Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   koning gaat remmery bezoeken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=31046)

muys 14 maart 2005 13:51

koning gaat remmery bezoeken

Koning Albert gaat op bezoek bij bedrijf Remmeryma 14/03/05 - Koning Albert II gaat volgende maand een bezoek brengen aan werkneemster Naïma Amzil en zaakvoerder Rik Van Nieuwenhuyse van het delicatessenbedrijf Remmery in Ledegem. Volgens Het Laatste Nieuws heeft het Paleis dat bevestigd.

Bij Remmery zijn al verschillende dreigbrieven toegekomen.

(foto Belga)Bij Remmery zijn al verschillende dreigbrieven toegekomen. De anonieme briefschrijver eist dat de moslimwerkneemster van het bedrijf wordt ontslagen, omdat ze een hoofddoek draagt.

Op 12 januari werden zaakvoerder Van Nieuwenhuyse en zijn werkneemster, Naïma Amzil, al ontvangen op het paleis. Nu zou de koning als het ware een tegenbezoek plannen.

Volgens Van Nieuwenhuyse zou het koninklijke bezoek plaatsvinden op 19 april. Naïma is momenteel bij haar ouders in Marokko om te bekomen van de emoties, maar ze zou tegen dan terug zijn.

------------------

dit wordt werkelijk te gek, hoe lang gaat de media dit blijven recupereren om het VB te kunnen beschimpen?

Herr Flick 14 maart 2005 13:59

Wat ne show zeg, ...

Wat nen ongelofelijke show, ...

Dat er mensen effectief vermoord worden, heelder gezinnen werden uitgemoord ten tijde van den bende van nijvel, dat was allemaal maar normaal, daar ging niemand naar zien, maar nu komt de king van zijnen troon uit laken om heel het boeltje te recuperen, ... ongelofelijk.

ik hoop dat ze die hondsvot die die briefkes schrijft rap pakken, want nu begint het politiek gemarchandeer echt wel de spuigaten uit te lopen;

Ik vraag mij af of BerreII de slachtoffers van moslimgeweld ook eens gaat bezoeken, de ouders van P Mombaert bv, of die bejaarde borgerhoutenaar die ze op klaarlichte dag een aantal jaren geleden op straat hebben doodgeschopt ?

Grellig 14 maart 2005 14:01

Ze zijn er gewoonweg een hele soap van aan het maken,van heel die Remmery zaak.
Er zijn dagelijks 10tallen vrouwen die bedreigd en gestalkt worden en hier kraait geen haan naar.
Misschien zou het slim zijn als we ons ook tot moslim laten omvormen,krijgen we tenminste gehoor bij het gerecht......................

muys 14 maart 2005 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Wat ne show zeg, ...

Wat nen ongelofelijke show, ...

Dat er mensen effectief vermoord worden, heelder gezinnen werden uitgemoord ten tijde van den bende van nijvel, dat was allemaal maar normaal, daar ging niemand naar zien, maar nu komt de king van zijnen troon uit laken om heel het boeltje te recuperen, ... ongelofelijk.

ik hoop dat ze die hondsvot die die briefkes schrijft rap pakken, want nu begint het politiek gemarchandeer echt wel de spuigaten uit te lopen;

Ik vraag mij af of BerreII de slachtoffers van moslimgeweld ook eens gaat bezoeken, de ouders van P Mombaert bv, of die bejaarde borgerhoutenaar die ze op klaarlichte dag een aantal jaren geleden op straat hebben doodgeschopt ?

inderdaad, wie weet zijn ze bij vtm al niet het script aan het schrijven voor een nieuwe serie. naast de planckaerts en de pfaffs krijgen we nu ook "de remmerys" te zien.

Herr Flick 14 maart 2005 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door muys
inderdaad, wie weet zijn ze bij vtm al niet het script aan het schrijven voor een nieuwe serie. naast de planckaerts en de pfaffs krijgen we nu ook "de remmerys" te zien.

Sinds ik pay-tv heb, moet ik gelukkig niet meer naar dat soort shit kijken, ! ben ik blij dak daarvan verlost ben.

De Garde 14 maart 2005 14:26

Citaat:

Kunnen we die reeks niet per brief thuiskrijgen?

Distel 14 maart 2005 14:32

Laat den berre maar doen. Zoals de afgelopen jaren telkens opnieuw is gebleken - al wordt daar blijkbaar niet uit geleerd - is er geen betere manier om het dusdanig bespelen van de publieke opinie te doen falen dan door het er vingerdik op te leggen.

ilfalco 14 maart 2005 14:35

dat hem z'n politiebescherming afstaat aan remmery ...

bob. 14 maart 2005 15:23

Gaat de koning na zijn stuntbezoek aan Naïma daarna dan ook Gerolf Annemans die regelmatig wordt bedreigd, of Filip De Winter wiens auto onlangs werd geredesingd,.....of beter nog,.... gaat de koning dan ook democratisch verkozen mandataris Francis Van den Eynde,--- die enkele jaren geleden in de Gentse straten in elkaar werd getimmerd en o.a. een sleutelbeen werd geschopt,--- bezoeken ???????

Neen , waarschijnlijk niet natuurlijk.

En ik die dacht dat Albert koning van alle belgen was.
Blijkbaar ziet voor onze vorst het gras dan ook groener op de andere islamitische wei.

Groetjes

AVV 14 maart 2005 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Laat den berre maar doen. Zoals de afgelopen jaren telkens opnieuw is gebleken - al wordt daar blijkbaar niet uit geleerd - is er geen betere manier om het dusdanig bespelen van de publieke opinie te doen falen dan door het er vingerdik op te leggen.

De nagel op de kop, Distel.

Ik vind dat ze Doe Marokkaanse vrouw en de baas van het bedrijf Remmery
onmiddellijk moeten kronen tot barones en baron van het koninkrijk belgiekske;-)

Patriot! 14 maart 2005 15:25

Lang leve de Koning! Onze Koning staat tenminste dicht bij zijn volk.

muys 14 maart 2005 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!

ach komaan patriot, zelfs als belgicist moet je toch zien dat de remmery sage in hoogst belachelijke proporties wordt uiteengetrokken. het is hier al vele malen aangehaald dat er veel mensen zijn die ergere dingen hebben meegemaakt maar die zelfs geen briefje van de koning kregen. dit is gewoon platte recuperatie

De Garde 14 maart 2005 15:30

Citaat:

Kan hij dan niet ineens verkassen naar Marokko?

Herr Flick 14 maart 2005 15:35

Citaat:

jaja eind jaren 70 stond m nog dichter bij het volk, dan kon m met zijn geile pollekes nie van de meiskes blijven, ...

Herr Flick 14 maart 2005 15:36

Citaat:

ach komaan patriot, zelfs als belgicist moet je toch zien dat de remmery sage in hoogst belachelijke proporties wordt uiteengetrokken. het is hier al vele malen aangehaald dat er veel mensen zijn die ergere dingen hebben meegemaakt maar die zelfs geen briefje van de koning kregen. dit is gewoon platte recuperatie

Wacht tot blijkt wie die briefschrijver is, ... misschien staat Berre II dan wel echt met zijn gat bloot,...

Gargamel 14 maart 2005 15:50

Citaat:

Bij onze portemonnée wil je waarschijnlijk zeggen

lustige lezer 14 maart 2005 15:52

Citaat:

Wacht tot blijkt wie die briefschrijver is, ... misschien staat Berre II dan wel echt met zijn gat bloot,...

Dat krijgen we nooit te weten. Of er moest iets lekken. Ze weten al lang wie dat die brieven schreef. Ze willen gewoon niet ingrijpen. Het komt de PC goed uit.

Cyberfreak 14 maart 2005 15:58

Ik vind het ook overdreven, maar het geeft wel een belangrijk signaal. Dan zijn er eens moslims die Nederlands spreken, werken, belastingen betalen,... en dan zijn er nog mensen die het nodig vinden om doodsbedreigingen te uiten omwille van een hoofddoek. Waarom geen dreigbrieven naar hippies of mensen met piercings en tattoes? Dit heeft niets meer met integratie te maken, het is gewoon een religieus symbool.

Hopelijk wordt de zaak snel uitgeklaard.

muys 14 maart 2005 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cyberfreak
Ik vind het ook overdreven, maar het geeft wel een belangrijk signaal. Dan zijn er eens moslims die Nederlands spreken, werken, belastingen betalen,... en dan zijn er nog mensen die het nodig vinden om doodsbedreigingen te uiten omwille van een hoofddoek. Waarom geen dreigbrieven naar hippies of mensen met piercings en tattoes? Dit heeft niets meer met integratie te maken, het is gewoon een religieus symbool.

Hopelijk wordt de zaak snel uitgeklaard.

dat is net hetgene wat ik zo raar vindt, waarom zou iemand uit racistische overwegingen ermee dreigen iemand af te maken die een quasi perfect geintegreerde buitenlandse in dienst heeft terwijl er zoveel andere sujetten rondlopen die elke vorm van integratie afwijzen. dit is alles behalve logisch

styllo_ben 14 maart 2005 16:08

Belachelijk wat ik hier allemaal lees...

Tuurlijk willen sommigen deze zaak uitbuiten voor politieke doeleinden, dit ontken ik niet. Het is duidelijk dat sommigen er een geheime agenda op na houden...

Maar anderen willen er dan precies te licht overheen gaan....

Citaat:

Dit zijn spijtige zaken die voorgevallen zijn maar ik vind dat de vergelijking niet opgaat met de zaak Remmery. De briefschrijver omschrijf ik als een criminele politicus (je gaat toch niet ontkennen dat hij een politieke agenda heeft) terwijl de allochtone criminelen niet meer dan straat-gespuis zijn. De allochtonen die amok maken op straat...hebben die snotneuzen een politieke agenda? Willen zij door hun gedrag een politieke boodschap overbrengen, of een religieuze nu ge toch over moslimgeweld spreekt. Doe toch niet belachelijk, het zijn niet meer dan straatcriminelen die aangepakt moeten worden zonder inmenging vanuit Brussel. Als een Vlaamse straatcrimineel iets uitspookt, komt Brussel toch ook niet aan te pas.

Nu, die zaak Remmery is geen straatcriminaliteit. Het is zuiver politiek van aard. Brussel zal/moet hier van zich laten horen (al dan niet met een geheime dubbele agenda, wat ik trouwens ook afkeur).

Bovendien, wordt allochtone straatcriminaliteit ook niet uitgebuit door het Vlaams Belang, en dit terwijl het niks maar dan ook niks te maken heeft met politiek (integenstelling tot de zaak Remmery). Denk je nu echt dat een 14-jarige marrokkaan die iets steelt uit een winkel aan politiek doet??? Denk je nu echt dat de moordenaars van Mombaert vanuit een politiek/religieuze ideologie handelden??? Komaan zeg, overstijg die platte demagogie en doe niet belachelijk!!!!!!!!!!!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be