsten van het Vlaams Belang te zetten. Maar daarover is er wel nog geen akkoord binnen de partij.

,,Het is een stap waar we binnen onze partij al een tijdje over nadenken. Nu hebben we verschillende kandidaturen binnen. Die zullen we goed afwegen. We willen geen excuusmoslims, maar inhoudelijk sterke kandidaten.'' Gerolf Annemans gaat ervan uit dat er binnenkort ook moslims in het partijkader van het Vlaams Belang aan de slag zullen zijn.

Hoe is dat te rijmen met de ook voor gematigde moslims erg hard aangekomen uitspraak van Filip Dewinter ,,dat moslima's die een hoofdoek dragen, een terugkeercontract tekenen''? Annemans zei daarover aan onze krant dat ,,deze uitschuiver verticaal geklasseerd is''. De partij zelf ontkent echter deze uitspraak van Gerolf Annemans. Bron : Het nieuwsblad

Citaat:

VB belooft moslims op lijsten gemeenteraadsverkiezingen
Vlaams Belang-kopstuk Gerolf Annemans zegt dat er bij de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar gelovige moslims op de lijsten van zijn partij zullen staan in verschillende Vlaamse en Brusselse gemeenten. Dat melden de VUM-kranten maandag.
Het Vlaams Belang zou al verschillende kandidaturen binnen hebben. Annemans benadrukt dat inhoudelijk sterke kandidaten zullen geselecteerd worden, "geen excuusmoslims", beweert hij. Binnenkort zouden er ook een aantal moslims in het partijkader van het Vlaams Belang aan de slag zijn.

Bron : gva
Citaat:

Belang zwakt uitspraak moslimkandidaten af.

BRUSSEL - Het Vlaams Belang zwakt vandaag de uitspraken van Gerolf Annemans in Het Nieuwsblad af. In een informeel gesprek in de coulissen van het VRT-programma De Zevende Dag zei Annemans dat er in verschillende gemeenten moslims op de lijsten zouden staan.

In een mededeling stelt het Vlaams Belang nu dat de partij ,,principieel niet kan uitsluiten'' dat er moslims op de lijsten komen. In de krant zei het partijkopstuk dat het Vlaams Belang verschillende kandidaturen heeft en die afweegt. Annemans zei er ook van uit te gaan dat er moslims in het partijkader aan de slag zouden gaan. De partij ontkent ook dat Gerolf Annemans gezegd zou hebben dat de uitspraken van Filip Dewinter over het dragen van een hoofddoek verticaal geklasseerd zijn.

Bron: De standaard 14/03/2005 - belga

Een nu begint de vlaamse leeuw echt zijn haartjes te verliezen , Zouden de VB'ers dat echt menen ?! Het VB zei in haar toespraak "gelovige moslims" maar geen marokkanen of turken , alhoewel er wel sommige marokkanen een turken graag op de lijst zou willen zijn. Maar dat is wel merkwaardig heel het leven van het VB voeren ze een kruistocht tegen de islaam , een nu plotseling willen ze ineens moslims op hun lijst ?! Is er een verzoening op gang of is dat een schijn bedrog om het volk weer bij te laarzen ???

Jullie mening heren , Dank u !

Vicky 14 maart 2005 13:21

De meeste multiculliefhebbers kunnen nog steeds geen verschil maken tussen volledig geassimileerde vreemdelingen en moslims. Voor het is iedere Marokkaan of Turk een moslim en daar maken ze een enorme fout. Moslims komen nooit op de lijsten van het VB. Geassimileerde (niet-moslims) eventueel wel.

Antwoord:

ZOGENAAMDE VERKLARINGEN VAN ANNEMANS OVER MOSLIMS OP VLAAMS BELANG-LIJSTEN:

HET NIEUWSBLAD TE KORT DOOR DE BOCHT

Gerolf Annemans stipt aan dat de bewoordingen waarin Het Nieuwsblad een informeel gesprek in de coulissen van het VRT-programma De Zevende Dag weergeeft, sterk overtrokken zijn. De journalist, die zelf in De Zevende Dag verklaarde dat heel wat moslims in Molenbeek sterk aanleunen bij het Vlaams Belang om zich af te zetten tegen het groeiende radicalisme in moslimkringen aldaar, vroeg na afloop enkel aan Annemans of hij kandidaturen zou uitsluiten.

Van de loutere bevestiging dat zoiets niet principieel kan uitgesloten worden, maakt de krant nu evenwel een grote aankondiging. Annemans kon bevestigen dat er inderdaad veel belangstelling is, en dat bepaalde moslims op zichzelf een voorbeeld zijn voor het programma van het Vlaams Belang, dat zegt dat de volledige assimilatie de enige optie is voor de hier verblijvende vreemdelingen. Een standpunt dat ook door steeds meer vreemdelingen wordt gedeeld.

Ook de bewoordingen “verticaal geklasseerd” met betrekking tot de uitspraken van Filip Dewinter over het dragen van een hoofddoek, is een uitspraak die Annemans nooit heeft gedaan, vermits hij in dat verband enkel spreekt – zoals Filip Dewinter zelf doet – van het feit dat het om een “boutade” ging.

Het Nieuwsblad gaat in deze zaak helaas iets te kort door de bocht, in wat voor het overige een informeel en door de journalist nadien volledig uit het hoofd gereconstrueerd gesprek was.

Frank Vanhecke
Voorzitter Vlaams Belang

Joris Van Hauthem
Woordvoerder

Lincoln 14 maart 2005 13:29

Ja maar toch het blijven moslims ,om geasimileerd te worden bedoelt men een volledige uitstoot voor eigen cultuur een religie een het innemen van de inheemse culturen een godsdienst !

Vicky 14 maart 2005 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Ja maar toch het blijven moslims ,om geasimileerd te worden bedoelt men een volledige uitstoot voor eigen cultuur een religie een het innemen van de inheemse culturen een godsdienst !

Nee, dat klopt niet. Zelfs de koran beschouwt hen dan niet meer als moslim, dus waarom zouden wij het dan nog doen, hé?

Wat assimilatie wil zeggen weet ik heel goed, en ik ken inderdaad Marokkanen die volledig geassimileerd zijn en leven tussen en met Vlamingen zoals wij.

Misschien eten ze nog wel Couscous, maar kom... wie niet!

Bovendien wens ik evenmin vergeleken te worden met katholieken, ben ik dan geen Westerling of niet geassimileerd?

Lincoln 14 maart 2005 13:42

Als je tegen mij zegt dat u een jood bent , dan denk ik direct dat u zaterdag naar de synagoge gaat dat u uw religie respecteert ! Een moslim die niet naar het vrijdag gebed gaat een zijn religie niet respecteert noem ik moslims "by name" een mss hebt u ook gelijk !

Vicky 14 maart 2005 13:48

Ik ben atheïste, tot welk volk mag ik mij dan rekenen? 8O

Er moet een onderscheid worden gemaakt tussen nationaliteiten en godsdiensten.

Een allochtoon is niet hetzelfde als moslim. Een Turk is een Turk, en soms een moslim, soms ook niet! Een Noord-Afrikaan is een Tunesiër, een Algerijn of een Marokkaan. Allemaal allochtonen maar daarom niet allemaal moslims.

Dat bedoel ik.

Wreker 14 maart 2005 20:09

Als Annemans "moslims" als Hirsi Ali in het hoofd heeft, dan is dat een steengoede zaak.

Dan is het Vlaams Belang de enige partij die echt een thuis kan bieden aan afvallige allochtonen. De heilige schrik van alle PC's en conformo's.

Firestone 14 maart 2005 20:15

Citaat:

Als je tegen mij zegt dat u een jood bent , dan denk ik direct dat u zaterdag naar de synagoge gaat dat u uw religie respecteert ! Een moslim die niet naar het vrijdag gebed gaat een zijn religie niet respecteert noem ik moslims "by name" een mss hebt u ook gelijk !

Dan denk je toch verkeerd, Lincoln.

cortelinckx 14 maart 2005 20:20

Het was anders wel grappig geweest als het VB in haar wanhopige pogingen om van ene bepaald imago af te geraken een paar excuusmoslims op haar lijst zou zetten. Die dan weer absurde standpunten in zouden nemen (moslims die op een VB lijst gaan staan, ... kan alleen maar entertainend zijn...) en vervolgens buiten vliegen en dan weer splintergroepen oprichten... of zware discussies in Het Laatste Nieuws... Ik keek er al naar uit. Net zoals je trager gaat rijden om een ongeval wat beter te kunnen zien. ;-)

yvesC 14 maart 2005 21:29

In hun beginsel verklaring staat dus dat het vlaams belang niets heeft tegen moslims die de wet respecteren en zich aanpassen.

Als er allochtonen zijn die stemmen op het vlaams belang verwondert het mij niet dat er op den duur allochtonen op de lijst staan

en het racistisch imago, wel ja partijen evolueren nu eenmaal

een partij heeft niet 15 of zelfs 10jaar identiek de zelfde leden

Cosmo 14 maart 2005 21:38

Citaat:

Er vraagt niemand aan de moslims om christen te worden. Enkel om de taal te leren, de wet na te leven, de "ongelovigen" niet als minderwaardig te beschouwen, en vrouwen gelijkwaardig aan mannen. Dan zouden de meeste vlamingen al lang tevreden zijn en niet meer hun toevlucht zoeken bij het Vlaams Belang.

Cosmo 14 maart 2005 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Als Annemans "moslims" als Hirsi Ali in het hoofd heeft, dan is dat een steengoede zaak.

Dan is het Vlaams Belang de enige partij die echt een thuis kan bieden aan afvallige allochtonen. De heilige schrik van alle PC's en conformo's.

Kan er mij iemand zeggen wat PC's zijn ?

cortelinckx 14 maart 2005 22:04

pc = politiek correct of personal computer

Cosmo 14 maart 2005 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cortelinckx
pc = politiek correct of personal computer

Een illusie dus ;-) ...

Raven 14 maart 2005 22:22

Het Vlaams Belang hoeft niet ver te zoeken voor gematigde moslims op haar lijsten te krijgen... vrijwilligers genoeg die het fundamentalisme willen aanklagen.. Al denk ik wel dat het aannemen van gematigde moslims een ontvoogding van het Vlaams Belang programma zou zijn...

Een ongeloofelijke klap van het Vlaams Belang zou zijn om een allochtone in de top op te nemen �* la Hirsi Ali

Wreker 15 maart 2005 02:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Het Vlaams Belang hoeft niet ver te zoeken voor gematigde moslims op haar lijsten te krijgen... vrijwilligers genoeg die het fundamentalisme willen aanklagen.. Al denk ik wel dat het aannemen van gematigde moslims een ontvoogding van het Vlaams Belang programma zou zijn...

Een ongeloofelijke klap van het Vlaams Belang zou zijn om een allochtone in de top op te nemen �* la Hirsi Ali

Ik stel voor dat we Ayaan politiek asiel verlenen in Vlaanderen. Vervolgens wordt ze ondervoorzitter van het Vlaams Belang.

Raven 15 maart 2005 11:15

Citaat:

Ik stel voor dat we Ayaan politiek asiel verlenen in Vlaanderen. Vervolgens wordt ze ondervoorzitter van het Vlaams Belang.

Hind Fraihi is wat dichter bij de deur

Vicky 15 maart 2005 12:12

Citaat:

Blijkbaar is er niemand gaan luisteren naar haar tijdens de boekenbeurs wanneer ze kwam praten over haar boeken? Na een reeks politiek correcte vragen, onder meer van een moslimdame uit het publiek deed Ayaan aan zelfcensuur, waaruit de dame besloot dat Ayaan nog gelovig was. Wat niet werd tegengesproken door haar.

Nadien, toen de eerste drie rijen liberalen een salvo vragen afvuurden, waarbij de onvermijdelijke vraag kwam of ze niet bang was om door het Vlaams Belang (zij zeggen nog steeds Vlaams Blok) te worden "misbruikt" 8O , was haar uitval naar het Vlaams Belang duidelijk. Ze hadden haar goed geïnformeerd... Bartje Somers en zijn kliek.:?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be