![]() |
Reactie van N-Va-achterban op de 'wapenfeiten' van hun partij?
Toen de N-VA'ers voor en net na de verkiezing stoere praat verkochten over het Belgische sloopwerk dat ze gingen verrichten, vroeg ik wat de forum N-VA'ers voor actie gingen ondernemen, wanneer zou blijken dat Bourgeois& co hen bij de bok zou zetten.
Ik legde een paar pagina's stoere quotes aan, vol dreigende taal. Scheurende lidkaarten, massaal stemmenleegloop,............ en de verzekering dat het nooit zo ver zou komen. Bijna een jaar na datum vraag ik me af hoe kritisch de doorsnee N-VA'er nog staat tegenover de heldendaden van haar partij in de Vlaamse regering inzonderheid in het dossier B-H-V. Komaan lieve N-VA'ers vertel eens aan ome Supe®staaf: zijn jullie makke partijslaafjes geworden, gewillig ondergaand wat jullie leiders je voorkauwen? Of drijft het heilige Vlaamse vuur dat onder regeerasse nog maar flauwkes smeult jullie tot wanhoops of andere daden? :-D |
Ik stemde N-VA.
Maar ben niet lief. Ik vermoed dat er een flink deel van hun kiezers geen partijslaven zijn. De N-VA is de hardere kern van de oude VU. Hard wil ik erg relativeren want de VU vond ik wel een heeel zacht eitje. Verder vertrouw ik de tsjeven voor geen cent. Maar ik zal gewoon de balans opmaken als de verkiezingen aan de orde zijn. Vroeg of laat dus. |
Ik heb nog nooit op VU, noch op NVA of Spirit gestemd en zal dat ook nooit doen. Dus voor mijn part kunnen dit soort partijen best 'de pot op'.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Korte evaluatie:
-Beleid: Bourgeois komt als minister niet slecht uit de verf vind ik. Omdat de media, die ons nooit goedgezind zijn geweest, zaken als de afschaffing van de eed van trouw aan de koning van ambtenaren of het gebruik van een term als "Vlaamse" kust er altijd uitpikken en in de verf zetten, willen ze graag tonen dat Bourgeois vooral bezig is met Vlaamse symbooldossiers en weinig met het zogenaamd "serieuzere" werk. Wat uiteraard niet het geval is. -Kartel: We wisten dat we met het aangaan van het kartel een engagement aangingen om samen een paar dingen te bereiken en dat we daarvoor af en toe langs beide zijden water in de wijn moesten doen, terwijl onze sympathieke coalitiepartners en onze al even sympathieke Vlaamse bondgenoten van het Belang alles in het werk zouden stellen om ons uiteen te spelen. Daar zijn ze voorlopig niet in geslaagd en de peilingen tonen aan dat de kiezer ons daarin gelijk geeft. -Partij zelf: De Wever komt de laatste tijd erg positief in beeld en maakt geregeld brandhout van de belgicisten in de televisiedebatten. Dat levert ons een hoop krediet op die we hard nodig hebben zolang BHV niet gesplitst is. |
N-VA kan, uiteraard, de pot op ;)
Als ik NVA-er en Vlaams-nationalist was geweest, quod non :lol:, zou ik nooit bij de partij van de Geert blijven. Ik vergelijk even voor mezelf: als BUB een kartel zou aangaan met Spirit en een minister zou leveren in de federale regering, met de belofte bv een Belgische kieskring in te voeren, dit bij haar achterban zou verdedigen, etc, maar in de plaats daarvan een jaar later Vlaamse handelsmissies (cfr NVA's stemmen vóór de Prinselijke handelsmissies :lol: ) zou goedkeuren en verder niks doen zou mijn lidkaart al snel aan flarden gescheurd zijn - bestuurslid of niet! Maar gelukkig is de BUB een véééél consequenter en rechtlijniger partij dan de NVA :lol: |
Hun beleid is goed, maar politiek draait om symbolen en pr, en daarin zijn ze barslecht.
Ze staan voor een degelijk beleid maar hebben zich neergelegd bij België, voor de rest zouden ze nog eens in een betogingske lopen of met een camionneke rijden, maar meer ook niet. Ze zijn ook een bij uitstek particratische partij (waarvan al hun kartelklets de treurige exponent van is) en hebben en ongezonde afkeer voor gezonde directe democratie. Ook hebben ze een veel te grote voorkeur voor linkse, kleine bewegingen en partijtjes die - zoals hierboven vermeld - weer slecht zijn voor hun imago. Ze lijken het nationalisme te willen relativeren en minimaliseren. Kan er iemand me dan vertellen wat hun overtuiging dan is? Daarom stem ik er (voorlopig) niet meer voor. |
Citaat:
Citaat:
|
:rofl: GOAl!!!!
|
Citaat:
Aanvaard het nu maar gewoon, jullie clubke wordt niks. Stop met mij lastig te vallen. Patriot zijn eigen woorden. |
Om bij de topic te blijven. Ik heb het elders ook al gepost. Ik heb alle symphatie voor de n-va kiezers. Voor de verkiezingen klonk het allemaal mooi in de oren. Maar ik hoop dat jullie nu inzien hoe jullie bij de neus zijn genomen. Van al die mooie beloftes kwam niets terecht, en dit allemaal voor een ministerpost. Ik verwelkom jullie bij de volgende verkiezingen bij de enige echt vlaamse partij die zijn naam alle eer aan doet: het VLAAMS belang
|
Citaat:
De laagste trucjes werden niet geschuwd: Marie-Rose Morel stuurde brieven rond naar alle N-VA'ers waarin ze zonder verpinken dat er "eindelijk een partij meedoet aan de verkiezingen die de Vlaamse onafhankelijkheid als enige naar voren schuift!", het Vlaams Blok natuurlijk. Dat ze nog geen jaar daarvoor bij de N-VA was opgekomen en toen ook de Vlaamse onafhankelijkheid mee had gepropageerd, was blijkbaar van geen tel... U ziet, op mij maakt dat geleuter al lang geen indruk meer. En volgens de peilingen op onze kiezers ook niet. Maar toch leuk geprobeerd! |
Citaat:
Citaat:
En als uw kiezers zo talrijk zijn, waarom dan een kartel met de CD&v? |
idd diezelfde peilingen die het "vlaams" kartel 30% voorspelden voor de verkeizingen ... maar bourgois liet zich toch niet leiden door peilingen , tot die ene die hem naar de cdenv dreef.
|
Citaat:
|
Is this thread going anywhere?
Waarom de vete tussen NVA en VB? De enige die daarbij kan lachen uit leedvermaak is diene vetzak van hierboven, die weet van niet beter. Je beseft toch dat hij heel deze thread opzette om jullie op stang te jagen? En jullie trappen er nog in ook. Ik heb niets tegen NVA en VB, ieder zijn programma en wensen, de nationale kiezer beslist. Maar nva/vb hanegevechten, daar heeft niemand iets aan. Laat twist en ruzie over aan nihilisten zoals de huidige VLD-bonzen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Giet het in volgende vorm: Verkiezingsbelofte1---->Realisatie1 Citaat:
Het afschaffen van prins Philips dotatie voor buitenlandse handelsmissies? Het splitsen van B-H-V? Een gunstige oplossing voor DHL? Uw plezierreisje met vals geld telt niet als substantiele politieke verwezenlijking. Citaat:
Welke klare wijn werd er geschonken? In welke dossiers? Citaat:
Ze genieten mijn volle steun bij het doodknijpen van de laatste spartelende restjes van de VU-draak. Citaat:
Citaat:
Logisch: elk wapen in de strijd tegen het VB wordt zo gunstig mogelijk in stelling gebracht. Zelf waterpistool De Wever. Citaat:
En ik vrees dat B-H-V al uw krediet gaat opsouperen....... PS Heb je al in mijn poll gestemd? Of mag je niet van je partij? ;-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be