Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Tibet vs Vlaams Belang (https://forum.politics.be/showthread.php?t=31057)

koalko 14 maart 2005 18:16

Tibet vs Vlaams Belang

Ik stoor me mateloos als ik kijk naar hoe het Vlaams Belang dweept met Tibet. De Tibetaanse Dalai Lama staat voor alles waar het Vlaams Belang niet voor staat. Vredeloos protetst, harmonie, geen discriminatie,... Dat het Vlaams Belang zich dan durft te identificieren met iemand die ethisch enkele trappen hoger staat, vind ik gruwelijk.

Grellig 14 maart 2005 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koalko
Ik stoor me mateloos als ik kijk naar hoe het Vlaams Belang dweept met Tibet. De Tibetaanse Dalai Lama staat voor alles waar het Vlaams Belang niet voor staat. Vredeloos protetst, harmonie, geen discriminatie,... Dat het Vlaams Belang zich dan durft te identificieren met iemand die ethisch enkele trappen hoger staat, vind ik gruwelijk.

Daarstraks op het nieuws hebben onze Waalse Vrienden een mooi voorbeeld gegeven van "vreedzaam protest".
Dit "vreedzaam protest" resulteerde in een scheldtirade en eierenbombardement.

Dan was het bij het protest van BHV erg vreedzaam aan de Vlaamse kant!

garfield 14 maart 2005 18:52

Mss. indentificeert het belang zich wel met de onderdrukte tibetanen , die onder het Rode juk zitten

Jan van den Berghe 14 maart 2005 20:10

Citaat:

Juist, het Vlaams Belang gooit bommen, organiseert zelfmoordcommando's, blaast gebouwen op, kaapt vliegtuigen, enzovoort.

U vergeet natuurlijk dat de Dalai Lama al vele jaren de sluipende verchinezing aan de kaak stelt. En hoe gebeurt die politiek? Juist, door ongebreidelde inwijking van Han Chinezen die naar Tibet worden gestuurd. Gelijkaardig klaagt het Vlaams Belang de mateloze en ongecontroleerde toevloed van vreemdelingen hier aan. Dit alles om onze cultuur te beschermen. De Dalai Lama doet op dat vlak niets anders.

AVV 14 maart 2005 20:14

Citaat:

man, man toch, informeer U effe vooraleer zulke onzin op het forum los te laten.
Maar ja, uw 2e post nog maar. Het kan alleen maar beteren.

En U durft spreken van "ethisch hoger staan' Amai, amai

Towelie030981 14 maart 2005 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Daarstraks op het nieuws hebben onze Waalse Vrienden een mooi voorbeeld gegeven van "vreedzaam protest".
Dit "vreedzaam protest" resulteerde in een scheldtirade en eierenbombardement.

Dan was het bij het protest van BHV erg vreedzaam aan de Vlaamse kant!

Een post die niets ter zake doet, alweer het proberen veranderen van het onderwerp, antwoord liever op de vraag.

Towelie030981 14 maart 2005 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AVV
man, man toch, informeer U effe vooraleer zulke onzin op het forum los te laten.

Inderdaad zijn 2de post maar, maar toch al het inzicht dat de Dalai Lama ethisch hoger staat, alleen maar toe te juichen.

Raven 14 maart 2005 22:16

Leuk dat de Dalai Lama etisch hoger staat... Want naar wat ik zo hoor, zou er binnenkort wel eens geen Dalai Lama meer zijn... Enerzijds worden ze bij bosjes neergeknalt door de Soldaten van Islam, anderzijds worden ze ontvoogd en uitgemoord door de Chinezen... Het lot van de ongelovigen :D

Cosmo 14 maart 2005 22:29

Wie begrijpt waarom het VB dweept met de Dalai Lama weet volgens mij waarom zoveel Vlamingen voor het VB stemmen. Wij zijn het ook beu om overheerst (=uitgebuit) te worden door anderen.

Towelie030981 14 maart 2005 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo
Wie begrijpt waarom het VB dweept met de Dalai Lama weet volgens mij waarom zoveel Vlamingen voor het VB stemmen. Wij zijn het ook beu om overheerst (=uitgebuit) te worden door anderen.

Door wie wordt uit uitgebuit?

Jan van den Berghe 14 maart 2005 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Inderdaad zijn 2de post maar, maar toch al het inzicht dat de Dalai Lama ethisch hoger staat, alleen maar toe te juichen.

De verdraagzaamheid van de Daila Lama gaat blijkbaar niet zo ver dat hij de Chinese bezetting en kolonisatie duldt. Reeds meermaals heeft hij geprotesteerd tegen de toenemende pogingen om Tibet om te toveren tot een gewone Chinese provincie (m.a.w. gekenmerkt door de Han Chinese cultuur en taal).

Towelie030981 15 maart 2005 00:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
De verdraagzaamheid van de Daila Lama gaat blijkbaar niet zo ver dat hij de Chinese bezetting en kolonisatie duldt. Reeds meermaals heeft hij geprotesteerd tegen de toenemende pogingen om Tibet om te toveren tot een gewone Chinese provincie (m.a.w. gekenmerkt door de Han Chinese cultuur en taal).

Inderdaad, waarom zou men een bezetting en kolonisatie moeten verdragen of tolereren? Er is geen absolute verdraagzaamheid anders zou men vervallen in een totaal relativisme.

Internaut 15 maart 2005 03:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Door wie wordt uit uitgebuit?

- De 11 miljard die we afstaan aan Wallonië ieder jaar
- De hoge lasten vergeleken met andere Europese landen
- 60% van de Belgen (gans Vlaanderen) die opdraait voor 80% van de sociale zekerheid
- In sommige steden zoals Brussel is meer dan de helft van de doppers allochtoon. (wanneer deze goed geïntigreerd is en onze normen en waarden respecteert heb ik daar geen probleem mee maar de realiteit toont anders aan).
- Vlamingen die ontslaan zijn geweest omwille van politieke redenen (wat sinds kort officieel onder discriminatie valt)

En ga zo maar door...

Esperanza 15 maart 2005 05:57

Citaat:

Sinds wanneer staat het aantal posts garant voor kwaliteit? U levert nochtans zelf het bewijs van het tegendeel.

[size=1](Ik zal er maar bijschrijven dat dit een doordenkertje is, want anders zullen sommigen het weer niet begrijpen).[/size]

koalko 15 maart 2005 08:14

De modder - la boue - the mud - der schlamm

Beste meneer AVV,

ik ben hier inderdaad bezig over solidariteit, over begrip. U geeft een heel mooi voorbeeld door de zeggen dat het-nog-wel-zal-beteren. Een heel open inborst hebt u blijkbaar niet. Spijtig.

Citaat:

Voor de rest vind ik het spijtig dat dit topic opnieuw afdwaalt naar een robbertje moddergooien tussen Vlaams-nationalisten en niet-VLaams-nationalisten (wat me voor de rest geen bal, ik herhaal, geen bal interesseert). Ik heb het hier wel degelijk over de Dalai Lama die voor 50 jaar vredeloos protest staat. Die wordt uitgenodigd door iedereen en alles in de wereld vanwege zijn schitterende inzichten omtrent wereldpolitiek en dat voor een religieus leider, leve onze paus zou ik dan stellen.
Daarnaast vraag ik me af wat de moslims hier komen doen. Tibetanen zijn voor zover ik weet boeddhisten. Chinezen mogen geen godsdienst hebben en als ze die al hebben, is het weinig waarschijnlijk dat dat de Islam is (voor zover dat enig verschil zou uitmaken, want lieve islamhaters, jammergenoeg is nog altijd 90 % van de Islamieten even radicaal als Verhofdstadt radicaal katholiek is.)
Dus leve de harmonie...

koalko 15 maart 2005 08:16

Juk

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door garfield
Mss. indentificeert het belang zich wel met de onderdrukte tibetanen , die onder het Rode juk zitten

Leve het rode juk... U kent natuurlijk het gekende gezegde... 'het staat geschreven en gedrukt,...'

Btw AVV: alreeds mijn vierde post. Zowaar een verdubbeling.

Betweter 15 maart 2005 10:16

Citaat:

De Tibetanen hebben daar minder moeite mee. Toffe gasten trouwens.

koalko 15 maart 2005 10:43

ah

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Betweter

ah, u kent ze persoonlijk.

Raven 15 maart 2005 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Betweter

De tibetanen zullen wel blij zijn dat er iemand zich identificeerd met hun problemen.

De rest van de wereld kan immers, gezien de economische belangen met china, onmogelijk nog minder erom geven dan nu. Selectieve verontwaardiging noemen ze dat, hé Parasan :wink:

AVV 15 maart 2005 13:58

Citaat:

Beste meneer AVV,

ik ben hier inderdaad bezig over solidariteit, over begrip. U geeft een heel mooi voorbeeld door de zeggen dat het-nog-wel-zal-beteren. Een heel open inborst hebt u blijkbaar niet. Spijtig.

Voor de rest vind ik het spijtig dat dit topic opnieuw afdwaalt naar een robbertje moddergooien tussen Vlaams-nationalisten en niet-VLaams-nationalisten (wat me voor de rest geen bal, ik herhaal, geen bal interesseert). Ik heb het hier wel degelijk over de Dalai Lama die voor 50 jaar vredeloos protest staat. Die wordt uitgenodigd door iedereen en alles in de wereld vanwege zijn schitterende inzichten omtrent wereldpolitiek en dat voor een religieus leider, leve onze paus zou ik dan stellen.
Daarnaast vraag ik me af wat de moslims hier komen doen. Tibetanen zijn voor zover ik weet boeddhisten. Chinezen mogen geen godsdienst hebben en als ze die al hebben, is het weinig waarschijnlijk dat dat de Islam is (voor zover dat enig verschil zou uitmaken, want lieve islamhaters, jammergenoeg is nog altijd 90 % van de Islamieten even radicaal als Verhofdstadt radicaal katholiek is.)
Dus leve de harmonie...

Beste Koalka,

Uw onderwerp 'tibet vs Vlaams Belang' is juist een voorbeeld van wat U mij
verwijt : nl. moddergooien.

Wat is er mis met het feit dat het Vlaams belang het opneemt voor De Dalai Lama. Geef me is een gefundeerd antwoord aub.

Zulke posts schreeuwen toch om scherpe reacties.

Ik vind dat er juist gelijkenissen zijn tssn de strijd van de Dalai Lama
en die van het Vlaams belang.
U zal dit belachelijk vinden. Toch even over nadenken alvorens..

Tot slot : wat het "etische" betreft.
Awel, dit lokte bij mij pas echte die scherpe reactie uit.
Lees aub. even de standpunten van het VB inzake "ethische" thema's, U zal versteld staan.

Nog een vraag : Wat wilde U met uw onderwerp "Dalai Lama vs VB" bereiken:

of : de forumbezoekers gaan zeggen hoe slecht het VB wel is,

of : de forumbezoekers gaan zeggen hoe goed de Dalai Lama wel is.

Daarom blij ik er ook bij dat uw posts wat "ethiek" betreft er alleen maar op kunnen vooruitgaan.

PS. Laat er geen twijfel over bestaan : ik heb mateloos respect voor de Dalai Lama, en kan het standpunt van de Belgische regering ( cq koninghuis) hierin
alleen maar verwerpen. Speek daarom aub even over "ethische waarde" van deze 2 partijen inzake hun handelwijze betr. het bezoek van de Dalai Lama

PS2. De reactie van "pas uw 2e" post had ik beter achterwege gelaten.
Maar ja, in een opwelling.... Mijn excuses hiervoor.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be