Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Liberaal Appel blijft WEL bestaan (https://forum.politics.be/showthread.php?t=31283)

LA'er 19 maart 2005 12:56

Liberaal Appel blijft WEL bestaan

Het Liberaal Appel blijft WEL bestaan!

Met dit schrijven wenst het Liberaal Appel haar ongenoegen uit te drukken over de inhoud van het artikel dat vandaag 19 maart '05 in Gazet van Antwerpen onder de titel "Liberaal Appel verdwijnt" is verschenen. Daarin wordt beweerd dat de partijraad maandag zal beslissen op te doeken.

Als bestuur van het Liberaal Appel willen wij dit formeel ontkennen en betreuren wij dat bepaalde personen deze signalen de wereld insturen. Signalen die volledig onjuist zijn en louter en alleen dienen om schade te berokkenen aan de partij.

Het Liberaal Appel werkt momenteel volop aan een rechts-liberaal alternatief en onderhandelt met diverse liberale groeperingen en partijen om met een goed uitgebouwd programma in 2006 naar de kiezer te gaan. De huidige activiteit binnen het dagelijks bestuur en de lokale afdeling Schoten kan dit alleen maar bevestigen. Van een eventueel opdoeken van de partij is dus geen sprake!

Hoogachtend

Nicolas Bas
Nationaal raadslid
Politiek Secretaris LA Schoten

Jozef Ostyn 19 maart 2005 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LA'er
<B><U><FONT color=#000000>Het Liberaal Appel blijft WEL bestaan!

Goed dat u er ons aan herinnert.

Jan van den Berghe 19 maart 2005 13:05

Citaat:

<B><U><FONT color=#000000>Het Liberaal Appel blijft WEL bestaan!

Waarom staat er dan in het testament dat de partij niet onder die naam mag verdergaan (althans dat stond in de geschreven pers)?

LA'er 19 maart 2005 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Waarom staat er dan in het testament dat de partij niet onder die naam mag verdergaan (althans dat stond in de geschreven pers)?

Dat staat niet in het testament. Kunt u mij de bronnen daarvoor geven?

De huur van de lokalen en alle andere kosten stonden op naam van Dhr. Beysen. Na zijn betreurenswaardig overlijden is dus de hele boekhouding overgedragen aan de notaris.

Emotioneel gezien heeft de weduwe van Dhr. Beysen het moeilijk met de naam Liberaal Appel, wat begrijpelijk is. Voor de raad is dit echter geen directe aanleiding tot naamsverandering. Een eventuele naamsverandering kan in de toekomst, maar dit louter en alleen met het oog op de politieke verruiming van de partij.

LA'er 19 maart 2005 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Goed dat u er ons aan herinnert.

Met plezier!

Ambiorix 19 maart 2005 13:27

Citaat:

Het Liberaal Appel blijft WEL bestaan!

Met dit schrijven wenst het Liberaal Appel haar ongenoegen uit te drukken over de inhoud van het artikel dat vandaag 19 maart '05 in Gazet van Antwerpen onder de titel "Liberaal Appel verdwijnt" is verschenen. Daarin wordt beweerd dat de partijraad maandag zal beslissen op te doeken.

Als bestuur van het Liberaal Appel willen wij dit formeel ontkennen en betreuren wij dat bepaalde personen deze signalen de wereld insturen. Signalen die volledig onjuist zijn en louter en alleen dienen om schade te berokkenen aan de partij.

Het Liberaal Appel werkt momenteel volop aan een rechts-liberaal alternatief en onderhandelt met diverse liberale groeperingen en partijen om met een goed uitgebouwd programma in 2006 naar de kiezer te gaan. De huidige activiteit binnen het dagelijks bestuur en de lokale afdeling Schoten kan dit alleen maar bevestigen. Van een eventueel opdoeken van de partij is dus geen sprake!

Hoogachtend

Nicolas Bas
Nationaal raadslid
Politiek Secretaris LA Schoten

dat beruchte artikel staat ook hier:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=31284

Ik zou het enkel toejuichen moest het LA blijven bestaan. Alhoewel ik denk dat dit enkel mogelijk is als Hugo Coveliers gaat meewerken.

LA'er 19 maart 2005 13:36

Het Liberaal Appel blijft inderdaad bestaan. Zoals te lezen valt, zijn er gesprekken aan de gang met enkele liberale groeperingen en partijen waaronder u ook Hugo Coveliers mag verstaan.

Binnenkort is er een vergadering tussen Coveliers, enkele van zijn mensen en twee bestuursleden van het Liberaal Appel met als doel een platformtekst te schrijven. De basistekst die daarvoor gebruikt zal worden, is het partijprogramma van het Liberaal Appel. U mag dat beschouwen als de eerste grote stap naar de vorming van een rechts-liberaal alternatief dat in 2006 met een goed uitgebouwd programma naar de kiezer zal gaan.

sebby 19 maart 2005 13:36

Niet dat dat veel uitmaakt... het verschil tussen "op sterven na dood" en "compleet opgedoekt" is nogal klein. :twisted:

Ambiorix 19 maart 2005 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sebby
Niet dat dat veel uitmaakt... het verschil tussen "op sterven na dood" en "compleet opgedoekt" is nogal klein. :twisted:

dat jij maar zorgt dat ze de VLD niet moeten opdoeken binnen tien jaar, als het aan dit tempo leden en kiezers verliest:roll:

LA'er 19 maart 2005 13:46

Citaat:

Ik vind deze reactie nogal ongepast, zeker omdat hij van een VLD'er komt. Is er gisteren geen nieuwe partij of groep ontstaan, opgericht door het voltallige bestuur van jong-VLD Borgerhout dat eerder ontslag had genomen? nl centrum-rechts-liberale jongeren, onder peterschap van Hugo Coveliers.

Na de huidige peilingen en de voorbije verkiezingsuitslagen bent u wel de laatste die iets over het Liberaal Appel moet zeggen.

Steeds meer en meer mensen, ook binnen de VLD, zien dat de VLD haar programma en achterban verloochent puur en alleen maar uit opportunisme en dat het Liberaal Appel, samen met enkele partijen en groeperingen van dezelfde ideologische strekking, het echte liberalisme vertegenwoordigt.

Hans1 19 maart 2005 14:08

Citaat:

Aan de aanwezigheid van VLD'ers te zien op dit forum is uw partij zelf al op sterven na dood.;-)

ilfalco 19 maart 2005 14:16

gelukkig is dat geen maatstaf ...

Ambiorix 19 maart 2005 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
gelukkig is dat geen maatstaf ...

:lol:

Hans1 19 maart 2005 14:19

U onderschat internet. Niet verwonderlijk voor mensen met achterstand.;-)

sebby 19 maart 2005 15:58

Citaat:

Steeds meer en meer mensen, ook binnen de VLD, zien dat de VLD haar programma en achterban verloochent puur en alleen maar uit opportunisme en dat het Liberaal Appel, samen met enkele partijen en groeperingen van dezelfde ideologische strekking, het echte liberalisme vertegenwoordigt.

Ik wacht dan ook met volle spanning op het moment waarop het "LA" de premier mag leveren. Want zulks mag je toch wel verwachten met dat enorme electoraal potentieel én LA's boude plannen...

sebby 19 maart 2005 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Aan de aanwezigheid van VLD'ers te zien op dit forum is uw partij zelf al op sterven na dood.;-)

Oh kijk: "lilliputters aller landen verenig u" :-D

sebby 19 maart 2005 16:07

Citaat:

onder peterschap van Hugo Coveliers.

Mijn beurt om een uitspraak nogal "ongepast" te vinden :p Schermen met een man die zijn neus optrok én er hartelijk voor bedankte de nieuwe voorman van uw partij te worden is niet écht..wel....slim.

Mephisto 19 maart 2005 16:21

Blijf maar bestaan. Het lijkt me een vruchtbaar initiatief naast het VB, dat vooral bestaat uit schelddieren. Enig denkwerk zou het rechtse kamp dus niet misstaan.

Vicky 19 maart 2005 16:32

Citaat:

Ik vind deze reactie nogal ongepast, zeker omdat hij van een VLD'er komt. Is er gisteren geen nieuwe partij of groep ontstaan, opgericht door het voltallige bestuur van jong-VLD Borgerhout dat eerder ontslag had genomen? nl centrum-rechts-liberale jongeren, onder peterschap van Hugo Coveliers.

Na de huidige peilingen en de voorbije verkiezingsuitslagen bent u wel de laatste die iets over het Liberaal Appel moet zeggen.

Ik wens jullie in elk geval veel succes. De VLD'ertjes hebben genoeg gedaan. Een man de dood indrijven is niet zomaar iets dat je kunt vergeten. Ik vraag mij af hoe de kiezers de VLD gaan beoordelen de volgende keer. :?

LA'er 19 maart 2005 18:23

Citaat:

Mijn beurt om een uitspraak nogal "ongepast" te vinden :p Schermen met een man die zijn neus optrok én er hartelijk voor bedankte de nieuwe voorman van uw partij te worden is niet écht..wel....slim.

U kent natuurlijk de interne keuken van het Liberaal Appel...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be