Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Gat in OCMW-boekhouding blijkt tien keer groter (https://forum.politics.be/showthread.php?t=31190)

Piet Hein 17 maart 2005 14:08

Gat in OCMW-boekhouding blijkt tien keer groter

do 17/03/05 - In Antwerpen blijkt dat het gat in de OCMW-boekhouding ruim tien keer groter is dan eerst gedacht: 253 in plaats van 22,5 miljoen euro. De boekhouding kwam niet overeen met die van de vroegere OCMW-ziekenhuizen, maar het gaat volgens een doorlichting niet om fraude, maar om boekhoudkundige fouten.

Het geld kwam op verkeerde rekeningen terecht.

(foto Belga)De OCMW-raadsleden die de uiteenzetting vanmorgen hebben gehoord, noemen de boekhouding een zootje. Op 2 miljoen na zijn alle verschillen intussen wel al uitgeklaard.

Er zou geen fraude gepleegd zijn, maar het geld kwam op verkeerde rekeningen terecht, waar ook onvoldoende controle over was. "Daar wordt nu aan gesleuteld", zegt OCMW-voorzitster Monica De Coninck.

Een en ander betekent wel dat het Antwerpse OCMW bijna 60 miljoen euro heeft uitgegeven aan onder meer serviceflats en rusthuizen die er eigenlijk niet waren. Dat moet nu worden uitgeklaard.

Morgen verschijnt de geschorste OCMW-ontvanger voor een tuchtraad. Mogelijk zal het ontslag van de ontvanger worden gevraagd.

Volgens mag het ocmw nu zelf van het ocmw gaan aankloppen.

Raven 17 maart 2005 14:47

De antwerpenaren gaan een eurootje moeten bijsteken... ik ga het niet betalen hoor :D

Michroscoop 17 maart 2005 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door axel nort

Wie houdt er nu wie voor de domme? Hoe kan een rekening nu "verkeerd" zijn? Probeer maar eens geld op een "verkeerde rekening" te storten, degene die recht heeft op dat geld zal RAP van zich laten horen...

maddox 17 maart 2005 14:49

Kijk ook tread

http://forum.politics.be/showthread.php?t=31187

Herr Flick 17 maart 2005 15:13

Allé ze zijn nog meer geld kwijt, en niemand weet wie het nu langer kan laten hangen dan hij of zij eigenlijk kan met zijn pré, ...

ofwel is het naar de parai gevloeid om de stoof te kunnen laten branden, ze hebben daar ooit eens een stoof aangestoken met geld en sindsdien, brandt die op niks anders, ...

maddox 17 maart 2005 17:17

Don Quichote 17 maart 2005 17:22

De smeerlapperij is van alle tijden.

Het komt hedendage iets gemakkelijker naar buiten.
Wel nog altijd het topje van de ijsberg.

Kleine man...
Laat je maar verder in de luren leggen.

De schoofzak 17 maart 2005 18:06

In de stad waar een voormalig pr-goeroe nu burgemeester is, wordt er overduidelijk gekommunikeerd.
Zoveel geld "op verkeerde rekeningen" ... wat is dat nu voor geruststellende zever.

Voor mijn part mag de Antwerpse kiezer dit gedenken eind volgend jaar.

voicelesscharlie 17 maart 2005 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
In de stad waar een voormalig pr-goeroe nu burgemeester is, wordt er overduidelijk gekommunikeerd.
Zoveel geld "op verkeerde rekeningen" ... wat is dat nu voor geruststellende zever.

Voor mijn part mag de Antwerpse kiezer dit gedenken eind volgend jaar.

Absoluut.

ICE-MAN 18 maart 2005 02:02

ze hebben er wel een zeer originele oplossing voor bedacht, dixit madam de oppercheffin van t'OCMW, gezien het geld nergens te bespeuren is en ze het niet kunnen terugvinden gaan ze dan maar DE BOEKHOUDING AANPASSEN......... en voila.... probleem opgelost..... hoeveel miljoen eurookes was het ook alweer..... maakt eigenlijk niet uit.........
k'wist niet dat een boekhouding zoiets abstract geworden is.........
k'zal dat moeten onthouden tegen t'jaareinde..... en als de rekeningen mij niet aanstaan zal ik mijn boekhouding ook een beetje aanpassen..... ze zullen verschieten bij de belastingen...... goed weten !!!!

Menapius 18 maart 2005 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
do 17/03/05 - In Antwerpen blijkt dat het gat in de OCMW-boekhouding ruim tien keer groter is dan eerst gedacht: 253 in plaats van 22,5 miljoen euro. De boekhouding kwam niet overeen met die van de vroegere OCMW-ziekenhuizen, maar het gaat volgens een doorlichting niet om fraude, maar om boekhoudkundige fouten.

(foto Belga)De OCMW-raadsleden die de uiteenzetting vanmorgen hebben gehoord, noemen de boekhouding een zootje. Op 2 miljoen na zijn alle verschillen intussen wel al uitgeklaard.

Er zou geen fraude gepleegd zijn, maar het geld kwam op verkeerde rekeningen terecht, waar ook onvoldoende controle over was. "Daar wordt nu aan gesleuteld", zegt OCMW-voorzitster Monica De Coninck.

Een en ander betekent wel dat het Antwerpse OCMW bijna 60 miljoen euro heeft uitgegeven aan onder meer serviceflats en rusthuizen die er eigenlijk niet waren. Dat moet nu worden uitgeklaard.

Morgen verschijnt de geschorste OCMW-ontvanger voor een tuchtraad. Mogelijk zal het ontslag van de ontvanger worden gevraagd.

Volgens mag het ocmw nu zelf van het ocmw gaan aankloppen.

Ik dacht al: "Hoe kom ik opeens aan die 2 miljoen extra op mijn zichtrekening..." ;-)

Raf 18 maart 2005 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
ze hebben er wel een zeer originele oplossing voor bedacht, dixit madam de oppercheffin van t'OCMW, gezien het geld nergens te bespeuren is en ze het niet kunnen terugvinden gaan ze dan maar DE BOEKHOUDING AANPASSEN......... en voila.... probleem opgelost..... hoeveel miljoen eurookes was het ook alweer..... maakt eigenlijk niet uit.........
k'wist niet dat een boekhouding zoiets abstract geworden is.........
k'zal dat moeten onthouden tegen t'jaareinde..... en als de rekeningen mij niet aanstaan zal ik mijn boekhouding ook een beetje aanpassen..... ze zullen verschieten bij de belastingen...... goed weten !!!!

Wat zit ge nu te zaniken op die ocmw-voorzitter? De dame heeft immers geen schuld aan wat daar misgelopen is.

Tegendradigaard 18 maart 2005 12:54

Zij is het slachtoffer van heel die zwendel he...

Raf 18 maart 2005 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Zij is het slachtoffer van heel die zwendel he...

Inderdaad.

AVV 18 maart 2005 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Inderdaad.

Raf, jong, gij zijt ne brave jongen.

Geertje 18 maart 2005 13:25

Het is onbegrijpelijk : vorige week controleerden ze vrouwen die helpen bij een koffietafel bij een begrafenis, voor een vergoeding van enkele euros en aan de andere klant blijkt het OCMW 1 miljard BEF meer verlies te hebben wat eerst geen enkele persoon opgemerkt had.

voicelesscharlie 18 maart 2005 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Het is onbegrijpelijk : vorige week controleerden ze vrouwen die helpen bij een koffietafel bij een begrafenis, voor een vergoeding van enkele euros en aan de andere klant blijkt het OCMW 1 miljard BEF meer verlies te hebben wat eerst geen enkele persoon opgemerkt had.

Wat linkie-ambtenaren en consoorten verbrassen is niet belangrijk.
Wat hard werkende zelfstandigen verdienen zijn staatsbelangen.

Raf 18 maart 2005 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AVV
Raf, jong, gij zijt ne brave jongen.

Dank je.

Tegendradigaard 18 maart 2005 15:08

Het zou mij niet verwonderen moest er een deel van die verdwenen miljoenen door de douche in het kantoor van Monica De Coninck zijn gespoeld....

Tegendradigaard 18 maart 2005 15:09

soms snapt trouwens niet iedereen wanneer ik sarcastisch ben....

maar das nie erg want ik snap mijn eigen soms ook nie..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be