Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Christenfundamentalisme? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=31063)

Raf 14 maart 2005 19:31

Christenfundamentalisme?

Citaat:

Affiche theatermaakster gecensureerd in Nederlands dorp

In het Nederlandse dorp Putten (Veluwe) werd het theaterprogramma van Claudia de Breij, getiteld "Claudia Zuigt", omgedoopt tot "Claudia Speelt". Dat meldt www.gaykrant.nl. Alle affiches, met daarop een geschilderde naakte Claudia in het verfrissende gezelschap van een rode stofzuiger, zijn er op initiatief van het Cultureel Centrum Stroud van hun oorspronkelijke tekst ontdaan. De tekst zou te aanstootgevend zijn voor de christelijke dorpsbevolking. Verder is een blote tepel afgedekt. De actie gebeurde zonder toestemming of medeweten van de openlijk lesbische cabaretière en presentatrice. Volgens De Telegraaf is de cabaretière vooral boos wegens de titelwijziging. De afgeplakte borst vindt ze "tot daar aan toe".
Bron

En dan maar klagen dat het moslimfundamentalisme een maatschappelijk probleem vertegenwoordigt, terwijl ondertussen het sluipend gif van het christendom op stiekeme wijze precies hetzelfde doet...

Chipie 14 maart 2005 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Bron

En dan maar klagen dat het moslimfundamentalisme een maatschappelijk probleem vertegenwoordigt, terwijl ondertussen het sluipend gif van het christendom op stiekeme wijze precies hetzelfde doet...

Tja... 'Raf zuigt' zou ook een lekker stuk zijn ;-)

Andro 14 maart 2005 19:45

Citaat:

Bron

Liever Claudia Zuigt dan Christen-Dom. ;-)

Dat laat me trouwens denken aan de nippelgate affaire in de VS, nog zo'n preuts volk.Geweld, moord en rottende lijken op tv vinden ze blijkbaar minder schokkender dan een tepel.

illwill 15 maart 2005 06:39

Citaat:

Bron

Hoeveel mensen heeft ze hiermee opgeblazen...euh sorry opgezogen?

Mephisto 15 maart 2005 10:15

Citaat:

Bron

Raf, even niet vergeten dat hier een tepel wordt afgedekt, terwijl een fundamentalistische moslim zijn vrouw slechts de ogen niet afdekt..

Dimitri 15 maart 2005 10:49

Citaat:

Bron

Sluipend gif? De Veluwe zijn al sinds mensenheugenis een protestants-christelijk bolwerk, een Nederlander kan daar niet echt verbaasd over zijn. Je bent trouwens een beetje laat, want dit nieuws is al van vorige week. Uiteindelijk heeft men besloten de originele flyer naast de gekuiste poster te plakken.
De voorstelling is echter alsnog de mist ingegaan, omdat Claudia vlak na de pauze een vrouw in het publiek ongevraagd video-opnames zag maken. De vrouw wilde de camera niet inleveren, waarop Claudia de voorstelling beëindigde. Maar goed, dat had niks met het kuisen van de poster te maken.

Overigens lijkt de seksuele geaardheid me hier totaal niet belangrijk.

Raven 15 maart 2005 11:00

Nederlands Theater goes hollywood...

Als cultuur tot zo'n niveau gedaald is, kan men beter de doeken sluiten

Raf 15 maart 2005 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Overigens lijkt de seksuele geaardheid me hier totaal niet belangrijk.

Heeft iemand dat dan beweerd?

Raf 15 maart 2005 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven

Ah? Ga jij nu al bepalen wat het niveau is dat cultuur zou moeten bereiken?

Dimitri 15 maart 2005 11:17

Citaat:

Heeft iemand dat dan beweerd?

Degene die het artikeltje heeft geschreven vond het kennelijk wel belangrijk, anders had hij/zij het er niet ingezet.

garfield 15 maart 2005 11:20

Citaat:

akkoord

Raf 15 maart 2005 11:20

Citaat:

Degene die het artikeltje heeft geschreven vond het kennelijk wel belangrijk, anders had hij/zij het er niet ingezet.

Ja, en?

Dimitri 15 maart 2005 11:23

Citaat:

Ja, en?

En ik reageer daarop door te zeggen dat mij de seksuele geaardheid hier helemaal niet belangrijk lijkt.

Raven 15 maart 2005 11:28

Citaat:

Ah? Ga jij nu al bepalen wat het niveau is dat cultuur zou moeten bereiken?

"Claudia zuigt?" Is dat uw cultuur? WoeHAAAAAhahahahaa :rofl:

En dan is men verbaast dat 3/4 van de wereld Westerlingen als decadente honden beschouwt en men liever vasthoudt aan judaïsme, islam en god weet welke andere conservatieve stromingen, dan hier te integreren.

Raf 15 maart 2005 11:39

Citaat:

En ik reageer daarop door te zeggen dat mij de seksuele geaardheid hier helemaal niet belangrijk lijkt.

Ik zie de relevantie er niet van in, maar goed... whatever makes you tick... ;-)

Raf 15 maart 2005 11:41

Citaat:

"Claudia zuigt?" Is dat uw cultuur?

Ik weet het niet. Ik heb de voorstelling niet gezien en vel derhalve ook geen oordeel op basis van de naam van de voorstelling alleen.

Dimitri 15 maart 2005 11:51

Citaat:

Ik zie de relevantie er niet van in, maar goed... whatever makes you tick... ;-)

Ik zie er de relevantie ook niet van in, vandaar. ;-)

stephen- 15 maart 2005 12:50

Ik zie geen probleem met naakt op een affiche.
Het moet natuurlijk wel in het belang zijn van de voorstelling en niet om mensen bewust te choqueren, want dat durven ze wel, bepaalde "kunstenaars".

Raven 15 maart 2005 16:05

Citaat:

Ik weet het niet. Ik heb de voorstelling niet gezien en vel derhalve ook geen oordeel op basis van de naam van de voorstelling alleen.

http://www.ibiblio.org/wm/paint/auth/eyck/church.jpg
http://www.dbnl.org/auteurs/auteur.php3?id=vond001
http://www.booncentrum.be/levenwerk/leven.html
http://users.belgacom.net/merton/biografie.htm

Allemaal Cultuur met grote C :wink: . En nergens is men platvloers moeten gaan doen, vulgair of decadent. En toch zijn ze meestal erg choquerend in hun tijd. Maar het idee was toen intellectueel kunst te maken, de moderne opvatting van kunst in het Westen is een naakt mariabeeld met stront op gekleefd.

Bhairav 15 maart 2005 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stephen-
Ik zie geen probleem met naakt op een affiche.
Het moet natuurlijk wel in het belang zijn van de voorstelling en niet om mensen bewust te choqueren, want dat durven ze wel, bepaalde "kunstenaars".

Kunst mag bet wel sjokeren.
Kunst daait om actie en reactie... Anders heeft niemand er wat aan. Wat droogstoppelig zitten/staan te aprecieren zeker?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be