Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   adelijke titels (https://forum.politics.be/showthread.php?t=31102)

Piet Hein 15 maart 2005 18:30

adelijke titels

Adelijke titels zijn voorbij gestreeft. Het is nog zo'n ouderwets overblijfsel van de middeleeuwen.

King of beggars and fleas 15 maart 2005 18:41

Voor mijn part mag iedereen zichzelf titels geven zoveel als ie wil. Zie mijn nick. Er mogen gerust clubjes bestaan die elkaar titels geven - ervan verdenken blauw bloed te hebben or wathever. Er mogen echter nooit exclusieve maatschappelijke privileges aan die titels gekoppeld zijn.

Mambo 15 maart 2005 19:08

Wat ik ook vind is als hun eigendommen als monumenten geklasseerd worden en ze dus een ruime financiele inbreng krijgen die eigendommen moeten worden afgestaan aan de gemeenschap en ze huur moeten betalen volgens hun KI.
Dju alweer een rijkaard tegen zijn schenen gepiest!
Langs de andere kant als je de rijkaard laat betalen aan een gekoppelde KI is dat iets waar ze vierkant tegen zijn en dus een lage koppeling waarde gaan eisen. Onrechtstreeks kan je iemand uw bondgenoot maken in een rechtvaardige eis.

Bhairav 15 maart 2005 19:49

Wie kan het wat schelen?

Grellig 15 maart 2005 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Wie kan het wat schelen?

Bhairav,is er iets wat u wel kan schelen?

Bhairav 15 maart 2005 19:54

Dingen die keet schoppen.
IPV dat maatschappij-vriendelijk geouwehoer altijd.

Grellig 15 maart 2005 19:58

Citaat:

Dacht al dat ik je in dat rijtje kon plaatsen.Maar goed dat ze in de minderheid zijn met die instelling.

de limburgse leeuw 15 maart 2005 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Voor mijn part mag iedereen zichzelf titels geven zoveel als ie wil. Zie mijn nick. Er mogen gerust clubjes bestaan die elkaar titels geven - ervan verdenken blauw bloed te hebben or wathever. Er mogen echter nooit exclusieve maatschappelijke privileges aan die titels gekoppeld zijn.

Probleem is dat ze in allerlei obscure loges en clubjes bij elkaar kruipen, met hun titels, om daar onfrisse zaken uit te dokteren. Daarbij schijnt de adel in België nog redelijk veel macht en geld te hebben, meer dan de meeste mensen denken.

Bhairav 15 maart 2005 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Dacht al dat ik je in dat rijtje kon plaatsen.Maar goed dat ze in de minderheid zijn met die instelling.

Ja gelukkig zijn de mensen seutig genoeg om de maatschappij in de hand te houden.

Grellig 15 maart 2005 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
Probleem is dat ze in allerlei obscure loges en clubjes bij elkaar kruipen

leeuw,ze kruipen bij elkaar en "op elkaar" denk ik ;-)

King of beggars and fleas 15 maart 2005 20:39

Citaat:

Probleem is dat ze in allerlei obscure loges en clubjes bij elkaar kruipen, met hun titels, om daar onfrisse zaken uit te dokteren. Daarbij schijnt de adel in België nog redelijk veel macht en geld te hebben, meer dan de meeste mensen denken.

Heb je gelijk in maar wat kan je ertegen doen zonder het recht op vereniging aan te tasten ? Ik denk dat we daarom zelf ook eens met een armen-loge moeten beginnen.

En we geven onszelf ook allemaal van die titels
ben zelf alvast begonnen

de limburgse leeuw 15 maart 2005 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Heb je gelijk in maar wat kan je ertegen doen zonder het recht op vereniging aan te tasten ? Ik denk dat we daarom zelf ook eens met een armen-loge moeten beginnen.

En we geven onszelf ook allemaal van die titels
ben zelf alvast begonnen

JA, als grap kan het er wel mee door. Welke titel zou ik voor mezelf bedenken ? Ik ben hier ooit begonnen als 'Limburgse Leeuw', maar sinds ik alles lees wat op dit forum staat, ben ik wel serieus naar links opgeschoven.

De 'Bokkerijders' lijkt me wel leuk, maar ja, dat is weer iets typisch Limburgs.

King of beggars and fleas 15 maart 2005 20:53

Citaat:

JA, als grap kan het er wel mee door. Welke titel zou ik voor mezelf bedenken ? Ik ben hier ooit begonnen als 'Limburgse Leeuw', maar sinds ik alles lees wat op dit forum staat, ben ik wel serieus naar links opgeschoven.

De 'Bokkerijders' lijkt me wel leuk, maar ja, dat is weer iets typisch Limburgs.

Wat dacht je van de Hertog van Grootlimburg

Ambiorix 15 maart 2005 21:07

Citaat:

:lol:
chance da gij niet in de politiek zit
maar ik vraag me dan wel af voorwat jij je dan in politiek interesseert?

Don Quichote 15 maart 2005 21:10

Wanneer begint de strijd?

Ik zie dat graag.

Mambo 15 maart 2005 21:14

Het is al bezig, in stilte.
Je weet nog altijd niet van die wet die binnenkort gestemd gaat worden hé?
Nog veel huizen? Anders eens denken ...nu is het een goede tijd om nog te verkopen.

King of beggars and fleas 15 maart 2005 21:16

Psssst
mambo we mochten dat nog niet zeggen zelle

King of beggars and fleas 15 maart 2005 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote
Wanneer begint de strijd?

Ik zie dat graag.

Jij krijgt van mij een plaats op de eerste rij
een gratis abbonement
ik zal daar persoonlijk mijn nek voor uitsteken.

Don Quichote 15 maart 2005 21:18

Het angstzweet parelt van mijn gezicht. :)

Mambo 15 maart 2005 21:18

Het zal nog in uw schoenen ook komen!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be