Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Jobs (https://forum.politics.be/showthread.php?t=31096)

PieterP 15 maart 2005 17:35

Jobs

Jobs zijn de beste manier voor stabiliteit en groei op alle vlakken.

Maar...

[size=1]België blijft concurrentiekracht verliezen[/size]

[size=1](belga) - Voor het derde jaar op rij verliest België aan concurrentiekracht ten opzichte van de andere Europese lidstaten. Dit ondermijnt ons vermogen om in de toekomst welvaart te creëren, zo waarschuwt het Verbond van Belgische Ondernemingen (VBO). De vereniging vraagt meer daadkracht van de federale en regionale regeringen.[/size]

ancapa 15 maart 2005 17:38

de kostprijs aan een bedrijf of de werkgever blijft nog altijd veel te hoog... voor wanneer de echte lastenverlaging ?!

Piet Hein 15 maart 2005 17:41

Ik dacht dat er iemand 200 000 nieuwe banen had belooft.

Internaut 15 maart 2005 18:53

de werkloosheidscijfers zijn een goede reden om niet voor de huidige regeringspartijen te stemmen. De VLD had 200.000 extra banen beloofd maar dit blijkt weeral een goednieuwsshow te zijn.
Geef eerst werk voor eigen volk eerst en dan aan de rest. Ik zie enkel het Vlaams Belang dat doen.

Sokkie 15 maart 2005 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
Jobs zijn de beste manier voor stabiliteit en groei op alle vlakken.

Maar...

[size=1]België blijft concurrentiekracht verliezen[/size]

[size=1](belga) - Voor het derde jaar op rij verliest België aan concurrentiekracht ten opzichte van de andere Europese lidstaten. Dit ondermijnt ons vermogen om in de toekomst welvaart te creëren, zo waarschuwt het Verbond van Belgische Ondernemingen (VBO). De vereniging vraagt meer daadkracht van de federale en regionale regeringen.[/size]

Een persbericht van het VBO in tijden van sectorale onderhandelingen. Genoeg om met een korreltje zout te nemen.

ancapa 15 maart 2005 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door axel nort

Guynokkio... of in "gheints" = Belofstadt, maar hij zal binnekort moeten zorgen voor 300.000 nieuwe jobs om een positief saldo te bekomen !

Travis66 15 maart 2005 20:27

Citaat:

Wel, tegen het einde van de legislatuur. Die iemand heeft nog even dus. Hij beloofde ook dat 25.000 van die banen er tegen 2007 zouden gecreerd worden door de dienstencheques. En die 25.000 zijn er meer dan waarschijnlijk al voor 2006. Af en toe doen ze nog iets goed ook hoor.

Erw 16 maart 2005 06:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66
Wel, tegen het einde van de legislatuur. Die iemand heeft nog even dus. Hij beloofde ook dat 25.000 van die banen er tegen 2007 zouden gecreerd worden door de dienstencheques. En die 25.000 zijn er meer dan waarschijnlijk al voor 2006. Af en toe doen ze nog iets goed ook hoor.

30% van de kostprijs van dienstencheques is aftrekbaar. Dat zijn dus gesubsidieerde banen. Wie betaalt die subsidies? De belastingsbetaler. Waar ligt het zwaartepunt van de Belgische belastingsdruk: loonlasten. Het is dus niks meer dan een verschuiving. Elke verschuiving kost de belastingsbetaler extra. Want de verschuivers moeten ook betaald worden...

Bob 16 maart 2005 06:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sokkie
Een persbericht van het VBO in tijden van sectorale onderhandelingen. Genoeg om met een korreltje zout te nemen.

Het is dan h et VBO wel niet dat de agenda van de Lisabon conferentie vastlegt.

Travis66 16 maart 2005 07:44

Travis66 16 maart 2005 07:49

Citaat:

30% van de kostprijs van dienstencheques is aftrekbaar. Dat zijn dus gesubsidieerde banen. Wie betaalt die subsidies? De belastingsbetaler. Waar ligt het zwaartepunt van de Belgische belastingsdruk: loonlasten. Het is dus niks meer dan een verschuiving. Elke verschuiving kost de belastingsbetaler extra. Want de verschuivers moeten ook betaald worden...
Wat U zegt is juist. Maar U vergeet te vermelden dat deze gesubsidieerde jobs vroeger ook gewoon werden uitgevoerd, in het zwart.

Zelf had ik vroeger een in het zwart werkende kuisvrouw. Nu betaal ik haar meer, en ze kost me nochtans evenveel (zo hadden we dat uitgerekend). Zelf betaalt ze nu meer belastingen, toch houdt ze meer over. Meer geld dat ze uiteraard in onze economie steekt. Maar ze is nu wel oficieel aan het werk en heeft tenminste een statuut. Wat dan weer pensioentechnish voor haar een bonus is.
Ik ben geen economist, maar ik voel met mijn ellebogen aan dat op het einde van de rekening, Belgie, de betrokken werknemers en werkgevers hier winst maken.
Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen? Bedriegt mijn gevoel me of heb ik een verdedigbaar punt?

Grellig 16 maart 2005 07:58

Citaat:

Zijn bij die 25.000 ook die Poolse poetsvrouwen bijgerekend?Naar het schijnt barst het in Brussel nu al van de Poolse zwartwerkers,zowel poetsvrouwen als bouwmannen.
Blijkbaar willen ze die Poolse zwartwerkers zo snel mogelijk regulariseren.

Lap,daar hebben we het al,Polen is nog maar van vorig jaar bij de Europese Unie en nu krijgen we dit al..............Nog een paar jaar en we zijn geen Vlaming meer onder de Vlamingen.Foei foei....................

Travis66 16 maart 2005 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Zijn bij die 25.000 ook die Poolse poetsvrouwen bijgerekend?Naar het schijnt barst het in Brussel nu al van de Poolse zwartwerkers,zowel poetsvrouwen als bouwmannen.

Lap,daar hebben we het al,Polen is nog maar van vorig jaar bij de Europese Unie en nu krijgen we dit al..............Nog een paar jaar en we zijn geen Vlaming meer onder de Vlamingen.Foei foei....................

Ik zie dat als herverdeling van de rijkdom. Er is iets in mij dat zegt, als je hard werkt mag je daar de vruchten van plukken. En als een Pool harder wil werken dan een Belg voor minder geld, dan is er iets mis met die Belg, niet met die Pool.

The Great Old 16 maart 2005 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Grellig

Ik heb nu een poolse poetsvrouw, en zou ook liever een vlaamse willen, en 't liefst nog in 't wit, maar ik vind er gewoon geen. Eigenaardig genoeg, terwijl er zoveel werklozen zijn, maar het is zo.

Dus als iemand één kent, regio Antwerpen, laat maar weten...

Mitgard 16 maart 2005 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Great Old
Ik heb nu een poolse poetsvrouw, en zou ook liever een vlaamse willen, en 't liefst nog in 't wit, maar ik vind er gewoon geen. Eigenaardig genoeg, terwijl er zoveel werklozen zijn, maar het is zo.

Dus als iemand één kent, regio Antwerpen, laat maar weten...

misschien moet ge wat harder zoeken.
ge weet wel, zoals ze tegen werklozen zeggen.

maarja, ge zijt wellicht te gierig om een fatsoenlijk loon te betalen aan eigen volk, en daarom neemt ge een poolse.

goed rechts bezig...

Travis66 16 maart 2005 11:03

Citaat:

maarja, ge zijt wellicht te gierig om een fatsoenlijk loon te betalen aan eigen volk, en daarom neemt ge een poolse.
Misschien heeft hij wel de keuze, ofwel een goedkope poetsvrouw die hij kan betalen. Ofwel géén poetsvrouw, want niet genoeg geld voor een veeleisende vlaamse. Als je het zo ziet, pakken de Poolse geen bestaande jobs af, maar creeeren ze er nieuwe. Die poolse poetsvrouwen komen hier onze economie rechtrekken zeg. Go Poland!!!

Mitgard 16 maart 2005 11:20

Citaat:

Misschien heeft hij wel de keuze, ofwel een goedkope poetsvrouw die hij kan betalen. Ofwel géén poetsvrouw, want niet genoeg geld voor een veeleisende vlaamse. Als je het zo ziet, pakken de Poolse geen bestaande jobs af, maar creeeren ze er nieuwe. Die poolse poetsvrouwen komen hier onze economie rechtrekken zeg. Go Poland!!!

:lol:
ja hoor, schrobben en vegen, d�*t wordt de economische motor van ons land.
daar zit toekomst in.

onnozel manneke.

Travis66 16 maart 2005 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
:lol:
ja hoor, schrobben en vegen, d�*t wordt de economische motor van ons land.
daar zit toekomst in.

onnozel manneke.

Ter uwer info, uitgeschiolden worden vind ik niet leuk.

Terug to the point. Economie is niet schrobben en vegen, economie is betalen en uitbetaald krijgen. Geld in roulatie brengen. Daar gaat het om.

Mitgard 16 maart 2005 11:32

Citaat:

Ter uwer info, uitgeschiolden worden vind ik niet leuk.

Terug to the point. Economie is niet schrobben en vegen, economie is betalen en uitbetaald krijgen. Geld in roulatie brengen. Daar gaat het om.

achzo.
dan heeft roemenië nogal een bloeiende economie.
150 euro per maand is immers ook uitbetalen.

Mephisto 16 maart 2005 14:05

Dom iets, maar meer dan 50% belasting op lonen, ik vind het veel..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be