Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   superkim geslaagde come-back, winst op indian wells (https://forum.politics.be/showthread.php?t=31305)

Mitgard 20 maart 2005 00:45

superkim geslaagde come-back, winst op indian wells

Kim wint Indian Wells 19-03-2005

Alle blessureleed is vergeten. Kim heeft in Indian Wells nog eens mogen proeven van de zoete smaak van de overwinning. In de finale klopte ze Lindsay Davenport.

Lindsay Davenport, die in de halve finale Maria Sharapova had afgedroogd met twee keer 6-0, leek ook tegen Kim snel haar schaapjes op het droge te hebben. Maar dat varkentje liet zich niet zo snel wassen. Kim boog een 4-0-achterstand om in 6-4-setwinst.

Dat deed ze met subliem tennis. Sterk serveren, de tegenstander beetje bij beetje met de rug tegen de muur zetten en het dan afmaken met een verschroeiende forehand. In de tweede set lukte dat niet. Kim keek opnieuw tegen een vroege achterstand aan, maar kon die dit keer niet meer goedmaken. Davenport pakte set twee met 6-4.

In de beslissende set waren er in tegenstelling tot in de voorgaande sets amper breakpunten. De vermoeid ogende Davenport kon er geen enkel versieren, Clijsters vier. Onze landgenote liet zich die kansen niet door de vingers glippen en ging twee keer door de opslag van het nummer 1 van de wereld en haalde het met 6-2.

Davenport toonde zich groots in de nederlaag en prees Kim voor haar doorzettingsvermogen na al het blessureleed dat ze doormaakte. Clijsters liep exact een jaar geleden in Indian Wells een polsblessure op die heel haar seizoen vergalde. Met de zege tegen Davenport kan ze defintief een punt zetten achter die nare periode.

Voor Clijsters was de titel in Indian Wells de 22ste uit haar carrière. In 2003, ook toen in een finale tegen Davenport, was ze al eens de beste in de Californische woestijn. Haar vorige titel dateert van februari 2004: de Proximus Diamond Games in Antwerpen

:cheer:

justine henin ondertussen naar monaco aant verhuizen, te gierig om belastingen te betalen in eigen land. :magniet:

Flipgirl 20 maart 2005 00:58

Van armoei overgeschakeld naar RTBF2 en daar de laatste set meegepikt, Canvas had blijkbaar geen goesting in "live" (en ik had geen goesting om eeuwen te wachten op nen uitslag, nieuwsgierig kunde da ook wel noemen :) ) ...

PROFICIAT KIM!!!

Volgende week maakt ook Hénin-Hardenne haar come-back, het belooft dus plezant te worden in Key Bis Cane ...

rodeo 20 maart 2005 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Kim wint Indian Wells 19-03-2005

Voor Clijsters was de titel in Indian Wells de 22ste uit haar carrière. In 2003, ook toen in een finale tegen Davenport, was ze al eens de beste in de Californische woestijn. Haar vorige titel dateert van februari 2004: de Proximus Diamond Games in Antwerpen

:cheer: :cheer::cheer:

Citaat:

justine henin ondertussen naar monaco aant verhuizen, te gierig om belastingen te betalen in eigen land. :magniet:
ik denk aan de lezersbrief die in de DH stond....als het ne wetenschapper/ingenieur/rijke industrieel is die het land verlaat, dan wordt er zo geen heisa van gemaakt, maar voor ons justine wel :s

Flipgirl 20 maart 2005 13:04

Moeten we dan soms ook kwaad zijn op bijvoorbeeld Axel Merckx (tijdens de laatste OS brons) of op Stefan Everts die er beiden ook een stekje hebben (en ook geen belastingen afdragen)?
Zever in pakskes dus, dat gezeur daarover ... Als ik haar was, was ik drie jaar geleden al verhuisd!

PurpleQueen 20 maart 2005 14:22

Justine heeft overschot van gelijk. Ze had al vroeger weg moeten zijn!

Ik ben wel blij voor Kim Clijsters dat haar comeback geslaagd is. Leuk voor de Belgische supporters. Mij maakt het echter niet veel uit, ze zal nooit mijn favo speelster worden...

Shizie 20 maart 2005 17:08

Een van de weinige redenen voor het behoud van Belgie is naar Monaco gevlucht

:D:D:D

Willem 20 maart 2005 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rodeo

ik denk aan de lezersbrief die in de DH stond....als het ne wetenschapper/ingenieur/rijke industrieel is die het land verlaat, dan wordt er zo geen heisa van gemaakt, maar voor ons justine wel :s

Die rijke industrieel vertegenwoordigt geen land, Henin wel.

rodeo 20 maart 2005 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Willem
Die rijke industrieel vertegenwoordigt geen land, Henin wel.

Mm, misschien wel. Ze blijft uiteraard als Belgische spelen ...
Volgens mij kan ze jullie toch niets goed doen, dus ik laat het hierbij (qua discussiëren é)

Trouwens, pessimisten, het gaat hier over Kim Clijsters, en niet over Henin, België, of andere draken (;) )

leuke foto:

Jozef Ostyn 20 maart 2005 17:23

Bravo Kim.

Patriot! 20 maart 2005 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
:cheer: :cheer::cheer:

Het is dan ook ONS Justine ;)

Patriot! 20 maart 2005 17:24

Leve Kim & Justine, de sportieve voorhoede van België! ;)

Antoon 20 maart 2005 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shizie

:lol: :lol: :lol:

C uit W 20 maart 2005 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Leve Kim & Justine, de sportieve voorhoede van België! ;)

Een Vlaamse topper, en een Waalse tang die niet overeenkomen :lol:

C uit W 20 maart 2005 19:42

Nu serieus: goed voor Kim!
'k Had nooit verwacht dat ze zo snel al op niveau zou spelen. Zeer knap gedaan.

PurpleQueen 20 maart 2005 21:14

Ja heel knap.
Maar ik snap al die mensen niet. Waarom wordt iedereen ineens zo nationalistisch als het over Kim en Justine gaat?
Ik vind het beiden goeie speelsters, maarre mijn favorietjes zijn het niet. Ik kijk dan ook niet naar nationaliteit...

Patriot! 20 maart 2005 21:15

Als ze niet Belgisch waren geweest had het mij geen barst kunnen schelen.

PurpleQueen 21 maart 2005 13:38

Djeezes dat snap ik echt niet!
Dan zijt ge geen echte supporter he. Dan doet ge maar onnozel mee omdat ze Belgisch is.:roll:

Antoon 21 maart 2005 14:03

Ik hou gewoon van tennis op hoog niveau.

Daarom ben ik ook een fan van de zussen Williams, Amelie Mauresmo, Justine Henin, Lindsay Davenport, Maria Sharapova, Elena Dementieva, etc...

Maar Kim Clijsters is van bij ons, dat geeft nog een dimentie meer bij mijn "fan" zijn, en dubbel plezier wanneer ze wint.

Everytime 21 maart 2005 15:23

Citaat:

Henin is verstandig en het is meer dan logisch dat ze naar Monaco gevlucht is. Waarom zou ze in een kutland als België blijven, terwijl ze de kans en de gelegenheid heeft om in betere plekken te leven? Volgens mij kan ze zelf verder gaan en de Franse nationaliteit aanvragen (en dus, niet meer voor België maar wel voor Frankrijk spelen).8) Waarom heeft Clijsters trouwens ook België niet verlaten, als ze nog met Hewitt leefde, om in Australië te gaan leven? Dat vraag ik me toch af...........

Griffin 21 maart 2005 15:57

Citaat:

:rofl: Is dat een reden om het land te behouden? :rofl:

Gelukkig is 't hier K&K :P Nog zo eentje en 't is St. Juttemis zenne.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be